Ik heb net een nieuwe PC voor m'n broer in elkaar gezet en daar heb ik wat problemen mee. Het begon al met het booten vanaf flop, steeds na het laden van een x aantal regels (varieert nogal) kreeg ik een bevroren scherm en was het enige wat ik kon doen reset indrukken en weer opnieuw proberen. Omdat ik hier 2 PC's heb heb ik de floppydrive en de kabel ff omgewisseld, nog steeds hetzelfde probleem.
Ok, de floppy controller op het moederbord zou misschien niet helemaal goed meer kunnen zijn dus besloot ik Windows 98 maar ff via een andere bak op de HD van het nieuwe systeem te installeren. Toen dat gebeurd was en ik de schijf weer aan het nieuwe systeem gehangen had kreeg ik ineens een fatal error tijdens het booten van windows. Toen ik 'm daarna in veilige modus probeerde bevroor het scherm zodra de desktop in beeld kwam.
belangrijke specs
moederbord: Aopen Ax6BC
processor : Intel Celleron 333mhz
geheugen : 128 mb SD
ik heb een vermoeden dat het aan het moederbord ligt maar ik hoop dat eigenlijk niet. Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn.
Ok, de floppy controller op het moederbord zou misschien niet helemaal goed meer kunnen zijn dus besloot ik Windows 98 maar ff via een andere bak op de HD van het nieuwe systeem te installeren. Toen dat gebeurd was en ik de schijf weer aan het nieuwe systeem gehangen had kreeg ik ineens een fatal error tijdens het booten van windows. Toen ik 'm daarna in veilige modus probeerde bevroor het scherm zodra de desktop in beeld kwam.
belangrijke specs
moederbord: Aopen Ax6BC
processor : Intel Celleron 333mhz
geheugen : 128 mb SD
ik heb een vermoeden dat het aan het moederbord ligt maar ik hoop dat eigenlijk niet. Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn.