Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] voeding of mobo kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had in verband met het testen van een paar fans een afgekipte power cable loshangen in mn kast, geen probleem, zo lang ie maar geen contact maakt, alles werkte goed, tot ik mn case weer opende, toen maakte die gele draad contact met mn kast.
de boel maakte kortsluising (denk ik) en mn pc viel uit en start nu niet meer op.

mijn vraag is of het aan mn voeding ligt of aan mn mobo en of ik die dan moet vervangen

Verwijderd

als je een goeie voeding had met beveiliging en shit ligt het aan de voeding, anders niet.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uhm, haal voor de leuk es een tijdje de netspanning eraf en probeer opnieuw...

Electronics development

Verwijderd

Sommige voedingen hebben een zekering ingebouwd... Misschien is ie kapot?

Verwijderd

Multimeter gebruiken om te kijken of de voeding nog spanning afgeeft ??

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, na een paar dagen zoeken kwam ik erachter dat door de kortsluiting die ik had gemaakt het Flash geheugen van de BIOS het had begeven! Maar je zou je voeding ff door kunnen meten!

Verwijderd

Topicstarter
uhm, haal voor de leuk es een tijdje de netspanning eraf en probeer opnieuw...

thanx, t werkt idd _/-\o_ , mn pc loopt weer als een trein

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52
LoL.. ben blij voor je :)

* FragFrog kan zich niet eens meer herinneren hoe vaak'ie kortsluiting gemaakt heeft :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Wie laat er nou een losse power-cable loshangen in zijn case... |:( :X

Doe je toch minimaal een plakkerig-bandje omheen ofzo...

Kon je niet zo`n verloopstekkertje gebruiken wat je meestal bij nieuwe fans krijgt? Anders maak je er eentje ofzow..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
k had ze los hangen omdat k gewoon ff wou testen of ik ze goed had aangesloten, en ik heb er geen verloop stekkertje ervoor omdat ik de twee fans uit een oude p166 gesloopt.

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43
stom hoor nix afplakken

Verwijderd

Ach, soms neem je zo'n risico, zo in 't heetst van de strijd...

Verwijderd

paperclip test ... groen en zwart verbinden, gaat je voedings fan draaien is je voeding OK

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
volgende keer als je nog oooit eens zown probleem hebt... stroom eraf, hand op je kast, andere hand aan een verwarming of stalen meubel, stroom erop voilla ';) werkt bij mij altijd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:47:
paperclip test ... groen en zwart verbinden, gaat je voedings fan draaien is je voeding OK
THNX! Weer iets handig geleerd vandaag. _/-\o_
Pagina: 1