Toon posts:

[winXP] Documents and Settings te groot!*

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een hardeschijf van 40GB opgedeeld in drie partities. Mijn windows partitie
(C) is 5,84Gb. Groot genoeg zou je denken.

Het probleem is echter dat ik sinds kort steeds de melding krijg dat er nog maar
92 MB beschikbaar is :( Als ik ga kijken naar de windows partitie dan kloppen de gegevens idd met de melding. Maar als ik naar de map Documents and Settings ga en vervolgens naar mijn "User" (ben enigste gebruiker dus ook maar 1 profile) schijnt deze map 2,37GB te zijn!!!!
Als ik echter alle mappen selecteer inclusief de verborgen mappen, kom ik maar op 3,52 MB :?

Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?? Ik merk namelijk ook dat de computer door dit probleem niet echt soepel loopt.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 15:33
erm, je pagefile? heb je die nog gewoon op default staan, want anders zou dat het wel eens kunnen zijn.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dat even uitleggen a.u.b?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Je Temporary Internet Files zitten ook in de map. Leeg die eens.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de overbodige uitroeptekens uit je topictitel gehaald, en het OS tussen tags gezet.

ontopic: gooi je temporary internet files eens leeg. Die willen nog wel eens heeel veel ruimte in gaan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen Temporary Internet Files in mijn Users map, tenzij je er de Cookies mee bedoeld.
En die is ook al leeggegooid. Maar hoe je verklaar ik dan de grote van de map???
2,37 GB is toch wel een beetje overdreven groot

Verwijderd

Je Temporary Internet Files directory is een subdirectory van de verborgen Local Settings directory in de userdir.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply's! Het probleem zat hem idd in de map Temporary Internet Files die maar liefst 2,37 GB groot was. Ik had echt niet gedacht dat deze map zo groot zou zijn. Dat wordt voortaan vaker leeggooien :)

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:23:
Dat wordt voortaan vaker leeggooien :)
Nee, dat wordt in IE instellen dat hij maar 5MB ofzo mag zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is helaas toch erger dan ik dacht!
Ik heb de map Temporary Internet Files leeggegooid, en nog geeft hij aan dat de map 2,37 GB is. Ik krijg dus ook nog steeds de melding dat ik onvoldoende schijfruimte heb op mijn
C-schijf (93 MB).

Ik heb Norton WinDoctor gedraaid maar die vind ook geen fouten. Ik heb trouwens in IE effe gekeken naar de opties en daar had ik eerder al ingesteld dat mijn Temporary Internet Files maar 1 MB mochten worden.

Het vreemde is ook, dat als ik alle bestanden binnen mijn Temporary Internet Files selecteer ik dus ook niet boven die 1 MB uitkom, maar dat de map wel 2,37 GB groot schijnt te zijn!!??

Kan iemand mij verder helpen??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verborgen bestanden? Zet dus aan dat je verborgen en systeembestanden zichtbaar wilt hebben in de opties van je verkenner.

Wees dan creatief met verwijderen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zoek naar hiberfile?
Heb ook het probleem gehad.

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 12:48
Je hebt dus Norton draaien, dus waarschijnlijk is je HD ook beschermt, d.w.z. die bestanden bestaan nog gewoon. Leeg je Norton Protected Files eens. Rightclick prullenbak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de door Norton beveiligde bestanden in de prullenbak al lang weggegooid, dus daar ligt het helaas ook niet aan.

Wat wordt er bedoeld met "hiberfile"? Ik heb dit gezocht m.b.v zoeken in XP maar dat leverde niets op.

Graag nog wat goede oplossingen, want ik voel er weinig voor om mijn hardeschijf te gaan formateren!

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij verder helpen?

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:52
Hoeveel Restore points heb je aangemaakt?

verwijder ze maar eens...
zoek maar eventjes waar het staat.

wat je ook kan doen is elk mapje even nagaan hoe groot deze is.
Waarschijnlijk denk ik dat je een virusje hebt ( .bat filetje ) die zichzelf steeds groter maakt...

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:28
kijk je temp files eens naar die ook in de map local setting staan.

Last.fm
Films!

• DaRoot
  • Laatst online: 00:03

DaRoot

Some say...

Draai Scandisk of iets dergelijks (norton disc doctor) eens over die partitie. Best kans dat je vrije ruimte verkeerd word weergegeven.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

jee, man je systeem herstel staat gewoon aan.
moet je ff uitschakelen, dan krijg je enorm veel schijfruimte terug.

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet ik dat uitschakelen?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

schijfopruiming doen en alles aanzetten wat verwijderd moet worden...ook je systeemherstel...behalve je laatste....al gaat dat automatisch dacht ik.

Rechts klik op Deze Computer en dan eigenschappen en dan zie je vanzelf Systeemherstel

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Het uitschakelen van systeemherstel heeft niet veel opgeleverd. Ik ben van 92MB vrije ruimte naar 388MB gegaan. Schijfopruiming heeft daarbij ook niet veel geholpen.

Zou het dan toch een virus zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Norton gedraaid en die vond geen virus. Heb uiteraard de nieuwe virusdefinities gedownload. Heeft iemand anders nog een oplossing voordat ik mijn hardeschijf noodgedwongen moet gaan formatteren?

Verwijderd

rechtermuisknop op Mijn Documenten,
dan instellen dat hij de map op een andere schijf bewaard :z

Verwijderd

Kun je een overzicht geven van de grote mappen in Documents and Settings? Want zo komen we nergens.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens of je met bijvoorbeeld easycleaner kan kijken wat er zoveel ruimte inneemt..

Verwijderd

Topicstarter
Er is maar 1 grote map en dat is de Temporary Internet Files en deze is 2,37 GB groot. De andere mappen zijn slechts enkele KB's

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ctrl+f zoeken naar .tmp files :?

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Disk Doctor al gedraaid? (zag dat je Norton had)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Je hebt Norton draaien (Utilities?) Als dat zo is moet je zoals eerder genoemd rechtsklikken op je recycle bin en kiezen voor de optie om de bestanden te verwijderen.
Verder je systeemherstel uitschakelen.
Je temp internetbestanden verwijderen.
Je temp map ook legen.

Ik denk dat je dan al een heel eind komt.

En als je veel bestanden in je "Mijn documenten"-map hebt staan te overwegen om die inderdaad op een andere partitie te zetten.

Workstation

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Volgens mij zit het gewoon in de Content.ie5 directory.

In de map Temporary Internet Files zit nog een onzichtbare map die Content.ie5 heet. Dit is de map waar IE bij downloads tijdelijk de bestanden neerzet. Als een download klaar is zie je wel eens dat het bestand uit een map met rare namen als S50RWJWR of KTA7SD2J wordt verplaatst naar de plek waar jij het wilde hebben. Die komen dus daar uit.

Ik weet niet waarom bestanden daar soms blijven staan maar het gebeurt. Ik leeg hem gewoon af en toe. Daarom heb ik een shortcut gemaakt in de map Local Settings naar "..\Temporary Internet Files\Content.ie5". Dan zie je de een lijst met mappen met die rare namen. Sluit dan IE af en verwijder zoveel mogelijk bestanden, sommige zijn in gebruik maar je kunt meestal bijna alles weghalen. Het zou in jouw geval wel eens een aantal GB kunnen schelen. :)

Verwijderd

bureaublad vol bende?

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-03 14:02
heb je bij het verwijderen van de tijdelijke internet bestanden dat vakje van "offline items verwijderen" ook aangevinkt?

dat hielp bij mij wel namelijk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat hij 1 jaar na dato geen last meer van heeft :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.