Toon posts:

wat voor geheugen is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een geheugen module langs me liggen (gehaald uit P1 100Mhz) maar ik weet niet zeker met wat voor geheugen ik te maken heb.
Het reepje heeft aan elke kant 168 pins.
Op een stikkertje van IBM staat :16M 60nS 5V
Zelf dacht ik dat het ging om EDO-ram, maar dit heugen moet toch altijd per 2 reepjes zitten???

en het reepje van mij zat eenzaam en alleen in bank 0, bank 1 en 2 bestaan wel uit 2 reepjes.

wat voor geheugen is dit nou?

PS : op het reepje zitten 4 grote chips, en 2 kleintjes. zijn die kleintjes voor ECC??

edit:

het pinnen aantal van 72 na 168 veranderd, MIJN FOUT

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Sommige mobo's ondersteunen ook enkele reepjes dus het zal wel edo zijn (72 pins). Ik denk dat ie 16mb is aan de hand van die 16m

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zie de geheugen FAQ,

volgens mij (correct me if I'am wrong) is het SRAM (de rest weet je

suc6

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LeonM schreef op 31 oktober 2002 @ 18:08:
Sommige mobo's ondersteunen ook enkele reepjes dus het zal wel edo zijn (72 pins). Ik denk dat ie 16mb is aan de hand van die 16m
16Mbit per chip, dus 16Mbit / 8 = 2MB * 4 = 8MB per reepje, dus acht zou ook kunnen.

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
per reepje??
tis maar 1 reepje met aan beide kante 4 chipjes.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt idd als een enkele SIMM, 8MB allicht. Ik zou denken dat het eerder een FP dan een EDO SIMM is- je zegt dat het uit een IBM 100MHz komt. Is dat een Pentium 100, een 5x86 100 of een 486DX4-100 :? In de laatste twee gevallen is het gewoon een 486 mobo met een 32b mem controller, dus waar 72p SIMMs enkel geplaatst hoeven worden.

Dat lijkt me ook het meest waarschijnlijk omdat geen 64b controller ooit 3 SIMM slots zal hebben (zelfs de Via chipsets die een enkele SIMM ondersteunen zijn altijd met even aantallen SIMMs uitgerust)

Oslik blyat! Oslik!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Nu er toch een topic over is ik heb hier een reepje specTek geheugen gevonden. Single sided 8 van die zwarte "chips" is er iets zinnigs over te zeggen zo niet wat moet je nog meer weten?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
eliminator007 schreef op 31 oktober 2002 @ 19:41:
Nu er toch een topic over is ik heb hier een reepje specTek geheugen gevonden. Single sided 8 van die zwarte "chips" is er iets zinnigs over te zeggen zo niet wat moet je nog meer weten?
Waarschijnlijk 4MB, mogelijk 16MB. Geef eens wat meer cijfers/letters die op een chippie staan..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
eliminator007 schreef op 31 oktober 2002 @ 19:41:

Dit is een 'mooi' voorbeeld van non-informatie.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
maar ff serieus...

de pc waar ie uit kwam (keb die pc zelf al nie meer) was een socket 7 die van 75 tot 166 geklokt kon worden(als de proc het aan kan dan)
dit was een 100Mhz en op de proc ZELF stond "Intel Pentium" dus ut was een P1 100Mhz en geen 5x86 100 of een 486DX4-100.

PS: ik had maar 1 kant van het reepje de pinne geteld, en kwam rond de 75 ut(d8 da ik verkeerd had geteld en da ut dus 72 moes zijn...

nou von ik da zelf eigenlijk wel een groot reepje voor 72 pins, en ging dus opnieuw tellen...
voorkant + achterkant zijn dus mooi 168 pins (spijt me) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar voor de rest klopt alles nog wel...
16M 60nS 5V staat er nog steeds op ed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:36:
maar ff serieus...

de pc waar ie uit kwam (keb die pc zelf al nie meer) was een socket 7 die van 75 tot 166 geklokt kon worden(als de proc het aan kan dan)
dit was een 100Mhz en op de proc ZELF stond "Intel Pentium" dus ut was een P1 100Mhz en geen 5x86 100 of een 486DX4-100.

PS: ik had maar 1 kant van het reepje de pinne geteld, en kwam rond de 75 ut(d8 da ik verkeerd had geteld en da ut dus 72 moes zijn...

nou von ik da zelf eigenlijk wel een groot reepje voor 72 pins, en ging dus opnieuw tellen...
voorkant + achterkant zijn dus mooi 168 pins (spijt me) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar voor de rest klopt alles nog wel...
16M 60nS 5V staat er nog steeds op ed.
Klinkt ondertussen als een 168p 5V EDO DIMM...

Heb je een modelnr van de computer of anders een merk + model voor de mobo :?

Oslik blyat! Oslik!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit het in zo`n voetje (lijkt heel in de verte op Slot1), met aan weerseinden klemmetjes?
Dan is het (EDO)-DIMM. Op mijn P166 kon al SDRAM.
Misschien kun je dat reepje inscannen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hoezo de tel kwijtraken :+ 168 pinnen aan elke kant is ook onmogelijk, het zijn er 84 aan elke zijde ;) Maar da's idd een 60ns FPM of EDO DIMM. De Pentium heeft een 64bits bus en deze DIMM is ook 64bits, vandaar dat één DIMM al genoeg is om de bus te vullen.
Wat de kleine chips betreft, deze zijn niet voor ECC, ECC chips zijn namelijk exact hetzelfde als de overige geheugen chips (want één of twee van zulke chips moet namelijk in gecodeerde vorm 1/8 van het totaal v.d. DIMM kunnen bevatten). Waar ze wel voor zijn? Misschien heb je daar een buffered DIMM. Staat er nog wat op die chips (tesxt, code's), haal dat eens door google heen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Abbadon op 01-11-2002 09:39 . Reden: typo :( ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 13:40

Modbreak:

Geen V&A hier

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 01-11-2002 11:26 ]

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Ja! Maar hij is toch wel 1024MB he? ;)

Wees eens duidelijker. Als je er bij zet hoeveel MB hij is weten de andere mensen ook wat je hebt. Aardig dat je het weggeeft. Misschien kan je het wel ruilen. Ergens loopt een topic waar je kan ruilen. Denk dat je deze er ook in kan zetten

Als je het wil verkopen is er V&A op t.net zelf :)

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 01-11-2002 11:27 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1