Ik heb 2 hdd check me sig.. en ik heb karton in de vorm van de hd gevouwen en geknipt.. Met gesloten Case hoor ik nu nix meer van mn hdds en ze blijven mooi koel als je maar een klein stukje (het elektronica stukje ongeveer 2 cm waar je de voeding/idekabel insteekt open houdt).
Weet je zeker dat ze mooi koel blijven? Ik heb het idee dat als ik dit bij mijn hD (samsung) flik dat ik dan een gratis casemod krijg
Nou, ik hoef er niks omheen te doen om mun HD warm te krijgen. hehe
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Hangen je hds nou nog steeds in dat 3.5" gedeelte?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Ik vind mijn oplossing in mun 486 toch leuker. Een oude kapotte cd-writer uit elkaar halen en hem daarin stoppen, Scheelt een heleboel geluid.
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Zó warm worden HDD's nou ook weer niet hoor.
misschien is mn progje ook wel onbetrouwbaar, maar wat voor progjes gebruiken jullie om de temperatuur te zien?
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:31:
ze liggen nu los in de kast...
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik heb de mijne ooit (nu niet meer) ingepakt in kurk wat ik over had door het isoleren van de kastwanden. Resultaat was geen tot weinig geluidsvermindering maar wel meer warmteontwikkeling ondanks de 80x80 Papst koeler die er overheen blaast.
Maar ik ga ook eens karton proberen, je weet maar nooit. (golfkarton 2 of 3 laags)
Maar ik ga ook eens karton proberen, je weet maar nooit. (golfkarton 2 of 3 laags)
ARME AOW’er
Verwijderd
Hand erop en voelen of ie heet is.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:32:
misschien is mn progje ook wel onbetrouwbaar, maar wat voor progjes gebruiken jullie om de temperatuur te zien?
Mijn sensoren geven de hele tijs 63 graden aan, of er nou een 24cm fan op staat of dat me kast icht zit. Zelfs als me pc een nacht stil heeft gestaan zijn ze zomaar ineens 63 graden, maar wel lauw...
Gewoon voelen lijkt me het veiligst.
Ik vertrouw ook nog altijd op de manuele methode. Heb namelijk wel eens mijn vingers verbrand toen ik d8 dat het wel kon volgens zo'n proggie
Mijn IBM disks (60 en 80 gb) @ 7200 rpm worden +/- 27°c. Dus zo erg warm wordt een hd niet.
Verwijderd
mijn maxie werd eerst 50 niet leuk dus
en nou met 2 coolertjes ervoor 25........
OFFTOPIC
Of je zet hem gewoon buiten met die storm
blijft ie wel cool denk ik
.........
lucky basterds op de noordpool, je hd blijft er gewooon 3 graden (ALs die niet bevriest)
OFFTOPIC
en nou met 2 coolertjes ervoor 25........
OFFTOPIC
Of je zet hem gewoon buiten met die storm
.........
lucky basterds op de noordpool, je hd blijft er gewooon 3 graden (ALs die niet bevriest)
OFFTOPIC
Verwijderd
is handig voor als je naar LAN-party's gaatVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:31:
ze liggen nu los in de kast, en ze blijven mooi koel hoor..
Verwijderd
Ik heb ook van alles geprobeerd met mijn schijven, maar een 10.000rpm schijf houd je echt niet stil
Zal je karton truukje eens proberen!!!
Omg alsof die hd's zo warm worden dat dat karton gaat branden
nou daar zou ik toch mar niet zo zeker van zijn. Op een lan is mijn maxtor 80gb een keer gesneuveld. hij was de hele tijd wel een beetje gaar maar omdat hij met 2 schijven op elkaar gestapelt zat kon hij zijn warmte niet bepaald kwijt. Dat ding werkt soms wel 55/60 gradne en ja sorry maar dat vindik niet bepaald aan de koude kant.
Karton zal er niet van gaan fikken ofzo denk ik maar echt leuk vind je schijf het niet. Waarom zijn er trouwens hd koelers etc te koopals hd's niet zo warm zouden worden?
----
oh ja voor de mensen die hun hd's los in de kast hebben hangen.. Ik zou maar heel snel wat schroefjes gaan zoeken om dat ding vast te zetten desnoods met lijm ofzo want als je een keer gaat lannen of je gaat dat ding verplaatsen onder het motto van een algehele herstructurering van je kamer dan kan dat wel eens voor ongelukkige situaties lijden..
Pagina: 1