Toon posts:

[win2k server] bridging LAN --> WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel zegt,

Ik heb een Wink2 servertje, ADSL, bedraad netwerk, draadloos netwerk(Ad Hoc), Vigor Router, aantal bedraade clients en één draadloze client.

Nu kent iedereen die geweldige bridge functie bij Win Xp waarmee je 2 netwerkadapters op één computer hetzelfde ip kan geven en het netwerk eigenlijk kan verlengen terwijl het toch fysiek uit 2 sigmenten bestaat.

Nu heb ik als server een Win2K server (vanwege Exchange server) en wil ik dit eigenlijk ook. Ik heb het nu wel werkend om met de draadloze client het netwerk en internet op te kunnen maar ik wil eigenlijk dat deze ook kin dezelfde ip reeks enzo zit en dat de andere clients ook bij de draadloze client kunnen.

Dus in het kort...

Win2K server met 1 normale NIC en één usb draadloze nic moet één ipadress krijgen en de 2 nics bridgen.

Ik heb al geprobeerd de XP bridge functie te kopieren en te gebruiken maar dat resulteerde in een aantal blue screens :(

Dus als iemand nog een leuke oplossing heeft is deze van harte welkom :)

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
leuk bedacht en goedkoope oplossing als het kan gaan werken. ik ben niet zo thuis in windows. robuuster lijkt me een WirelessAP met MAC controle in je LAN zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet ook wel dat dat de robuste oplossing .... (er komt een maar aan, let op!!!)

Maar, deze spullen heb ik nu eenmaal, en een mooie WirelessAP met MAC controle niet. Dus wil ik het op deze manier proberen...

Wat ik dus eigenlijk zoek is een sw NIC bridge (netzoals in Windows XP) voor windows 2000 (server)... en aangezien ik ook niet zoveel centjes heb (anders had ik wel een AP gekocht) moet het het liefst ook wel een beetje gratis ergens te vinden zijn (freeware dus,) of het moet wel heeeeeel goedkoop zijn wil ik het kopen...