Toon posts:

Minimale systeemeisen voor draaien van filmpjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer voor naast mijn tv in elkaar zetten (oude hardware kost toch geen ruk meer), maar nu ben ik benieuwd wat nu de minimale systeem eisen zijn qua videokaart en snelheid. Dit zal vast wel eerder gevraagd zijn, maar ik kon het niet vinden in de search. Dus, alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
oeps, sorry.. niet alleen avi en divx maar ook DVD, ik heb namelijk een dvd speler voor in een computer liggen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ergens tussen de 500-800mhz is wel ok.
grafische kaart maakt niet uit, maar moet wel n beetje behoorlijke tv out hebben. matrox g4xx of ati radeon dus.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

ik zou eerder een matrox kaartje nemen, aangezien het toch alleen maar om 2D gaat..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ah thx... ik wil ook een tv-kaart kopen dus dan heb ik tv-out niet nodig voor de videokaart, toch? Hoeveel mb heeft de videokaart nodig, of ligt dat aan de tv-kaart?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, maar die 2D moet ook in orde zijn, qua stretch/overlay en al die termen. Lijkt mij...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

dog4life schreef op 31 oktober 2002 @ 18:40:
Ja, maar die 2D moet ook in orde zijn, qua stretch/overlay en al die termen. Lijkt mij...
Daar zijn de Martox kaartjes toch heel goed in?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:38:
ah thx... ik wil ook een tv-kaart kopen dus dan heb ik tv-out niet nodig voor de videokaart, toch? Hoeveel mb heeft de videokaart nodig, of ligt dat aan de tv-kaart?
Je wil toch DivX en DVD via je pc op je tv kijken?
Wat moet je dan met een tv kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook mijn kabel binnen laten komen op mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een TV-kaart van Leadtek, dan hoef ik toch eigenlijk niet ook nog eens een videokaart te kopen ofwel??

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
film kijken over de pc vindt ik echt waardeloos, koop een dvd speler en klaar ben je, geen geschok, herrie van de pc, brak geluid + beeld.

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15
Dnc1n schreef op 31 oktober 2002 @ 23:41:
film kijken over de pc vindt ik echt waardeloos, koop een dvd speler en klaar ben je, geen geschok, herrie van de pc, brak geluid + beeld.
is afhankelijk van je setup he :)

over algemeen met goed draaiende pc / speakers / tv is het echt wel heeeel goed te kijken

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Bij de 'oude' DivX v4.12 codec hadden ze het over minimaal een P450 met 64Mb mem en een 32Mb beeldplank. Aangezien de meeste mensen tegenwoordig zware overcapaciteit in huis halen (serieus waar heb je in vredesnaam die monsterPC's van tegenwoordig voor nodig die krengen staan 99% van de tijd uit de neus te vreten tenzij je een of ander zwaar 3Dspel speelt). Aan de andere kant voor films kun je echt alle snelheid gebruiken maar ik zou meer gaan kijken naar de BEELDKWALITEIT.
Pagina: 1