Toon posts:

thunderbird 1 ghz kapot, nieuwe 1,3 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus a7vkt133 moederbord waarvan de AMD Athlon Thunderbird 1Ghz kapot is gegaan. Nu heb ik op alternate een 1,3 Ghz gevonden, zou deze werken. Ik kan niet vinden welke cpu ik max kan gebruiken. Op de Asus site staat het volgende

Socket A for AMD® Thunderbird™ / Duron™ 550MHz ~ 1GHz+ CPU
betekend dit dat ik ook cpu's boven de 1 ghz kan gebruiken van wege dat +je? In de zin van alles van 550 tot 1ghz of hoger? of hoe moet ik dit opvatten.

Op alternate staan nog een hoop Socket A processoren, maar de enige thunderbird is deze:

http://www.alternate.nl/html/nodes_info/hjba20.html

In het verleden heb ik in mijn bios de 1ghz cpu wel eens overklokt. Deze kon ik overklokken tot 1200 mhz en daarboven werkte het systeem niet meer ondanks dat ik toch in de bios nog veel verder kon gaan.

Zou ik deze processor dan kunnen gebruiken op mijn moederbord?

Verwijderd

ja ik denk het wel. die handleidingen worden geschreven op het moment dat er nog geen snellere waren en ook de site`s willen wel eens niet geupdate worden dus proberen.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je moet even opletten dat die nieuwe CPU een interne snelheid van 200 mhz DDR gebruikt, dus dat wil zeggen dat ie 100 mhz Front Side Bus snelheid aan kan. De nieuwere thunderbirds hebben vaak een interne snelheid van 266mhz DDR, wat neer komt op een Front Side Busspeed van 133. Aangezien je moederbord processoren met FSB-snelheden tot 100 mhz aan kan, zal een nieuwere processor dus niet gaan werken, ten minste niet op de officiele snelheid.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:27
Support tot XP 2200 + vermoed ik, kan je zo op de site van Asus vinden, Thunderbird 1300 pas iin ieder geval wel....
Overigens is een duron beter :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Zelfde core (ondersteund) en verder afhankelijk van ondersteunde FSB enzo..

Gewoon unlocken en op 13*100 draaien :O

En DjGeRo, een Duron 1300 Mhz is slomer dan een T-bird 1300 |:( (wat dacht jij, de duron is een budget proc hoor ;))

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Hint: SEARCH

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Gaat werken..

Bij de a7v kun je met een nieuws bios de moederbord op multiplie 12,5x zetten en deze wordt dan gezien als 13x.

En als je processor gelockt is moet het ook werken.

AKA Rinkel weblog

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:27
W3ird_N3rd schreef op 31 oktober 2002 @ 16:54:

En DjGeRo, een Duron 1300 Mhz is slomer dan een T-bird 1300 |:( (wat dacht jij, de duron is een budget proc hoor ;))
Maar als je daar een cooler voor moet kopen :+ >:)

Klopt je hebt gelijk 8)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als het een echte Thunderbird is, moet het werken. Als het een XP is, moet je even goed de faq's van Asus doorspitten. Die gasten hebben dat prima voor elkaar, anders kan je wel groups.google.com doorspitten of uiteraard hier eens neuzen met de http://gathering.tweakers.net/forum/find

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Yup.. Check de CPU Upgrade FAQ's op de gründliche Deutsche Asussite :)

http://www.asuscom.de/sup...aq085a_CPU_Upgrade_II.htm
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.