[Printer] Epson 740 crasht

Pagina: 1
Acties:

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 10:33
Ik heb al geruime tijd een mooie Epson Stylus color 740. Ik ben zeer tevreden met deze printer. :)

De laatste tijd heeft hij echter een vervelend probleem. Bij het printen op "quality" oftwel 720x720 botst de kop nog wel eens tegen een van de zijkanten. :| Het is net of er iets met ofwel de tandwielen, danwel met de positionering misgaat.

Bij HP printers had je altijd van die navigatielintjes die je schoon moest maken, maar hoe zit dat bij Epson. Daar zit dus niet zo'n lintje. :(

Aangezien ik geen garantie heb en ook niets kon vinden met google of op tweakers, vraag ik het hier maar. Weet iemand wat te doen, of moet ik maar een nieuwe uit gaan zoeken?

Misschien weet iemand hoe de printer open moet en waar het eventueel zou kunnen zitten. _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door grizzlybear op 31-10-2002 16:25 . Reden: Kan niet typen! ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:40
Zelfde probleem met epson 460 gehad, zeer irritant. Nieuwe drivers was het probleem een maandje weg. Destijds topics over het probleem geopend. Nooit achter de oorzaak cq oplossing gekomen.

nu een nieuwe printer gekocht.

ps: hoe die open moet weet ik ondertussen wel >:)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

ik denk een foutje in printer, maat van hep ook epson, die werkt zonder probs.
Probeer nwe drivers en ga anders m "open make"

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 16:31:
ik denk een foutje in printer, maat van hep ook epson, die werkt zonder probs.
Probeer nwe drivers en ga anders m "open make"
Als je de 1e post wat beter had gelezen had je gelezen dat hij niet weet hoe de printer open moet.

Ik heb deze ook gehad, en ook hetzelfde probleem gehad. Ik heb naderhand maar gewoon een nieuwe printer gekocht, aangezien ik nog veel meer nachtmerries heb gehad over deze printer, niet echt mijn favoriet dus :P

Als je de kap waar ook de inktpatronen achterzitten open doet zie je als ik 't goed heb links en rechts 2 schroeven zitten, deze moet je eruit schroeven, vervolgens moet je nog achterop de printer een stuk of 2 schroeven met je schroevendraaier bewerken, dit is zo uit mijn hoofd (ik heb de printer niet meer).

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:58
Ik heb dit probleem zelf nooit gehad, maar wel eerder langs zien komen. Ze zeggen allemaal dat je de metalen geleiderail moet schoonmaken en smeren. Daarna kun je de printer resetten:

1. Zet de printer uit
2. Druk de paper feed knop en de knop met inktdruppels in.
3. Zet de printer aan
4. Wanneer de paper LED oplicht, knoppen loslaten.
5. Druk de paper feed knop in.
6. Waneer alle 3 de rode LEDs oplichten, paper feed knop loslaten.
7. De printer zal nu resetten.
of
1. Zet de printer uit
2. Ontplug de kabel waarmee de printer aan de computer is verbonden
3. Als de printer uitstaat, druk de paper feed knop en de knop met inktdruppels in
4. Hou de knoppen ingedrukt en zet de printer aan.
5. Wanneer de paper LED oplicht, alle knoppen loslaten
6. Druk onmiddelijk 1x de paper feed knop in (alle 3 de rode LEDs lichten op).
7. Zodra de Powerled constant brand, kun je printen.

• grizzlybear
Ik ga dit vanmiddag proberen en laat morgen weten wat eruit gekomen is!

Allemaal alvast hartelijk bedankt!!!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
grizzlybear, ik kan je vertellen dat dit moet werken, het is een probleem van de smering en het resetten is om zijn uitlijning weer goed te maken.

Freelance tweaker

• grizzlybear
Dit lijkt inderdaad helemaal perfect te werken! Ik heb de ijzeren staaf schoongemaakt en toen gesmeerd met speciale contact-spray met olie[tm] en hij werkt weer perfect!

Allemaal hartstikke bedankt!
Pagina: 1