in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
(Op eigen risico
Meh!
3lmowww schreef op 31 oktober 2002 @ 20:56:
uhm, dit is wel erg faqqerig _eerlijk gezegd_
ok die is al helemaal uitgeprint hier naast me , maar ik kan dus nergens wat vinden : 1 over die 2 rode draden , 2 is deze ergens compateble mee ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
gewoon zo een van een ccfl ?De_Koele_Man schreef op 31 oktober 2002 @ 20:58:
Die rode draden zijn waarschijnlijk van de CCFL die in het LCD zit, die ervoor zorgt dat het scherm mooi oplicht, hang er maar een inverter aan.
(Op eigen risico)
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
klopt eerst liep dat door tot bovenaan scherm , ik heb de behuizing losgehaald en het loopt heeel langzaam terug dus ik heb goede hoop dat hij helemaal wegkomt .Fairy schreef op 31 oktober 2002 @ 21:11:
ALs ik de onderkant van het scherm zie heeft ie al een keer een tik mogen incasseren:?
Verwijderd
Verwijderd
En zitten er echt nergens chips op waar je meer mee aan kan vangen ?
want die OKI chips waarvan er 9 op zitten kunen in iig geen controllers zijn, zoveel is duidelijk
OKI M5299B => zijn ze allemaal ZEKER met een B achteraan ? want het zijn de rij en kolom drivers, die *99B is de kolom driver, de *98 zijn normaal voor rijen (google doet wonderen)
allemaal met een B achteraan ja !Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:58:
Eigenlijk niemand aan gedacht dat die draden ook een touchscreen kunnen zijn ?
En zitten er echt nergens chips op waar je meer mee aan kan vangen ?
want die OKI chips waarvan er 9 op zitten kunen in iig geen controllers zijn, zoveel is duidelijk
OKI M5299B => zijn ze allemaal ZEKER met een B achteraan ? want het zijn de rij en kolom drivers, die *99B is de kolom driver, de *98 zijn normaal voor rijen (google doet wonderen)
heey w8 eens , ik heb een printplaatje uit die 18 pologe aansluiting getrokken zou dat de controler van het lcd zijn ??
BINGO !
daar zit dus een D80C42C 176 controler op .
kzal wel ff een foto maken .
Verwijderd
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&q=OKI+M5299B++&lr=
btw wat staat er voor merk op die stempel aan de kant van de printplaat zijde?
ik zie zowiezo al NS staan en wat nogmeer??
Verwijderd
Lekker nuttig, wat ik ook net vertelde dus en dan nog eens uitgetypt wat je er uit kan afleiden
next is info over de controller, misschien heb je ook een URL daarvan ?
edit : te laat, je had het zelfs sneller dan ik kon denken
ga je het verwerken weer aan iemand anders over laten nu ?
Verwijderd
ik heb zelf ook nog een 2tal grafische lcd´s liggen maar daar heb ik er 1 van waar ook een oki chip bijzat........en ccfl bl maar ik snap niet hoe ik zo´n ding aan de praat krijg.......karakter lcd lukt me nog net
Dit topic is gesloten.
![]()