Toon posts:

Pascal handleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er op internet een handleiding te vinden is over de beginselen van het programmeren in pascal ???.

Dus alleen de basis, dus werken met IF statement, array's. procedures. hoeft niet veel meer te zijn, wel graag in het nederlands. Het meeste ken ik wel, maar is wel makkelijk als je het kunt bekijken uit meerdere ehh bronnen zal ik maar zeggen. Dan wordt het meestal nog iets duidelijker.

Ben al op google aan het zoeken maar kan nog niet echt veel vinden.

Verwijderd

heb nogwel boeken van TurboPascal 6.0 voor je.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Hier staan wat simpele voorbeeldjes: http://www.geocities.com/...y/Horizon/5444/pstart.htm

Kwam op die page via: http://www.devq.net/pascal/

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

vraagje wat moet je met pascal?

op school krijg ik nu ook pascal
gaat echt helemaal nergens over echt super easy, warom ze geen delphi of C++ doen snap ik echt niet..
ik heb in de slegte (boekhandel in arnhem) nog wel wat boeken zien staan

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:07:
vraagje wat moet je met pascal?

op school krijg ik nu ook pascal
gaat echt helemaal nergens over echt super easy, warom ze geen delphi of C++ doen snap ik echt niet..
Waarschijnlijk omdat:
1: Pascal van origine gemaakt is om studenten te LEREN programmeren
2: Delphi ook nog steeds pascal gebruikt (Object Pascal, tegenwoordig ook omgedoopt tot Delphi (sinds D7)).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het voor school nodig. !

We maken daar gebruik van pascal. En de boeken die ik heb zijn nu niet echt toppie.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Anders moet je even kijken in een 2e hands boekenwinkel als je 'Programmeren met turbo pascal 6' kan krijgen. Het boek is 1100 pagina`s en er wordt echt enorm veel en erg duidelijk in uitgelegd (niet alleen tp specifiek).

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Ik heb zelf ook 1 jaar met pascal geprogrammeert om het te leren, en daarna overgestapt naar Delphi zonder enige handleiding, boek of scholing over Delphi, maar met mijn kennis van pascal kon ik direct leuke apps maken in Delphi :)

If you come here... you'll find me... I promise

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Mbv mvc, of gewoon alles geintegreerd?

• Duinkonijn
  • Laatst online: 19:15

Duinkonijn

Huh?

ik weet niet maar c vindt ik persoonlijk makkelijk te leren als taal dan pascal

sinds ik c kan heb ik ook geen probleem met het overstappen naar talen als j en php.

pascal daar in tegen vindt ik nog steeds een war boel

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Duinkonijn schreef op 01 november 2002 @ 12:47:

sinds ik c kan heb ik ook geen probleem met het overstappen naar talen als j en php.

Pascal is gemaakt om mensen te leren programmeren en ik vind het een erg duidelijke (lees vooral niet cryptisch) taal. Ik ben begonnen met c, maar met pascal heb ik netjes leren programmeren.

En wat is j?

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 01 november 2002 @ 12:54:
[...]

Pascal is gemaakt om mensen te leren programmeren en ik vind het een erg duidelijke (lees vooral niet cryptisch) taal. Ik ben begonnen met c, maar met pascal heb ik netjes leren programmeren.

En wat is j?
ik denk dat ik het dan op de foute volgorde heb gedaan,

maar julie hebben wel gelijk, het is wel mooi om mee te leren programmeren. alhoewel veel bij mij in de klas er nog wel moeite me hebben omdat ze nog gewoon helemaal niet op de programmeer marnier denken.

ik ben zelf al een tijdje met allerlij talen aan het kloten
ben jaar geleden begonen met c++ maar nooit iets verder mee gedaan omdat ik websites enz leuker vond. heb enkele php boeken doorgewerkt en dat merk je wel goed.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Duinkonijn schreef op 01 november 2002 @ 12:47:

Warboel? Hoezo warboel? Statements worden iets uitgebreider neergeschreven. Waar in C/java/whatever vaak een enkel tekentje, zoals een { staat, zul je in pascal een "begin" aantreffen. De manier waarop de taal en de IDE in elkaar zitten is naar mijn idee verder stukken gemakkelijker en overzichtelijker geörganiseerd dan de C-style talen. Met uitzondering van PHP dan, die is wel OK imho.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Vraag: heb je afgezien van wat schoolopdrachtjes wel echte ervaring met 'c' based talen? En verder geef je commentaar op ide`s en ik durf te wedden dat je uit je nekt loopt te l*llen. Er zijn meer dan genoeg extreem goeie ide`s uit. bv: http://www.codeguide.com http://www.intellij.com. Daarnaast kan je een taal niet veroordelen op basis van een ide.

En het meest gekke aan je antwoord vind ik dat je java geen duidelijke aanpak vind hebben, en php wel?? Ik ben geen php programmeur, maar wat ik een beetje meegepikt heb over die taal is dat het echt bedoelt is webscripting taal en waar zo nu en dan best wel vies in gehacked is. Voor de doelgroep maakt dit ook totaal niet uit dat niet alles 'perfect' is. Maar java daarin tegen vind ik persoonlijk echt een mooie taal. Duidelijk, consequent, krachtig, kort, etc.

• Creepy
  • Laatst online: 09:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik vraag me af waarom IDE's en talen door een aantal mensen als 1 geheel worden gezien.

Je kan pascal programmeren in een terminal, je kan C programmeren in een terminal.
Je kan Pascal programmeren in een IDE (de IDE van Delphi bijv.) en je kan C(++) programmeren in een IDE.
De taal C heeft niks te maken met de GUI die je gebruikt. (neem de IDE van DELphi, deze zit ook compleet geintergreerd in C++ Builder. Er zijn IDE's die meerdere talen ondersteunen. Kylix heeft 1 gui voor Pascal en C based code etc.).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

NaliXL schreef op 01 november 2002 @ 16:07:
[...]

Warboel? Hoezo warboel? Statements worden iets uitgebreider neergeschreven. Waar in C/java/whatever vaak een enkel tekentje, zoals een { staat, zul je in pascal een "begin" aantreffen. De manier waarop de taal en de IDE in elkaar zitten is naar mijn idee verder stukken gemakkelijker en overzichtelijker geörganiseerd dan de C-style talen. Met uitzondering van PHP dan, die is wel OK imho.
mja kijk ik vindt c gewoon makkelijker ook kwa debuggen. error meldingen
van c heb ik er zo uit in prenciepe. waar ik bij pascal de haren uit me hoofd trek

op me werk ram ik zo een applicatie in elkaar waar ik met pascal wel ff bezig
ben

voor java hield ik me hart wel ff vast (van wege pascal) maar toen ik in de gate
had dat het ook c based was. was dat ook geen probleem meer

overigens heb ik met (j)java minder ervaring omdat ik dat niet gebruik op me werk

in c heb ik diverse programmatjes geschreven op het gebied van installatie
heb voor de nt4 server een dos versie van usermanager geschreven :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16
Heeft de school waarop je zit geen bibiotheek? Zoja, kijk daar eens voor een boek.

Verwijderd

Er wordt hier toch gevraagd over Pascal boeken/documenten, niet over wat beter is ??
Topicstarter schiet denk ik niks op met de discussie over wat nu beter/sneller/cooler is.

• Nexopheus
  • Laatst online: 28-01 13:50

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 23:26:
Er wordt hier toch gevraagd over Pascal boeken/documenten, niet over wat beter is ??
Topicstarter schiet denk ik niks op met de discussie over wat nu beter/sneller/cooler is.
youre right..

http://www.nl.bol.com/is-...on=BOOK&sec_Page=Synopsis

Verwijderd

Topicstarter
ja alvast bedankt voor de reacties. Dat boek van mesman dat heb ik en vind het niet echt duidelijk. Maar ik zal dadelijk eens de andere links bekijken....
Pagina: 1