tsjah, wat vind je het belangrijkst aan een mobiele telelcomprovider
perfecte (binnen)dekking: Vodafone
goedkoop bellen: BEN
alles uit één bundel, hoge kortingen: Dutchtone
Ik heb zelf alle drie deze netwerken inmiddels eens getest en moet zeggen dat ik weinig verschil in buitendekking merk. Vodafone heeft met haar GSM900 wel een betere penetratiegraad in gebouwen, dus je binnendekking is vaak wat beter. Dutchtone en BEN zijn echter later begonnen met het aanleggen van hun GSM netwerk en hebben nu al een beter bereik dan Vodafone en KPN in hun beginjaren en er wordt bij beide nog steeds veel geinvesteerd in het netwerk.
Qua kosten verschillen Vodafone en Dutchtone niet eens zo veel, BEN daarentegen is met haar abonnementen erg goedkoop. Voordeel van Dutchtone is dat alle kosten uit één bundel komen en dat je tussendoor rekeninginformatie kunt krijgen. Bij Vodafone is er tevens de mogelijkheid een sms bundel aan te schaffen bij je abo om goedkoper te kunnen sms-en. Meenemen van belminuten is bij Vodafone en BEN één maand, bij Dutchtone onbeperkt.
Toestelkortingen/cash deals zijn bij BEN en Vodafone alleen vaak nog maar interessant bij tweejarige abonnementen, waarbij BEN duidelijk hogere kortingen verstrekt. Dutchtone geeft alleen flinke kortingen op de forsere bellers (> Allin €30) met dan ook wel goed en vaak bij een éénjarig abonnement.
Zo dit waren wel weer enkele afwegingen, ik hoef je mijn voorkeur denk ik niet te vertellen

, maar belangrijk is om eens bij vrienden en familie te informeren welke provider zij hebben en hoe zij de dekking in jouw omgeving ervaren. Je kunt nog zo'n leuke aanbieding krijgen, maar als je een jaar (of twee) baalt dat je hem binnenshuis niet kunt gebruiken......