opstelling is als volgt, Athlon 550 op MSI 6167 BIOS 1.6, 3C905XL NICje en het probleem is dat als de drivers goed geinstalleerd zijn de NIC het om de reboot NIET en om de ANDERE reboor WEL doet? iemand ???
Bekend probleem, Win98 eraf gooien en WinME installeren hierin schijnt het probleem opgelost te zijn :-) Wat je ook kan doen is de Pull-up SMD weerstand (R341) van het mainboard afhalen (dit zorgt voor een iets andere IRQ routing)
Groeten,
Reink
Groeten,
Reink
Murphy was an optimist
Bios 1.6? award? ik dacht dat ik de laatste versie had(1.5).
Even offtopic:
heb je enige ervaring met het oc-en van dit mobo, ik heb ook een maar het is onmogelijk om wat dan ook in te stellen(mijn is 500). Zit niks anders op dan cpu openkraken voor een gfd(of hoe dat dink ook mag heten)
Even offtopic:
heb je enige ervaring met het oc-en van dit mobo, ik heb ook een maar het is onmogelijk om wat dan ook in te stellen(mijn is 500). Zit niks anders op dan cpu openkraken voor een gfd(of hoe dat dink ook mag heten)
jep, fsb oc'en is mij ook niet gelukt.
heb een athlon 500@650 (vorig jaar hcc), maar fsb oc'en?? neuh dat lukt me niet... maar ik heb wel mensen gezien die op hetzelfde bord hun 500@800 hadden lopen... beetje cooling en een td2 (bij oc-shop, iets anders mag ook maar deze is gewoon lekker klein) halen en gaan met die ba... athlon!
wat een humor op de late avond..
heb een athlon 500@650 (vorig jaar hcc), maar fsb oc'en?? neuh dat lukt me niet... maar ik heb wel mensen gezien die op hetzelfde bord hun 500@800 hadden lopen... beetje cooling en een td2 (bij oc-shop, iets anders mag ook maar deze is gewoon lekker klein) halen en gaan met die ba... athlon!
wat een humor op de late avond..
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
BIOS 1.6 is te halen op www.msi.com.tw, maar dat is waarschijnlijk overbodig.
Verder heb ik geen ervaring met océn van FSB dan wel Multplr.
Wel met Videokaarten, heb 1 Voodoo3 3500 opgeblazen, en een Asus V3800 Ultra Deluxe
Verder heb ik geen ervaring met océn van FSB dan wel Multplr.
Wel met Videokaarten, heb 1 Voodoo3 3500 opgeblazen, en een Asus V3800 Ultra Deluxe
Werkt perfect onder win 98 se, ME werkt toch al sucks.
Zorg voor de nieuwste 3com driver, en zet pnp os uit in de bios en ook acpi, dan werkt het perfect
Zorg voor de nieuwste 3com driver, en zet pnp os uit in de bios en ook acpi, dan werkt het perfect
Ik heb de nieuwste drivers, PNP uit en of ACPI heeft geen success onder Win98 SE EN, onder andere OSSEN doet ie het wel, maar het ging me erom of iemand dit onder Win 98 aan de praat heeft gekregen
Ik heb dus een msi 6167 met een 3com 3c905, adaptec 7404 scsi asus 3800 UL , sb awe64gold , 192 mb , 2 wd schijven, bios v1.6 , mobo v1.0.
En werken als een tierelier op win98 SE
Verder nog vragen , ik hoor dat wel.
En werken als een tierelier op win98 SE
Verder nog vragen , ik hoor dat wel.
draaide die 3com in 1 keer, of heb je IRQ routing tables lopen omklussen of zo ??? bij 2 mainbords van MSI BIOS 1.5 deed ie bovenstaande probleem.
ik had eerst met bios v1.0 reteveel problemen.
paar maal in een half jaar geupdate naar 1.6 en werken.
probeer wel dan een keer de update nvram te doen in de bios.
dan stelt ie alle irq's opnieuw in
paar maal in een half jaar geupdate naar 1.6 en werken.
probeer wel dan een keer de update nvram te doen in de bios.
dan stelt ie alle irq's opnieuw in
Pagina: 1