Freezes tijdens afspelen SVCD op Philips DVD633

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
Vandaag voor het eerst mijn Philips DVD633 uitgeprobeerd met Ice Age in SVCD formaat. Harstikke mooi beeld maar ik heb tijdens de krappe 1,5 uur wel zo'n 15 tot 20 freezes gehad waarbij het beeld even stilstaat en er geen geluid is. Zo'n onderbreking duurt ongeveer 1 tot 2 seconden. Het is behoorlijk irritant!

Met de search heb ik alleen info kunnen vinden over een hapering die zich voordoet tijdens de layer change van een lange film op DVD.

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en/of weet wat ik eraan kan doen...nieuwe firmware? Zoja, hoe ga ik dat dan aanpakken?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

mno

De Philips DVD712 die ik heb gehad vond het niet zo fijn als de bitrate te hoog werd (>2400 ofzo). Je zou effe met Bitrate viewer naar je mpeg2 file kunnen kijken om te zien of er van die
pieken inzitten. Verder moet je CDR(W) goed schoon zijn, geen vet en stof erop.

Gewoon rösti

• -Moondust-
De CD-R was net gebrand, dus zo schoon als maar zijn kan. Wat betreft de bitrate....het was een krappe 1,5 uur op 2 volle CDs, das dus een hoge bitrate. Heb ff op nagekeken.....Avg. Bitrate : 2350.....komt inderdaad dan met sommige pieken boven de 2400 uit. Dus dat zal wel het probleem zijn. Gelukkig is een derglijk hoge bitrate niet standaard.

Heel erg bedankt voor je bijdrage, stel het erg op prijs! :)

• -Moondust-
Nu ik weet wat het probleem is, wil ik graag de vraag voorleggen wat ik hieraan kan doen. Een firmware upgrade lijkt me de enig mogelijke oplossing.
Mijn vragen zijn dan:
- Is het mogelijk de firmware van je DVD-speler te upgraden?
- Zoja, hoe doe je dat?
- Waar kan ik nieuwe firmware krijgen?
- Zijn er wellicht nog andere oplossingen te bedenken om de freezes te voorkomen bij films met een hoge bitrate?

Alvast bedankt voor een reactie!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Het is vaak mogelijk om een philips te updaten.
Sommige hebben echter een ROM ipv flash.

Je kunt om een update CD vragen bij Philips of bij je leverancier.
Welke versie zit er nu in je speler??

• -Moondust-
SSoaker schreef op 01 november 2002 @ 14:18:
Het is vaak mogelijk om een philips te updaten.
Sommige hebben echter een ROM ipv flash.

Je kunt om een update CD vragen bij Philips of bij je leverancier.
Welke versie zit er nu in je speler??
Geen idee, maar ik zal vanavond eens kijken. Ik heb overigens ook net een mail naar Philips gestuurd om te vragen of ik met nieuwe firmware iets kan doen aan die freezes en of er nog andere remedies zijn.

Zijn er overigens nog mensen die met dezelfde problemen kampen of hebben gekampt? Welk model hebben jullie? Welke oplossingen hebben jullie gevonden?

Ook ben ik erg benieuwd naar de maximale bitrate van een SVCD die Philips DVD-spelers nog probleemloos afspelen.

• mno

mno

Het hangt inderdaad van je chip (Flash of ROM) af of je de firmware kan upgraden. Firmware is hier te vinden:
http://www.euroservice.pf...ance/dvd/sommairesoft.htm

Maar aangezien de 633 vrij nieuw is kan het best zijn dat je al de nieuwste versie hebt.

Als ik een SVCD maakte voor mijn DVD712 bleef ik altijd onder de 2300 (als maximum videobitrate bij VBR) en had ik geen problemen.

Gewoon rösti

Verwijderd

hhmm... ik heb dit soort ongein ook bij me PS2 als ik sommige 'standaart' gehuurde DVD's kijk...

toch maar weer gewoon terug naar VHS... soepzooi die nieuwe technologie.... vroeger kon je er nog een klap op geven... maar als ik dat bij me ps2 doe dan valt ie uit...

stom ding ;(

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Bij http://www.vcdhelp.com kun je van verschillende spelers de max. bitrate opzoeken. Zijn door users opgegeven maar toch wel redelijk betrouwbaar.

• -Moondust-
Bedankt voor de firmware tip...mno....!

• mno

mno

Dit is trouwens ook een leuke site voor Philips eigenaars:
http://philips.ianc.net/
Inclusief een forum waar je over de verschillende firmware's kan praten.

Gewoon rösti

Pagina: 1