Toon posts:

[php]installeren van zip ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op php.net http://www.php.net/manual...nstall.configure.with-zip staat wel uitleg over hoe je de zip module moet installeren, maar erg vaag. Eerst moest ik wat downloaden, maar er werd niet gezegd wat ik met die files moest doen. En ook moest ik de php.ini file aanpassen, nu weet ik dus niet WAT precies!? Zou iemand me uit de brand willen helpen??? Alvast bedankt! :)

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Dit heeft niet veel met php te maken. Misschien kan je wat meer informatie verschaffen, bijvoorbeeld over je OS.

Je klinkt in ieder geval als een Windows'er die php met de binaries heeft geïnstalleerd. Dan stel ik voor om te controleren of de zip dll in je PATH staat en in php.ini de regel
extension=[dllnaam]
toe te voegen (of als ie er al staat de puntkomma ervoor te verwijderen).
De naam van de module weet ik niet precies, zal wel iets als php_zzip.dll zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een Windows XP gebruiker. In de gedownloadde zip stonden de volgende files: libzzip.a ; zzcat.exe ; zzdir.exe ; zziptest.exe ; libzzip-0-10-17.dll. Ik heb apache geinstaleerd onder c:\apache. Het php.ini file staat onder: c:\apache\php\php.ini.

Ook nog een vraag is waar ik het dll bestand en de andere bestanden moet plaatsen.
Alvast bedank voor de hulp:)