Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD]Paar algemene vragen

Pagina: 1
Acties:

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
Ik ben van plan om een mp3-speler/server te maken, en nu wil ik een amd 300 in een videorecorder modden. Nu kan een lcd'tje hier natuurlijk niet ontbreken. Maar nu wil ik graag een paar dingen weten:
-Als ik een parallel lcd koop, kan ik dan wel de inputpoorten van de printerpoort gebruiken? Dit ivm met de knoppen die erop moeten komen.
-Ik heb gelezen dat paralelle lcd's meer gebruikt worden dan serïele, maar is er wel voldoende software beschikbaar als ik een serïele zou kiezen? (ik kan redelijk programmeren in c++/VB dus een beetje hobbyen is niet erg (DUH))
-En dan nog wat voor een lcd? Grafisch of Character? Er meot dus een playlist op komen, maar zijn die grafische lcd's wel fatsoenlijk aan te sturen? Of is bijv een 4x40 ruim voldoende voor deze toepassing?

Nou volgens mij was dat het.. bvd

Verwijderd

Dit kan er allemaal met grafische lcd's: www.powerlcd.nl
Verder heb je op een grafisch LCD natuurlijk meer ruimte voor een playlist ;-)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 17:22
En een character lcd, werkt dat niet goed ofzo? Want grafische zijn wel prijzig....

Verwijderd

Bekijk eerst even alle software, bedenk wat je allemaal voor info op het lcd wilt kunnen zien en hoeveel ruimte je in de case hebt om het lcd in te bouwen..
Grafische LCD's zijn inderdaad wel duurder, maar ook veel cooler...
Verder zijn grafische LCD's meestal alleen met parallel aansluiting.. Character LCD's zijn meestal in serial of parallel uitvoering te krijgen...