Toon posts:

[Flash 5.0] Wazig preloader probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flash site met een interface en buttons.
Als ik op een van de buttons in de interface klik dan laadt hij een externe swf file in.

on (release) {
loadMovie ("madfly.swf", "tpscreen");
}

"tpscreen" is een lege movie clip die als host fungeert.

Nou, deze swf file heeft voordat de animatie daadwerkelijk begint een preloader in de eerste 4 frames. In frame 5 begint de animatie.
De totale grootte van deze file is 65 kb.

Wanneer ik nu op een van de buttons klik van de interface, dan laadt hij de swf file wel op de goede plaats enzo, alleen de preloader geeft verkeerde waardes aan (en preload dus ook niet).
Hij zegt dat het totaal aantal kbytes 12 is. Maar dit is de grootte van mijn site met interface en niet de externe swf file.

Hoe kan dit?

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

gokje:

omdat je een verwijzing naar _level0 in je preloader hebt staan, hierdoor preload je dus de hoofmovie (die al geladen is) en daardoor klopt er geen hout meer van :P :)

èn, goede gok??

Verwijderd

Topicstarter
Dit is alle actionscripting

frame 1
loadpercent = "0%";
loadBytes = "0 of " + Math.round((_root.getBytesTotal() / 1024) * 1000) / 1000 + " Kb";

frame 2
loadPercent = (Math.floor (_root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal() * 100) + "/100");
loadBytes = (Math.round((_root.getBytesLoaded() / 1024) * 1000) / 1000 + " Kb of " + Math.round((_root.getBytesTotal() / 1024) * 1000) / 1000 + " Kb total Loaded.");

if (_root.getBytesLoaded() == _root.getBytesTotal()){
loadPercent = "100/100";
loadBytes = (Math.round((_root.getBytesLoaded() / 1024) * 1000) / 1000 + " Kb of " + Math.round((_root.getBytesTotal() / 1024) * 1000) / 1000 + " Kb total Loaded.");
gotoAndPlay("Button");
}

frame 3
gotoAndPlay(2);

frame 4
stop();

En in de loaderbar staat nog
this._xscale = ((_root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal()) * 100);

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

_root is idd de hoofdmovie, je moet hem laten verwijzen naar zichzelf in de host (ik zet mijn loaders altijd in de host, dan kom je beter uit). Je mag in een child niet ongestraft naar _root verwijzen.

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Dus die verwijzing wordt dan zoiets als "tpscreen.getBytesLoaded" (tpscreen is de naam van de host).

En als ik het dan goed heb gebruik jij 1 preloader om telkens andere swf files te preloaden (klinkt natuurlijk logisch)

Hoe ik het nu heb (werkt ook niet):

Button van interface:
on (release) {
tellTarget ("tpscreen") {
gotoAndPlay (2);
}
}

De host movieclip (tpscreen):
Frame 1 -> stop ();
Frame 2 t/m 5 -> preloader met _root vervangen door tpscreen

Maar dan?
Waar geef ik aan dat die "madfly.swf" ingeladen moet worden?
Duw je die in de host of in de button van de interface?