Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BLUE LED and Tri LED fans alternatief voor cold cathodes??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon vraagje..

Ik heb net een ANTEC BLUE LED Case fan geinstalleerd...dat ding is heerlijk!

Stil, verplaatst veel lucht, 34 cfm @ 30 dBA, en bovendien heeft mijn hele case nu een blauwe schijn...

Ben van plan om mijn top fan (blowhole) ook te vervangen door dan een TRI LED case fan van antec...voor de kleur en de goede airflow!...

Wie betaalt en installeert er nu nog cold cathode buizen in zijn pc als je voor 13 euro...zo een fan of 2 fannen met BLUE or TRI LEDs kan installeren en hiermee je kast lekker mooi kleur geeft...?

Think about it!

Verwijderd

ik zou zowiezo geen ccfl pakken dingen gaan snel kapot en werken op hoogspanning gebruik altijd leds

dingen gaan nooit kapot trekken byna geen spanning en zijn dr in alle kleuren van de regenboog

Verwijderd

Tja, sommige zijn nou eenmaal niet tevreden met die gekleurde fans.

Ik heb een zwak voor delta fans, en die zijn er niet in kleurtjes (niet uit zichzelf in elk geval :) ).

Dus ik geef liever wat meer uit voor een ccfl'tje (okay, meer dan 1) en wat delta fans (veel meer dan 1)..

Maar ik ben blij dat jij er wel tevreden mee bent......

...zojuist een delta ffb1212EHE geinstalleerd en tja, daar kan geen gekleurde fan tegen op imho....(maar okay, het is niet echt muisstil).....

Verwijderd

nee das waar delta fan's zijn echt wel goed

Verwijderd

Ik heb vandaag mooie plexi buisjes gekocht met een doorsnede van 10mm, ga ik een LED tube van maken als alternatief voor de CCFL... is inderdaad een stuk beter :D
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat ze problemen met de CCFL's hebben:
- Computer boot niet meer (door electromagnetisch veld dat door de invertor wordt veroorzaakt)
- CCFL kapot: knippert, glas gebroken, minder fel na verloop van tijd
- Een amerikaanse gast heeft een tijdje in het ziekenhuis moeten doorbrengen nadat ie een opdonder van een inverter had gekregen ;( (auw!)

Voordeel van een LED oplossing is om te beginnen alleen al het stroomverbruik.. en voor de "die-hard-overclockers" --> ze geven warmte af!

Verwijderd

Topicstarter
De airflow is echt goed bij die ANTEC LED fans ...vergeleken met mijn standaard fans die bij mijn SUPERFLOWER kast bijgeleverd waren...

temp. moederbord daalde met 3°C graden , door het wisselen van een zijpaneel fan door die BLUE LED antec fan

Mobo temp: 25 °c
CPU temp: 39°C

iK HEB ENKEL nog in het donker reflecterende rounded cables nodig...

Verwijderd

Tja, die airflow zal goed zijn in vergelijking met standaard fans, maar niet voor iedereen. Ikzelf vind die airflow niet goed genoeg, te laag....maar ik ben dan ook een zeikerd hoor :)

Door die delta's is mijn processor idle tussen de 18 - 25°C (nog nooit lager gezien dan 18°C) en stressed maximaal 31°C (nog nooit hoger gezien)...en dat is dan een P4 2.4Ghz, 533fsb, 512mb cache..

Silver Shielded Cables reflecteren misschien wel leuk met jouw fans ??

In elk geval niet met een fluoriscerende ccfl, want dat heb ik dus geprobeerd en dit geeft helemaal niet het effect wat ik had gehoopt :( ....

ps.....op de laatste lan hadden ze een bijnaam voor mijn comp. bedacht...."het vliegtuig".....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:18:

ps.....op de laatste lan hadden ze een bijnaam voor mijn comp. bedacht...."het vliegtuig".....
Delta.... he ;)
maar ik vind een CCFL heel erg leuk :)
want dan kun je teminste veeeeeel meer kleuren als met LEDS

Verwijderd

Topicstarter
Lord Tarquinos... weet je wel dat er ook in het donker reflecterende rounded calbes bestaan...die geelachtig licht geven.....

Waarom probeer je die niet? Of heb je zilverkleurige rounded cables gekocht en dacht je dat zo zouden reflecteren?

Ik ben op zoek naar in het donker schijnende kabels..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:16:
Lord Tarquinos... weet je wel dat er ook in het donker reflecterende rounded calbes bestaan...die geelachtig licht geven.....

Waarom probeer je die niet? Of heb je zilverkleurige rounded cables gekocht en dacht je dat zo zouden reflecteren?

Ik ben op zoek naar in het donker schijnende kabels..
Nitraat verkoopt die kabels.. je moet dan alleen wel een UV lamp hebben als je het maximale effect wilt bereiken... Anders moeten ze opladen onder fel licht en dan schijnen ze ongeveer een half uurtje...

Verwijderd

Topicstarter
UV lamp...=> is dat een cold cathode buis?

EEn uv lamp welkk kleur geeft dit af..is dit roosachtig zoals in disco's?

Verwijderd

Yup, gewoon blacklight... ze zijn in CCFL uitvoering te krijgen en er zijn ook UV leds te koop

Verwijderd

Ik heb van die zilver shielded cables en dan o.a. een ccfl uv-licht,
in de hoop dat de kabels mooi zouden gloeien, nou dat gebeurde dus niet.

Het licht dat die uv ccfl geeft is volgens mij veels te zwak,en hoe ik dat sterker moet krijgen ???

Maar die kabels waar jullie het over hebben klinken ook leuk, jammer dat ik al zilveren heb.

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:18:
Tja, die airflow zal goed zijn in vergelijking met standaard fans, maar niet voor iedereen. Ikzelf vind die airflow niet goed genoeg, te laag....maar ik ben dan ook een zeikerd hoor :)

Door die delta's is mijn processor idle tussen de 18 - 25°C (nog nooit lager gezien dan 18°C) en stressed maximaal 31°C (nog nooit hoger gezien)...en dat is dan een P4 2.4Ghz, 533fsb, 512mb cache..

Silver Shielded Cables reflecteren misschien wel leuk met jouw fans ??

In elk geval niet met een fluoriscerende ccfl, want dat heb ik dus geprobeerd en dit geeft helemaal niet het effect wat ik had gehoopt :( ....

TarQ, ken je me nog van Flash-Lan ?
Was dat gozertje van 14 die links voor je zat

*Sorry voor de off-topic mssg ;)
Pagina: 1