Speakerset op Stereo-installatie aansluiten -> effect?

Pagina: 1
Acties:

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Als ik een Speakerset met subwoofer koop, kan ik die dan op mijn stereo installatie aansluiten? Mijn stereo heeft een linker en een rechteruitgang waar je zo'n rood en zwart draadje in moet doen. Ik wil namelijk volgend jaar als ik op kamers ga die Speakerset dan aan kunnen sluiten op mijn computer, anders had ik natuurlijk wel gewone boxen gekocht :9 Ik ben op het moment vooral aan het kijken naar de Logitech Z540. Weet iemand misschien of dat daarbij mogelijk is. De meeste Speakersets komen uit op één kabeltje dat je dan in de computer kan doen. Ik heb me laten vertellen dat je dan dat kabeltje in een splitsertje ofzo doet en dat je die kabeltjes die daaruit komen vervolgens op je stereo aan kan sluiten. Kan dit? En hoe zit het dan met de kwaliteit van het geluid.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Verwijderd

Ik mag dan niet heel veel verstand hebben van HiFi en alles wat daarbij hoort, maar ik kan je wel vertellen dat een speakerset voor de pc niet geweldig zal klinken via je stereo.

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 14:18

cky

ligt er maar net aan wat voor set je koopt je hebt hele goede hoor, en je kan altijd een splitzertje kopen, heb ik ook bij mijn computer zodat ik men dolby setje er aan kon hangen :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Denk niet dat dat gaat lukken. Die speakersets voor pc' s zijn actief. Speakers voor hifi-apparatuur zijn passief. (Geen eigen versterker)

Je zou dus beter gewoon speakers kopen, en dan je stereo meesleuren naar je kamer. Heb je ook direct goed geluid :)

Verwijderd

Wou T schreef op 31 oktober 2002 @ 18:24:
Als ik een Speakerset met subwoofer koop, kan ik die dan op mijn stereo installatie aansluiten? Mijn stereo heeft een linker en een rechteruitgang waar je zo'n rood en zwart draadje in moet doen. Ik wil namelijk volgend jaar als ik op kamers ga die Speakerset dan aan kunnen sluiten op mijn computer, anders had ik natuurlijk wel gewone boxen gekocht :9 Ik ben op het moment vooral aan het kijken naar de Logitech Z540. Weet iemand misschien of dat daarbij mogelijk is. De meeste Speakersets komen uit op één kabeltje dat je dan in de computer kan doen. Ik heb me laten vertellen dat je dan dat kabeltje in een splitsertje ofzo doet en dat je die kabeltjes die daaruit komen vervolgens op je stereo aan kan sluiten. Kan dit? En hoe zit het dan met de kwaliteit van het geluid.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Dat kabeltje wat je bedoelt kun je zo splitsen, maar ligt je verhaal eens verder toe ik kan er echt geen wijs uit worden.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:02

GaMeOvEr

Is een hork.

Jij wilt een actief PC speaker setje aan je stereo hangen, via de speaker uitgangen van je stereo.

_DAT_ gaat niet werken, aangezien dat versterkte uitgangen zijn, die je dan aansluit op een ingang waar een onversterkt signaal op moet.

Echter kan het wel, maar dan moet je het Speakersetje aansluiten op een Line-out van je stereo.

Dan moet je natuurlijk wel een stereo met een line-out voor een tapedeck ofzo hebben.

Aannames zijn fataal.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:37
je kunt toch ook die computer speakers aansluiten op de line out van je stereo, en dan geen speakers aansluiten op de speaker uitgangen op je stereo?
Pagina: 1