[OC] P4T-F 'k snap er nx meer van

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Ok, daar gaan we dan.
Ik heb een Asus P4T-F mobo (intel i850) met een PIV 1400@1540
Ik heb tig hardware reviews over dit mobo gelezen en overal zeggen ze hetzelfde:

-FSB is in te stellen tussen 1MHz en 200Mhz (in stappen van 1MHz)
-Divider is instelbaar

Dus ik d8: "hey, daar gaan we 's ff lekker misbruik van maken :*)

Nou, mooi niet dus

eerst in mijn bios geprobeerd:
-CPU internal frequency was niet hoger in te stellen als 1540 MHz, dus ik die op manual gezet en langzaamaan mijn FSB verhogen, dat ging goed, tot ik boven de 110MHz wilde, systeem starte niet meer op en moest mijn frequentie terugschroeven naar 110 MHz
-Nogmaals gezocht op hardware reviews, het moet toch echt hoger kunnen.
-Laatste Bios update gedraait, nu kon ik in stappen van 2 MHz verhogen, tot 118 MHz gaat het prima, hoger :'(
-Ok, nog een optie: CpuFSB installeren, weer hetzelfde probleem, niet hoger als 118 MHz

Handleiding mobo er bij gepakt en verrek wat lees ik, d.m.v. jumpersettings FSB niet hoger te stellen dan 110 MHz (zelfde probleem in JEN dus(jumperfree))

Kloppen nu "al" die hardware reviews niet of zie ik iets over het hoofd? moet ik ergens iets op mijn mobo verzetten, ik weet het niet meer, overal gezocht, niks over te vinden.
Overal hetzelfde verhaal, is verstelbaar tussen 1- en 200 MHz

Bovendien zou ook de divider instelbaar zijn, nou dan mogen die mensen van die hardware reviews mij vertellen hoe!!!!

Heeft iemand ervaring met het OC'en van dit mobo? en zo ja, wat is er in godsnaam aan de hand, of wat zie ik over het hoofd/doe ik verkeerd?

Ik heb al vanalles geprobeerd, het halve internet afgesurft, maar kan hier niets over vinden. Misschien dat één van jullie mij kan helpen

grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Doe je je V-Core wel omhoog? Misschien gaat de divider automatisch werken als je hoger dan een bepaalde FSB komt.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Heb de Vcore verhoogd gehad(van 1,70v naar 1,750 v), maar kom gewoon niet boven die 118 MHz, zodra ik hem met CpuFSB hoger zet locked mijn systeem, als ik hem in de bios hoger zet start het systeem niet door en na opnieuw opstarten kom ik direct in de bios!

Het vreemde vindt ik dat alle reviews zeggen dat de FSB tussen 1- en 200 MHz in te stellen is en dat mijn handleiding van mijn mobo spreekt over tussen 100- en 110 MHZ(jumperfree en dipswitch) (en met de nieuwe bios kom ik dus tot 118 MHz)

ga het mobo nog een keer van jumperfree mode afhalen en kijken wat hij met dipswitch settings doet, ben benieuwd, mag als het goed is niets uitmaken, let us pray _/-\o_

p.s. wat is de max frequentie voor agp/pci zit nu ook met het probleem dat de zogenaamde divider er niet op zit, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIV 1400 is een slechte overclocker, in jou geval goed moederboard maar verschrikkelijke cpu :P

Dus steel ff ergens een ander processor :P

[edit] wist geeneens dat mijn mobo(p4b533-e) ook oude P4 aan kon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je wil dus zeggen dat ik mijn FSB niet hoger krijg door mijn proc.???

Ik zou wel een socket 423 2000MHz willen, maar als deze al te krijgen zijn zijn ze teringduur!! en kan ik dus beter een nieuw mobo en proc kopen, maar dat zit er momenteel niet aan

Maar wat ik dus nog steeds niet snap is waarom alle reviews zeggen dat ik tussen 1- en 200 MHz kan schroeven terwijl mijn handleiding over 100 tot 110 MHz praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
dipswitches geprobeerd, zelfde probleem, tot 118 en niet verder :S nu weet ik het echt niet meer, gvd ik dat mobo indertijd gekocht omdat het zgn zo makkelijk over te klokken was, krijg ik dit weer. Geloof nooit de reviews die je leest!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
is er echt niemand die ervaring heeft met dit mobo??? zit er aan te denken om asus een mailtje te sturen, maar waarschijnlijk zijn die heel huiverig met dit soort informatie en beginnen ze over de garantie te zeuren.

offtopic:
Nog een vraagje: als ik mijn FSB op 118 MHz laat draaien komt mijn agp/pci frequentie vrijhoog uit. kan dit kwaad?? mijn systeem draait er gewoon soepel op (als een trein zelfs) maar hoe zit dit op langere termijn?? Dezelfde vraag voor de Vcore, deze staat standaard op 1,7 en ik heb hem nu op 1,75 staan en liever zou ik hem nog op 1,8 zetten, maar ik weet niet hoe schadelijk dit voor mijn processor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik zag de link in je stabiliteit-topic...

Maarruh... begrijp ik goed dat je denkt dat "tot 200MHz" betekent dat je daar ook altijd komt? Waarschijnlijk trekt je proc echt niet meer dan 118. Je hebt nou eenmaal een Willamette core; die willen niet zo hoog.

Daarnaast kan het aan je RAM liggen; dat moet immers mee omhoog. Heb je PC600 of PC800, en welk merk? Rambus is iha niet echt overklokbaar...

Wat de divider betreft: het moederbord is wel instelbaar, maar de gewone intel procs niet. Je moet boffen om een proc met vrije divider te vinden; dat zijn speciale reviewer samples. Normaliter kan het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ik wil niet tot 200 MHz dat snap ik ook wel dat 100% met een willamette niet haalbaar is, wat ik het debiele vindt is dat in de reviews van mijn mobo staat dat ik tussen 1 en 200 MHz in kan stellen in stappen van 1 MHz, nou niet dus, volgens mijn manual tussen 100 en 110 in stappen van resp 104 108 110 en na biosupdate in stappen van 2.

Ok, met die 118 die ik nu haal kan ik best leven, zit nu alleen met het probleem dat mijn divider niet instelbaar is zoals men zegt in de reviews en bij 118 vind ik persoonlijk mijn pci en agp Freq nogal aan de hoge kant, Ik zou dus het liefst naar 120 gaan omdat dan mijn pci en agp weer op standaardwaarden zouden draaien.

ik heb samsung pc800 geheugen op mijn mobo, mijn geheugen trekt die 118 (4x118=472) met gemak en met mem bandw. benchmark liggen de prestaties nog steeds hoger als bij lagere stappen.

Het gaat mij dus vooral om het feit dat de divdider niet instelbaar is (staat ook niks over in het manual) terwijl de reviews zeggen van wel en dat de reviews dus gewoon NIET kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

Allereerst, je mainboard ondersteund geen 200MHz. Daarnaast heb je ook geen stapjes van 1MHz. Opvolgend heb je ook geen extra dividers bij 120MHz FSB. (Als, dan alleen bij 133MHz en enkel en alleen met de switches.)
118MHz is dus al zeer netjes zonder extreme cooling.
Geloof me maar, die review moet je gewoon vergeten want dat klopt dus niet.
Wil je de juiste dividers hebben, dan zul je op 133MHz moeten gaan draaien en dit is zeker niet haalbaar met jouw Willamette processor. Daarnaast moet je ook nog eens de ICS clockchipjes hebben in plaats van de CYP chips wil je boven de 120MHz FSB uit kunnen komen.
Alles bij elkaar kun je dus blij zijn met je 118MHz en de rest momenteel eigenlijk vergeten met deze processor/mainboard.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ofwel ik geloof nooit meer een review die ik lees :( ik heb indertijd expres dit mobo gekocht i.v.m. de zogenaamd geweldige overclock mogelijkheden.

maar goed ik heb nog één laatste vraag. Ik draai momenteel weer op 110 MHz, mijn systeem draait stabiel op 118, maar dan draait agp/pci resp. op 78.7/39.3 is dit niet extreem hoog?? en kan dit schadelijk zijn voor mijn kaarten etc.?? of is het gewoon zo dat als deze te hoog komt bepaalde kaarten gewoon niet werken, maar dat deze hiervan niet kapot kunnen gaan.

offtopic:
even wat temperaturen dan maar, ik heb wel een thermatake xacer 5000 behuizing, dus aan koeling niet echt gebrek. ik heb een boxed proc, maar de koeler wordt een dezer dagen vervangen door een thermaltake indigo orb met booster

bij fsb 110 MHz (1540) proc-idle: ca 30 graden stressed: ca 40 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nagenoeg dezelfde problemen gehad met mijn Asus P4T-E. Die wilde zich ook niet zonder enige slag of stoot laten overklokken. Via het BIOS heb je alleen de mogelijkheid om de FSB tegelijk met je AGP en PCI frequentie omhoog te schroeven, en de handleiding geeft je maar een paar mogelijke dipswitch settings. Met enig zoekwerk zijn de overige standen ook te vinden, (Deze lijst komt van de ASUS website, een PDF bestand van een ander P4T moederboard)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Dipswitches1.jpg

Deze settings werkten in ieder geval goed samen met mijn P4T-E moederboard. Ik neem aan dat ook jouw moederboard dezelfde switches kent. Voor de duidelijkheid, hier zijn ze te vinden :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Dipswitches2.jpg

Je moet natuurlijk wel de JEN (Jumper Enable) setten.

Bij mij bleek dit nog niet meteen te helpen. Wat ik ook deed, ik kreeg mijn FSB niet omhoog. Pas toen ik alle kaarten eruit had geschroefd en een volledig kale PC met alleen een VGA kaart overhield ging de FSB omhoog. Daarna alles weer teruggepropt in de inmiddels overklokte PC en het werkt als een zonnetje.
Hoe dit systeem van automatisch terugklokken van Asus werkt is mij een raadsel. Maar het board is wel degelijk te overklokken dus.
Pagina: 1