Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Antec SX1035B-II .. noise reduction

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik heb even geleden een Antec SX1035B-II kast gekocht. Mooi dingetje !

Alleen maakt dat ding op mijn sfeervolle zolderkamertje een partij herrie, dat ik me elke keer weer verbaas hoe stil het is als de pc UIT gaat.

Heeft iemand ook deze ervaringen ? Ik bedoel ... had toch wel verwacht dat zo'n 'dure' kast enigzins stiller is dan de gemiddelde 'huis-tuin-en-keuken' kastjes.

Het geluid zit hem volgens mij vooral in de koeler van de VOEDING. Een ware stofzuiger.

Nou ben ik zelf zeker geen case-modder, maar wat is hier nu (prijstechnisch zo aantrekkelijk mogelijk) tegen te doen ?

Helpen die noise-reduction matten een beetje (ook tegen voedingslawaai) .. of kan ik alleen nog maar een nieuwe voeding kopen (zo'n Zalman bijvoorbeeld .. loont dat de moeite?)

Bedankt alvast in geval van reply !

Sander.

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-11 15:15

BreKev

a.k.a. BreKev

Als je hem nou altijd aan laat staan dan merk je ook niet hoe stil het is als je hem uitzet. :P

Ik heb er ook last van maar heb er nog niks tegen gedaan.

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-11 22:56

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Die matten werken wel tegen herrie uit je kast (ik heb ze zelf ook), maar niet echt tegen herrie van je PSU-fan, omdat die natuurlijk z'n herrie aan de achterkant maakt, waar je natuurlijk geen matten kunt zetten, omdat je fan dan geen lucht meer kan blazen :)

Je kan meerdere dingen doen :
1. PSU-fan @ 7V zetten
2. Nieuwe PSU (Zalman, Enermax, Chieftec)
3. Andere fan in je PSU zetten (Enermax, Papst)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• BoXie
Allrighty ..

Dat zijn een stel snelle reply's zeg !

Maar goed .. die nieuwe Zalman voeding .. (zie o.a. xxlcases.nl) .. zou die echt FLINK stiller zijn dan de standaard Antec?

Want anders geef ik weer geld voor niks uit.

Heeft iemand hem al toevallig?

Groetjes

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik denk eerder dat het aan de cpu cooler ligt, want de meeste Antec's zijn wel stil genoeg.

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Die Antec coolers (neem aan dat dat dezelfde zijn als chieftec) zijn volgens mij echt wel stil! Ik denk dat het eerder je cpu-fan of vga-fan is die de herrie produceerd.

Als het echt je PSU-fan is die de herrie maakt kun je een nieuwe voeding kopen als je het geld ervoor hebt (zalman, enermax en chieftec zijn echt stil) of er een stille fan inzettten als je niet zo veel geld over hebt(enermax en papst zijn wel stil, natuurlijk wel verschillend per type).

En: Welkom op GoT!

[ Voor 0% gewijzigd door Syzzer op 31-10-2002 20:40 . Reden: typo 8)7 ]

• BoXie
Tanx allemaal.

Maar het is ECHT de cooler op de voeding.
Het is zo'n soort fohn geluid !

Weet iemand een goede dealer waar ik een fan kan kopen voor in mijn voeding?
(op xxlcases.nl zie ik ze niet nl.).

Groet

• Syzzer

Syzzer

Prutser

http://www.oc-shop.com/

En met welkom op GoT doelde ik het groeten aan het eind van je post, dat hoort niet.

Verwijderd

En als je dit topic dan niet sluit en dan meteen een paar oplossingen voor een cpu koeler post die veel kabaal maakt :)

Heb dezelfde kast en heb nog noppenmat liggen. Alleen bij een oude kast hielp het niet en werd hij gruwelijk warm, heb een spire fridgerock btw

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:48
Syzzer schreef op 31 oktober 2002 @ 20:35:
Die Antec coolers (neem aan dat dat dezelfde zijn als chieftec) zijn volgens mij echt wel stil!
Antec heeft verschillende soorten coolers in hun voedingen, eigen merk en AddA. Die AddA's zijn niet zo stil.

[ Voor 0% gewijzigd door DutchCommando op 31-10-2002 21:07 . Reden: brakke quote ]

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:03:
En als je dit topic dan niet sluit en dan meteen een paar oplossingen voor een cpu koeler post die veel kabaal maakt :)

Heb dezelfde kast en heb nog noppenmat liggen. Alleen bij een oude kast hielp het niet en werd hij gruwelijk warm, heb een spire fridgerock btw
1 Zalman CNPS6000Cu/6500Cu/enz...
2 CPU-fan op 7v (wel zorgen dat het niet te heet wordt)
3 Waterkoeling
Pagina: 1