[TVkaart] Dscaler + geluid

Pagina: 1
Acties:

• Geckow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 17:57
Hellow PPL..

Ik heb een probleem met mijn Pinaccle PCTV (alsin deze, dus bijna zelfde als rage) in combinatie met DScaler (nieuwste beta, ook oudere versies).

Ik heb de BTWINCAP geinstalleerd, en in DScaler de tuner op MT 2032 universal (en de kaart op de rage-versie) gezet. Ik krijg nu (goed) beeld, maar geen normaal geluid: alleen een hevige ruis.

Ik heb alle Temic en Philips-tuners geprobeerd (via de search vond ik dat deze door elkaar gebruikt werden), maar krijg het niet goed.

Verder dit geprobeerd:

o MIRO PCTV instellen, icm Universal of Temic of Philips
o Pinaccle PCTV PRO instellen, hierbij geen ruis maar ook geen geluid (icm Universal of Temic of Philips tuner)

Als geluidsbron staat 'tuner' aangevinkt.

Staat de geluidsbron op deze manier goed? Zijn er mensen met hetzelfde probleem, en weten zij de oplossing? Help me plz..... ik kan t echt niet meer vinden :'(.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:06
Je hebt het geluid toch wel aangesloten, dus of extern via een kabeltje achter de computer of intern met een cd audio kabel ? En als je dat heb gedaan moet je in de software de goede geluidsbron selecteren. Welke bron? Dat ligt aan waar je hem op aansluit.

Als je niet weet welke bron moet je ze maar een voor een selecteren.

• Geckow
Yepp... doorluskabeltje zit aan achterkant, op line-in van mijn Hercules Fortissimo III en deze bron staat in de audiomixer open (en is de goede (kabel eruit, ruis weg / schuifbar open ruis hard).

IIG heel allert :)

• grolo2010
Als je nu in DScaler niet de tuner maar de line-in als bron selecteerd dan zou alles toch moeten werken.

• Geckow
Nope...

Probleem is dat de tuner wel het juiste beeld geeft, maar geen geluid. Op de sound-out van de TV-kaart komt simpelweg alleen maar ruis.

Overigens heb ik dit probleem al 2 weken. Ik wil echter niet meer de bloated Pinaccle tv-kijk zooi daar na installatie hiervan het opstarten van Windows XP veel meer tijd in beslag nam. Echter had ik toen eerst tv gekeken met de Pinnaccle software (no probs, wel lelijk beeld) waarna dat programma crashte. Ik starte toen DScaler op en had het kanaal + juiste geluid wat ik keek toen ik met de Pinaccle-software keek (geen BTdrivers overigens geinstalleerd, maar de default Pinaccle troep).

Het lijkt dus of de tuner het geluidskanaal niet veranderd...?

• grolo2010
Nou ja, gooi dan alles eraf en begin opnieuw. Met de Pinaccle of de BT-drivers.

• Geckow
Maar dit is een net kersverse windows XP installatie :) En dit heb ik meerdere keren...

• grolo2010
Je hoeft windows niet opnieuw te installeren maar de tv kaart uit de hardware list halen en de tv software verwijderen.

• Geckow
Neuh, dat werkt niet.

Ik heb nu wel de volgende punten

o Nieuste BT Wincap-drivers met als kaart Pinaccle Studio/Rage en tuner MT universal
o DScaler op Pinaccle Studio/Rage en tuner MT universal.

Q1: Kan ik in Dscaler een andere tuner instellen, zonder dat er iets mis gaat met drivers? K heb zowel in driver andere geselecteerd (volledig verwijderen, opnieuw installen), als in Dscaler (instellen), maar hielp niets (alle Temic en Philips tuners)

o Als ik geluid op mute zet stopt ruis (komt geen geluid uit tvkaart). Dit werkt dus wel goed

Iemand?
Pagina: 1