Toon posts:

[ASP] Submit form naar twee locaties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een formulier naar twee locaties tegelijkertijd te verzenden, dus twee submit actions voor 1 formulier?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vrees van niet, misschien met een kunstig stukje javascript...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Als je met ASP werkt, zou je het als volgt kunnen doen:
1) verzenden van formulier naar 1e locatie
2) aan het einde van het script op locatie 1 een response.redirect doen naar locatie2 waarin je nogmaals alle gegevens meestuurt.

Het is weliswaar niet precies wat je zoekt ("naar twee locaties tegelijkertijd"), maar het uiteindelijke effect is hetzelfde :)

Vanaf client side lijkt het me in ieder geval niet mogelijk. Sowieso opent je browser een nieuwe pagina zodra je een form hebt verzonden. Je zou dan a.h.w. 2 pagina's in 1 browserscherm gaan openen en dat kan natuurlijk niet.

Een andere mogelijkheid zou het werken met frames zijn, maar dat wordt dan wel heel crappy:
1) binnen het andere frame maak je een form met allemaal hidden fields.
2) zodra de gebruiker op 'submit' klikt, voer je een script uit dat alle waarden van het form kopieert naar de hidden fields van het form in het andere frame
3) roep submit() aan van het form in het andere frame
4) submit het 'gewone' form.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En waarom zou je dit willen? E.e.a. moet je ook wel in je script kunnen oplossen, imho. Trouwens, ASP = serverside, jouw probleem is clientside.

Sowieso hoort jouw probleem bij de bovenburen.
2) aan het einde van het script op locatie 1 een response.redirect doen naar locatie2 waarin je nogmaals alle gegevens meestuurt.
Erhm.. Nope.. Je bent je post variabelen voor de 2e form kwijt.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MrTinux

MrTinux

gorgi_19 schreef op 31 oktober 2002 @ 17:12:
Erhm.. Nope.. Je bent je post variabelen voor de 2e form kwijt.
Dan werk je toch met get variabelen?

• gorgi_19

gorgi_19

MrTinux schreef op 31 oktober 2002 @ 17:16:
[...]

Dan werk je toch met get variabelen?
En dan zit je weer aan de limiet van een x aantal karakters; verder een vrij ranzige methode; je moet in je Response.Redirect dan ook nog de Request.Querystring collection meesturen.... Niet mijn favoriet, in ieder geval...

Maar sowieso wel benieuwd wat topicstarter eigenlijk voor elkaar wil krijgen....

• MrTinux

MrTinux

gorgi_19 schreef op 31 oktober 2002 @ 17:18:
[...]

En dan zit je weer aan de limiet van een x aantal karakters; verder een vrij ranzige methode; je moet in je Response.Redirect dan ook nog de Request.Querystring collection meesturen.... Niet mijn favoriet, in ieder geval...

Maar sowieso wel benieuwd wat topicstarter eigenlijk voor elkaar wil krijgen....
Dat ben ik wel met je eens. Maar goed, stel dat het om een NAW-formpje ofzo gaat, dan kan het best. Maar dat het niet de mooiste oplossing is kan ik alleen maar beamen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn provider hebben ze een redelijk easy scriptje wat een form per mail verstuurd, dat werkt met een form.dat bestand in combinatie met /cgi-scripts/mailto.asp?cfg=form in de form action. Werkt goed, maar ik zou gaarne willen dat degene die de form verstuurd heeft met request.form (en dat gaat nou net niet) netjes een pagina krijgt die weergeeft wat hij allemaal heeft ingevuld.

• gorgi_19

gorgi_19

Ah. Sowieso kan je anders een eigen emailscriptje maken, deze zijn niet zo heel moeilijk in elkaar te flansen. Vervolgens kan je hier dan een redirectpagina aan koppelen...

Pagina: 1