Vragen om moeilijkheden

Pagina: 1
Acties:

• arjenk|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-12-2011
Het is al moeilijk genoeg nieuws te posten over of mbt de Mac zonder dat het ontaard in een flamewar. Dan moet je het dus vooral zo doen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor mensen die per ongeluk een Macintosh in huis hebben gehaald heeft 3dfx vandaag haar Voodoo4 4500 PCI Mac aangekondigd[/quote]En dat vind je hier.
En er wordt al gebeten ...

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Zeer goed gezien Arjenk. De nieuwsposters noemen zichzelf weleens 'professioneel' en als je eens een keer de mening ventileert dat die berichtgeving nogal eens tendentieus en subjectief is, wordt het meestal ontkend of genegeerd. Zo zie je maar weer. Als je geen zwaar overklokte Duron/Athlon op een Abit KT7-RAID, voorzien van min. 4 extra fans, Geforce2 (eveneens overklokt natuurlijk en liefst ook Abit, de harddisks vol met illegale software waarnaar je hier niet mag linken en draaiend onder Linux, ondertussen koetjes grazend) hebt, ben je een beetje zielig en dat zullen ze je laten weten ook.

(Jaahaaa, ik ben me d'r eentje hoor ;), heheh)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Vergeet niet : DualBoot met Win2000 en een Alpha!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Aangepast, bedankt voor de tip.

Verwijderd

Dit soort dingen zijn echt veel vaker gezegd in het nieuws, alleen dan bv ipv een Mac stond er ATi Rage of een ALi chipset. In die gevallen was er nooit iets aan de hand. Als ik had geweten dat er mensen zo pissed over kunnen worden had ik het natuurlijk wel niet gedaan. De pc vs. Mac discussie komt zonder die zin net zo hard op gang IMO.

Enne, Kaj, leuk voor je moeite hoor, maar nieuwspostings aanpassen kan ik na anderhalf jaar zelf ook wel hoor...

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Enne, Kaj, leuk voor je moeite hoor, maar nieuwspostings aanpassen kan ik na anderhalf jaar zelf ook wel hoor...[/quote]Maar dit is sneller he, dan eerst jou mailen etc.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als ik had geweten dat er mensen zo pissed over kunnen worden had ik het natuurlijk wel niet gedaan[/quote]Er zijn al vaker van dit soort gevallen geweest.

Verwijderd

Ik ben op de hoogte van Kaj's drang om veel & vaak te modereren, maar nieuwposts mogen daar buiten vallen. Ik had dus niet verwacht dat er zo geshocked op gereageerd zou worden anders had ik echt het wel weggelaten. Nogmaals, schijnbaar ligt dat hele gedoe met Macs toch wat zwaarder dan ik had ingeschat, want als dit grapje wordt toegepast op andere producten / fabrikanten kan het vrijwel altijd wèl.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>want als dit grapje wordt toegepast op andere producten / fabrikanten kan het vrijwel altijd wèl.[/quote]Wat mij betreft kunnen die ook niet. Dat soort denigrerende 'grapjes' kunnen beter achterwege blijven in een nieuwsbericht. Er zijn andere manieren om vlot en leesbaar te schrijven. Men moet zich afvragen of men een betrouwbare, objectieve hardware-news-site wil worden voor een bredere groep computergebruikers, of een tendentieus hobbyclubje. Ik denk dat het eerste de bedoeling is.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Natuurlijk snap ik dat testcase, laat dat aub duidelijk zijn. Nogmaals: ik was op dat moment van mening dat het wel kon, maar het is duidelijk dat dat dus niet het geval was. Kennelijk waarderen sommige bezoekers dit niet bij 'product A', maar mag het wel bij 'product B'. Het was dan ook _niet_ de bedoeling om op deze manier de posting vlot te laten klinken o.i.d. Anyway, je weet nu hopelijk hoe en wat, en het regeltje is ook al aangepast enzow....

• Femme
  • Laatst online: 13:47

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is dat bepaalde bezoekers tegenwoordig achter elke nieuwspost een bevooroordeelde door fabrikant X omgekochte nieuwsposter zien.

Dat is niet zo.

Deze bezoekers kunnen het blijkbaar niet hebben dat we simpele grapjes maken waarvan al meteen duidelijk is dat ze niet serieus bedoeld zijn.

• afterburn
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Femme: De een kan iets zeggen en dan is het een grapje, een ander kan precies hetzelfde zeggen en dan is het denigrerend. Om uit te kunnen maken welke van de twee het is, is het over het algemeen noodzakelijk te weten wie het zegt, en dus die persoon te kennen. Binnen een online community heb je over het algemeen het probleem dat je dus de persoon niet kent, en dat als gevolg daarvan grapjes als denigrerend woden uitgelegd en vice versa.

Persoonlijk denk ik dan ook dat daarom dit soort dingen voorkomen moeten worden. Niet omdat grapjes niet kunnen, maar gewoon om de verwarring te voorkomen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Robin; Nounou, sorry hoor.. Ik zag het staan, en ik denk; "Laat ik het ff weghalen." Dan niet.:(

Het is algemeen bekend dat bezoekers daar gigantisch op happen.
En wat voor drang heb je het over? Vind ik persoonlijk wel meevallen.

• arjenk|IA
  • Laatst online: 04-12-2011
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 12:37 schreef Femme het volgende:
Het probleem is dat bepaalde bezoekers tegenwoordig achter elke nieuwspost een bevooroordeelde door fabrikant X omgekochte nieuwsposter zien.

Dat is niet zo.

Deze bezoekers kunnen het blijkbaar niet hebben dat we simpele grapjes maken waarvan al meteen duidelijk is dat ze niet serieus bedoeld zijn.[/quote]Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een dergelijke grap - leuk of niet - een flamewar uitlokt en dus per definitie een flamebait is en dat moet je niet doen in een nieuwspost. Beschuldigingen als 'omkoperij' en 'bevooroordeeldheid' t.g.v. een dergelijke 'grap' zou je nog minder serieus moeten nemen als de grap zelf. Dus als je je daar wat van aantrekt, kan je het er alleen maar mee eens zijn dat een nieuwsposter zich beter wat neutraler uit kan drukken. Je kunt het ook naast je neerleggen, daar is de uitdrukking 'simpel' dan ook op van toepassing.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een dergelijke grap - leuk of niet - een flamewar uitlokt en dus per definitie een flamebait is en dat moet je niet doen in een nieuwspost.[/quote]+5: inzichtvol
Pagina: 1