Toon posts:

Wat gaan de DDRAM prijzen doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de laatste tijd zijn de geheugenprijzen flink gestegen. met de komst van dual channel DDR verwachten velen een nog verdere stijging. anderen denken echter dat de prijzen toch weer zullen gaan dalen omdat er te weinig vraag naar is. dit laatste lijkt mij zelf nogal onwaarschijnlijk gezien de te verwachten populariteit van dual channel DDR. wat denken jullie hierover?

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:27
Denk dat ze nog een paar weken misschien maanden stijgen en daarna zullen afnemen :)
Waarom ik dit denk, er komt weer veel PC 4200 ofzo :P waardoor PC 2100 enzo minder duur zal worden, Rimm's en ander snel geheugen zal echter nog wel ff duur blijven vermoed ik, trouwens niet echt zinvol topic :+

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:52:
anderen denken echter dat de prijzen toch weer zullen gaan dalen omdat er te weinig vraag naar is.
Het vak 'Economie' is al weer een tijdje geleden voor me maar moet dat niet niet andersom zijn?

weinig vraag --> stijging van de prijs

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

grep schreef op 31 oktober 2002 @ 17:57:
[...]

Het vak 'Economie' is al weer een tijdje geleden voor me maar moet dat niet niet andersom zijn?

weinig vraag --> stijging van de prijs
Slecht opgelet bij econonie denk ik.. Of zou ik heb niet goed hebben opgelet :+

Veel aanbod > weinig vraag > daling prijs (men moet van het aanbod af)
Weinig aanbod > veel vraag > stijging prijs

Wat betreft de geheugenprijzen. Hoe zie ik eruit, iemand een glazen bol :?

Dit is koffiedik kijken, en ik heb geen filter :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik vermoed dat als de prijzen niet stijgen of gelijk blijven dat ze dan wel gaan dalen...

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:20:
Ik vermoed dat als de prijzen niet stijgen of gelijk blijven dat ze dan wel gaan dalen...
Zo kan ik het ook :P

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Verwijderd

Daar zou je best wel es gelijk in kunnen hebben :P

Verwijderd

Topicstarter
:)

ik dacht misschien heeft iemand inside info vanwege zijn functie ofzo...
ik verwacht zelf dat de prijzen van PC2100 en PC2700 nog wel ff zullen stijgen vanwege de komst van dual channel DDR. tijd om nu te kopen dus!

Verwijderd

Topicstarter
DjGeRo schreef op 31 oktober 2002 @ 17:57:
trouwens niet echt zinvol topic :+
wel als je binnenkort wil upgraden!

Verwijderd

hmmm.... bij de winkel waar ik het altijd koop is het in 1 week 15€ duurder geworden...... het kan nog wel meer stijgen.... daaarom heb ik 2 weken gelden 256 meg erbij gekocht :D

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

de nieuwste pc koop je gisteren en de prijzen zullen altijd blijven schommelen. je kan gaan zitten wachten tot je een ons weegt maar als je het eenmaal nodig hebt gewoon kopen. voor hetzelfde geld stijgt de prijs nadat je je aankoop hebt gedaan en voor hetzelfde geld daalt ie. Zo simpel is dat

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
de ddr chips zijn de afgelopen week idd met een eurotje of 10-15 gemiddeld gestegen. de weken daarvoor waren de prijzen redelijk stabiel. denk wel dat ze verder zullen stijgen tot rond de 100 euro per 256MB brand module

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's nog altijd koffiedik kijken. Zo kunnen we hier eindeloos over discussiëren..
Er valt bijvoorbeeld niet te voorspellen of er stakingen komen in Taiwan, of dat er de volgende maand zich een van de ergste aardbevingen daar zal voordoen, etcetera..

De stelregel is: heb je het hard nodig? Kopen! Kan je wachten? Sja de keuze is aan jou!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.