Toon posts:

[XP/W2K] ACPI reboot met ABIT BE6-II V2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC reboot spontaan, eerst alle gangbare zaken gecontrolleer (geheugen, BIOS etc.) maar geen succes. Het blijkt te maken hebben met ACPI en de BIOS. Nu heeft ABIT voor dit board verschillende BIOS versies staan en deze allen geprobeerd. Het spontane rebooten blijft. Kan het zijn dat XP en W2K alleen deze ACPI gebruiken, voor het bepalen van de I/O want onder ME en 98 waren deze problemen er niet. Als je in de BIOS de ACPI disabled dan boot ie niet meer door.
Iemand een suggestie of misschien een beta BIOS voor de ABIT BE6-II V2.0.

Verwijderd

Welke stop error krijg je?
(als je het automatisch rebooten na een crash hebt uitgezet.)

Verwijderd

Topicstarter
Was dat maar waar. Hij reboot en verder niets. Geen stop error BSOD or what so ever. Maar waarschijnlijk heeft het toch met de HPT3xx te maken.
In het logboek staat iets van AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O poortadres 0x71 te lezen. dan in het beschermde adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel etc.etc. In het logboek van het systeem staat dat het COM+ gebeurtenissysteem is er niet in geslaagd de methode StartShell op abonnement etc.etc. (is lang nummer) te starten. De abonnee retourneert HRESULT 80004001. Dit zijn de enige meldingen in het logboek.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost nadat ik topic had gevonden betreffende de Abit BE6 II boards, mijn condensatoren (naast CPU) waren allen geheel bol en er waren er zelfs 2 die kapot waren. Mobo naar ABIT gestuurd (Amor) en laten repareren. Probleem volledig opgelost. Het was dus een hardware probleem die de instabiliteit veroorzaakte. Kijk naar de condensatoren boven de CPU, staan deze bol of zijn defect dan levert dit instabileit op.

Verwijderd

Deze keer dus geen foute drivers, bios-instellingen of zo, nope, gewoon iets stuk gegaan.

(gefeli man, probleem opgelost!)