Muis advies voor een gamer ?

Pagina: 1
Acties:

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-07 12:33
Goedemiddag, onlangs werd ik verliefd op 't uiterlijk van de muizen van Trust.
Pro's - past goed in mijn hand, aangezien de muis lang is met doorlopende knoppen.
Con - de muis die ik 2 dagen geleden aanschafte, Trust Ami mouse 250 SP cordless optical, breng ik maar weer terug, daar een doelwit aanwijzen in Ghost Recon 20 seconden per target kost. Niet erg precies dus.

Welke muis dan wel ?

De Razor Boomslang is ietwat te prijzig voor mijn budget, beide typen overigens.

Heb zojuist mijn oog laten vallen op de Logitech Mouseman Dual Optical met staart.
Iemand ervaring met dit knaagdier in first person shooters ?

Hoe zijn optical muizen over 't algemeen in een shooter game ?

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Ligt er helemaal aan wat je gewend bent vind ik. Had eerst altijd een trust ami dual scroll met staart en bal. en die werkte prima in FPS games. Heb nu een MS optical met staart, moest even wennen omdat deze vergeleken met die andere ontzettend licht is, maar na een paar dagen voelt 'ie wel goed aan. Ik ga nu in ieder geval geen bal muizen meer halen :)

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Bij Computerland is de Boomslang 1000 € 39,- en de Dual Optical met staart € 49. misschien toch maar een Boomslang?
Ik vind het heerlijk spelen in shooters.
Optische vind ik zelf in shooters niet te makkelijk om mee te richten, maar dan kan ook aan mij liggen. Ik zou zeggen, probeer ze uit in de winkels.

There could be only one, too bad it wasn't me

• Spinner
Heb de afgelopen twee jaar met een Logitech bal muis met staart gewerkt, maar dit dingetje valt uit elkaar van ellende.

---
edit:

Wat belangrijk is voor mij, 'lopen de knoppen door tot en met de achterkant van de muis' met 't oog op de 'letterlijk !' lange vingers van mij. :)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Ik ben nu aan het wennen aan een trackball optical van logitech... ik moet zeggen dat het tot nu toe niet tegenvalt.

Iig is optical wel aan te bevelen voor gamen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik gebruik nu een Microsoft IntelliMouse Explorer. Deze is echt superfijn. Hij licht goed in de hand, reageert goed (ook zonder muismat) en heeft lekker veel knoppen. Hij heeft aan de linker zijkant twee knoppen die je officieel kunt gebruiken als back en forward knoppen tijdens het webbrowsen. Ik gebruik deze knoppen (in CS) voor primary en secondary weapon. Zo kan ik binnen 0,01 sec. tussen wapens wisselen.

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 14:53
logitech dual optical ownt met spellen (met staart) voor lans moet je altijd een staartje hebben anders frequentie problemen :|
[edit]
koste een half jaar geleden 50euro zal nu wel gezakt zijn :7

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Ik heb een tijdje een optische muis van Logitech geprobeerd maar ik vond het persoonlijk niks in UT. Maar het kan ook aan mijn manier van "muizen" liggen natuurlijk.
Het gebeurt nog wel eens dat je tijdens het spelen aan het eind van je reikwijdte komt. Ik ben dan gewend om de muis op te tillen en weer een stuk dichterbij neer te zetten om vervolgens de beweging voort te zetten. Dit gaat gewoon niet goed met een optische muis. Je beeld schiet alle kanten op.

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:03

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Ik speel erg prettig met mn Logitech Dual Optical (met staart) in vooral Tactical Ops. Geen problemen met reikwijdte, groot buro en een muismat heb je met n optical niet nodig *D
Draadloos zuigt (te weinig updates per sec) en deze heeft een vrij hoge resolutie. Met m'n Logitech wireless (met bal) kan ik niet meer spelen iig dan ben ik zo dood ;)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dual Optical is heerlijk :)
En anders de MX500, die schijnt ook erg lekker te zijn.

• Spinner
Dank voor alle snelle replies, het niet nodig hebben van een muismat bij een optical gaat voor mij niet op, ivm rsi klachten.. ik kan niet zonder mat met gelbobbel.
Optie is nu dus toch een Razor Boomslang voor lang niet zoveel als ik aanvankelijk aannam.

Type 1000 ligt wel degelijk binnen bereik, een kennis heeft er eentje welke ik een weekje ga gebruiken :-)

edit, dat weet ie nog niet, maarja...... >:)

Verwijderd

Logitech Mouseman Optical, super fijn ding

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dual Optical werkt hier perfect met games

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Logitech MX300

Deze is niet gek te krijgen (8000Hz), en ligt goed in de hand.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

DJT

Logitech MX700 » Vergelijkbaar met de MX300, maar dan een iets andere vorm, hij is draadloos en er zit een docking station bij om hem op te laden. Bevalt prima!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Standaard muis met balletje :) Nee, echt! Ik ben altijd bang dat ik muizen mol tiujdens gamen, en al die opticals gaan flippen als je te snel schuift !

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

standaard logitechje voor het gewone werk en
Razer boomslang 10000 (usb) voor de brute frag-actie's

investering in de boomslangis het zeker waard

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Dual Optical ruled zwaar. Je kan extreem precies mikken, nooit lag, nooit problemen met snipen oid doordat meneer bal vies is.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 12:36

Minkie

Groazers Unite.

Logitech MX 300

Had eerst de dual-optical, maar deze is even nauwkeurig/snel (zoniet beter) en ligt fijner in de hand.

[ Voor 0% gewijzigd door Minkie op 01-11-2002 03:17 . Reden: typo ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

hm es ff kijken.. heb hier een MS intelli R3 liggen.. een MX500 en een Razer BS2k
1e beviel me niet omdat me cursor niet horizontaal blijft tijdens een snelle draaiactie in CS
2e net nieuw, bevalt prima tot nu toe
3e ooit eens in een opwelling gekocht... geen muis die et tegen een optische kan opnemen IMHO.
iemand die in de buurt van Lelystad woont en mijn Razer BS2k wil ophalen voor 50 eur0 (nieuprijs 180 piek), bijna nooit gebruikt, incl luxe alu caseing..zgan..mail me maar..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mammoth schreef op 31 oktober 2002 @ 17:41:
Bij Computerland is de Boomslang 1000 € 39,- en de Dual Optical met staart € 49. misschien toch maar een Boomslang?
Ik vind het heerlijk spelen in shooters.
* GA!S loves Boomslang.

Gebruik het ding nu al weer een tijdje en ik vind het echt de beste muis die je kan hebben. Persoonlijk houd ik veel meer van platte brede muizen dan dikke hoge. Ding is lekker precies en goed in te stellen. Enige minpuntje is de onduidelijke situatie rond Razer. Ze zijn zo goed als op de fles, maar toch weer niet, maar toch weer wel... Driversupport is ook al een jaar lang zero.
Doet echter niets af aan het feit dat de muis zelf erg prettig is, garantie krijg je toch wel van de winkel (dat zijn ze namelijk verplicht) en onder XP zijn de 2000 drivers na een kleine patch ook prima te gebruiken.

Gebruik hem zelf voornamelijk voor 3d modelleren, naast een met mijn Wacom. Gebruik hem vooral om te navigeren in een 3d omgeving, daarvoor zijn de programeerbare knoppen + on-the-fly gevoeligheid echt ideaal. Ook om mee te gamen :+

de betaler vervuilt

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 08:28
Die Razors zijn heel goed als je aan die vorm kunt wennen (iets wat mij persoonlijk niet gelukt is) en ze zijn echt supergevoelig, tis ff wennen met die muizen. Ikzelf kon dus niet met de vorm overweg(polspijn, ben schijnbaar een van de weinige) en nu heb ik
de _/-\o_ mx-700 _/-\o_
Op dit moment waarschijnlijk de nauwkeurigste optische muis die er is samen met de rest van de logitech mx serie.
Als je nu een nieuwe gaat halen kijk zeker ff naar die mx serie. Die optische engine :9~ 4,2 megapixel per seconde aan aftasting plus de draadloze maakt volledig gebruik van de usb doorvoersnelheid en gebruikt nu een andere freq. zodat je geen last meer hebt van gsmstoringen ofzo (tis mij iig nog niet gelukt)

maarja die muizen zijn allemaal vrij persoonlijk ligt aan je hand en wat je gewend bent enzo maar qua precisie zijn de mxjes de top nu van de optische muizen !

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Ik houd echt van de Logitech STANDAARD ps2 muizen !! deze zijn makkelijk links EN rechts handig te gebruiken.

Ik moet alleen maar eens een optische gaan halen....

dat balletje zuigt op mijn stoffige kamer

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
xychix schreef op 01 november 2002 @ 07:38:
Ik houd echt van de Logitech STANDAARD ps2 muizen !! deze zijn makkelijk links EN rechts handig te gebruiken.

Ik moet alleen maar eens een optische gaan halen....
Die Logitech MX300 hebben dezelfde vorm als de standaard Logitech balmuizen, zover ik weet.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Goedkoop en goed.
Logitech wheelmouse.
Simpele muis, maar gewoon super

>Systeemspecs<

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23
Dual Optical startje all the way baby!

Verwijderd

[=begin saai verhaal]
Voor precieze sjit, en dan bedoel ik snelle fps games als UT2k3 en CS, zijn opticals eigenlijk onontkombaar, met balmuizen kan je nooit zo snel, zo precies mikken.

Maar als je dan een optical koopt, koop een goeie, niet zo'n cheapo omdat die van ellende uit mekaar flikkeren.
Zelf heb ik zo'n MS intelli 1.1 (voor linx en regs) die is echt geweldig precies, enige downside is dat erin alle intelli's een ontwerp fout zit in de bedrading. Waar de draad de casing in gaat zit te veel stress op de draad en kannie stuk gaan of de connector IN de muis stuk getrokken worden, maar dit is met wat las en soldeer werk zo weg.

De logitech muizen zijn zeker ook wel erg goed, hoewel ik nog weinig over die MX serie gehoord heb behalve dat ze erg precies zijn.

Wat ik denk is dat die MX-serie en die intelli muizen zo dicht bijelkaar liggen qua prestatie, en ze al zo goed zijn dat je het verschil niet zult merken en ze allebei perfect zullen werken.

[=eind saai verhaal]

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-08 12:37
MX500 is min of meer de opvolger van de dual optical. Er is maar 1 optische sensor maar hij is veeel precieser dan de dual optical. Die muis is echt helemaal de bom :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 07:46

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de beste game mice:

1.Intellimouse 3 van Microsoft.
2. Dual Optical/MX500
3. Razor

rondgevraagd aan de beste UT spelers.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 08:16
klopt wel wat frenkpie zegt
mijn ervaring is dat je met een lichtere muis wat beter kan aimen met sniperwapens, in UT sniper en shock; met een zwaardere muis kan je beter aimen met pulse en mini, en in Q3 de Shaft ofwel de lightning.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 07:53

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Intellimouse 1.0 , doet het goed met games .

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

koop een optical, logitech/microsoft of ander goed bekend merk en daarbij eentje die jij fijn vind. Niet te groot, niet te klein.. De intellimouse zorgt bij mij voor genoeg pwnages >:)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 08:16
RZB schreef op 01 november 2002 @ 18:07:
Intellimouse 1.0 , doet het goed met games .
nee die bugged, als je te snel wil gaat ie flippen :(, ik heb em nu ook tijdelijk, en niets is frustrerender dan dat je als je midden in een duel zit met een tegenstander dat je muis ineens gaat flippen, ofwel naar beneden kijken :F

• Oefening
  • Niet online
Spinner schreef op 31 oktober 2002 @ 18:14:
Dank voor alle snelle replies, het niet nodig hebben van een muismat bij een optical gaat voor mij niet op, ivm rsi klachten.. ik kan niet zonder mat met gelbobbel.
Optie is nu dus toch een Razor Boomslang voor lang niet zoveel als ik aanvankelijk aannam.
Boomslang == meer rsi, houdt daar rekening mee. Ik moet nu eten, wil het zo nog wel ff uitleggen als je daar behoefte aan hebt :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zowel een Dual Optical als een MX-500 van Logitech. Beiden bevallen prima, maar ik geef toch de voorkeur aan de MX-500 omdat hij nooit hapert en perfect in de hand ligt. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1