Toon posts:

Edimax BR-6104 & FTP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het lukt mij niet om met bovenstaande router een FTP server te runnen op een andere poort (5500).
Ook PASV ftp'en lukt niet via deze router als de ftp server niet op poort 21 staat.

Ik/we gebruiken de laatste firmware, 0.57 (misschien heeft iemand nog oudere versies liggen, die werkte wel!)...

Heeft iemand een oplossing?

Thanx!!!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
probeer http://www.edimax.com.tw/Drivers/ eens.
via http://www.edimax.com.tw/index_Download.htm kun je inderdaad niet bij de oude drivers komen, terwijl de nieuwe firmware kennelijk minimaal 1 bug bevat.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je die poort wel opgegeven in je router tabel en door laten verwijzen naar de
pc waar de ftp op draait?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Klopt inderdaad. Ik heb net met mijn eigen identieke router bovenstaande situatie nagebootst en het lukt niet, slechts op poort 21. Erg vreemd.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:38

momania

iPhone 30! Bam!

Je kan ergens aangeven geloof ik wat de default ftp poort is voor ftp protocol.
Die moet je misschien mee veranderen.....

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Momania: nee, dat is bij de andere Edimax modellen. Het verhaal wordt leuker, blijkbaar kan iedereen zonder een edimax router WEL naar mijn server connecten! Maar iedereen met een dergelijke router niet....ra ra hoe kan dat. Ik gebruik de laatste firmware....Heb het ook al voorgelegd bij Edimax...

Ik kan dus zelf vanaf een ander PC niet naar m'n eigen FTP connecten (via het public IP adres)....

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt het raar dat ie router zo ontzettend veel wordt verkocht, en blijkbaar er helaas weinig mensen ervaring mee hebben :(

Verwijderd

ik ben er ook mee bezig die ftp server op te zetten, nieuwe firmware gedw. 1.18 ofso nou kon geeneens meer een site op! Oude firmware terug 1.04 alles werkt weer.

maar als iemand anders 6 straten verderop het ip adres van me router intikt komt ie gewoon in me inlogscherm voor me router!! Dat vind ik redelijk link, dit is te voorkomen als ik een public ip invul neem ik aan? En deze public ip wordt dan automatisch door me ftp server overgenomen?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

AirX

Tweak Guru

Je moet pasv uit zetten! dan werkt ie bij mij wel :) anders niet.
Ik heb met virtual server poort 7777 doorgelinkt naar de FTP server op mijn PC, daar draait ie op poort 21

Verwijderd

Topicstarter
Eeeh firmware 1.x? Ik denk dat jullie een ander type router hebben, want van de 6104 is de laatste firmware 0.57.
Het heeft ook verder niet met PASV of ACTIV mode te maken, met beide lukt het mij niet om op vele ftp servers te komen met een poort <> 21.

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ook ik heb deze router en mij lukt het ook niet, poortjes gemapped van 21 naar 21 op het vaste ip adres op het interne netwerk, zo zou het moeten in elk geval volgens de handleiding.
Is dat ding soms te nieuw ofzo?
Wie kan je er trouwens over mailen, edimax nederland bestaat niet volgens mij.

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 18:14:
Klopt inderdaad. Ik heb net met mijn eigen identieke router bovenstaande situatie nagebootst en het lukt niet, slechts op poort 21. Erg vreemd.
Maar je kan dus wel ftp'en naar je bak achter de firewall als ik je goed begrijp?
Dat lukt nog geeneens bij mij.
Hoe heb je dat gedaan?

Verwijderd

Heeft de 6104 eigenlijk ook een 'telnet'-interface?
Bij de 6004+ werkt dat over t algemeen beter met instellen :+

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22
ik krijg als ik hem op poort 21 zet in mijn FTP server zelf en ik enable hem dan dat hij zegt dat poort 21 al ingebruik is... (heb hem nu op 2001 staan) verder als mensen inloggen dan krijgen ze 2 dingen of ze worden er meteen uit getrapt OF ze blijven er in zitten maar krijgen een lege inhoud... dit alles onder virtual server... onder de DMZ krijg ik hem ook niet aan de praat dan verliest hij in 1 keer zijn verbinding krijgt een wazig ip en daar moet ik het dan maar mee doen...

Metal to the bone

Pagina: 1