Toon posts:

Hoe hard kan een Intel 440BX/ZX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben niet echt tweaker,

maar wat is een realistische snelheid.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 05:28
HUH?????????

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

BX is een 100Mhz mobo zodat theoretisch de max verkrijgbare CPU de P3 850Mhz is maar sommige borden ondersteunen geen Coppermine-core. (Deze cpu's hebben namelijk een lager voltage, onder de 2 volt.) Dit moet je dus even nakijken bij de fabrikant van het mobo.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

De late series van de BX chipsets willen eigenlijk allemaal wel 133 Mhz draaien. Het is echter wel zo dat de chipset support heeft tot 100 Mhz. Daarna komt ie te vervallen.

Bedenk wel dat ie de 133 Mhz, een AGP clock levert van 89 Mhz, die in de specs op 66 Mhz zou moeten liggen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

de FSB van de BX kan toch veel hoger (heb een P2B-f hier) ?

Wat houdt dat in 'support van de chipset'?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Kan inderdaad hoger. Sommige AOpens bieden 159 MHz FSB in het BIOS.
De bottleneck is niet je MoBo, maar je geheugen of je AGP kaart of je PCI apparatuur (en daar vallen ook je IDE schijven onder). Alles wordt namelijk evenveel procent de hoogte ingetild vanaf de standaard instellingen. Niet helemaal want de PCI kan soms van 1/3 PCI bus naar 1/4 PCI bus maar in principe gaat bij 150 MHz je geheugen ook op 150, je PCI op 37,5 en je AGP op 100 MHz. AGP kaarten gaan meestal wel tot 90 MHz maar daarna houdt het gauw op.
133 MHz FSB is daarom wel vol te houden in de meeste gevallen.
Waar je op moet letten is de V.core die het MoBo dat je op het oog hebt aankan en de maximale multiplier.
Lees hiervoor de Online Manuals en bekijk of er met nieuwere BIOSes nog meer uit te slepen valt. Vaak kan een bord met het eerste BIOS tot 7x, met een later BIOS tot 12x of zo.
Veel lezen dus. :)

Als je toch een MoBo moet kopen, ga dan meteen voor iets met de i815 chipset. Die hebben de AGP weer binnen specificaties lopen en dan kan je weer de hoogte in. Met name de Asus CUSL2 kan dat. Tommie weet er meer over.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Mijn BX doet 150MHz met heel veel plezier, jammer dat mijn bios het niet toelaat om verder te gaan dan 150MHz fsb ( Asus P3B-F )
Het BX setje is nu echt wel verouderd dat moet ik toegeven maar als je kijkt naar pure 3d performance dan doet ie nog gewoon mee met de top ( sterker nog hij is gewoon nog steeds de beste )

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Motherboard = BE6-II

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Da's dus BX
Hier is de PCI divider in ieder geval handmatig in te stellen op 1/4.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1