Toon posts:

[XP] XP update gedaan, maar geheugen wel compleet?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren XP er opnieuw overheen gezet en alles werkt weer naar behoren. Ik heb alleen het idee dat alles wat trager gaat zo nu en dan.

Als ik taakbeheer open zie ik het volgende, waar staat 'Geheugengebruik: 156/1248'

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=24007

Dit viel mij op, ik heb er nooit zo op gelet, maar moet daar niet een veel groter getal staan ipv 1248? Ik heb een werkgeheugen van 512 mb, dus ik dacht misschien dat dit (nog) niet werkend was op het moment. Hoe zit dit? Zit ik fout en klopt dit gewoon of zou ik nog iets moeten installeren?

Beetje stomme vraag misschien, maar ik zou het echt niet weten... 8)7

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

dat getal is je fysieke geheugen hoeveelheid plus de maximale grote van je swapfile

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
Oooh... dus mijn verhaaltje van dat daar 512 mb zou moeten staan slaat nergens op dus.

Nou okee, dus als ik via confg. scherm op 'systeem' klik en daar staat onder mijn processor snelheid keurig 512 mb, dan is het goed? Mooi, want dat staat er nl.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:00:
Ik heb dus gisteren XP er opnieuw overheen gezet en alles werkt weer naar behoren. Ik heb alleen het idee dat alles wat trager gaat zo nu en dan.
Antwoord op je vraag is hierboven al gegeven, maar neus hier eens rond om je windows wat te tweaken.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:33:
Oooh... dus mijn verhaaltje van dat daar 512 mb zou moeten staan slaat nergens op dus.

Nou okee, dus als ik via confg. scherm op 'systeem' klik en daar staat onder mijn processor snelheid keurig 512 mb, dan is het goed? Mooi, want dat staat er nl.
Je moet naar het tabblad prestaties van Taakbeheer, dan staat rechtsonder ergens een panel met het fysieke geheugengebruik...
en de 2e grafiek van boven laat het gebruik van de swapfile / pagefile zien.

Die worden dus opgeteld...

PS:
_/-\o_ voor het aantal nutteloze processen dat je hebt draaien :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik eens op tabblad Prestaties :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.