Goedendag,
Ik heb een script met daarin een x aantal if-jes. Op een gegeven moment word er een subscript gestart. Dit script mag maar 30 x tegelijk draaien maar moet in totaal meer dan 300 keer draaien. Dit heb ik opgelost met behulp van een tellertje. Omdat er een subscript gebruikt wordt draait deze in een andere shell. Om de variabele door te geven moet deze geëxporteerd worden. Dit doe ik met het commando export.
Tot dusver gaat het goed alleen komt nu het probleem. Als het subscript afgelopen is moet de teller met 1 verlaagd worden. Dit doet hij netjes in zijn eigen shell maar niet meer in de shell van het subscript.
Dit heeft als gevolg.
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 1)
Subscript teller =1 subscript is af teller = 0
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 2)
Subscript teller =2 subscript af teller = 1
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 3)
Subscript teller =3 subscript af teller = 2
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 4)
Subscript teller =4 subscript af teller = 3
Het verlagen van de var in de shell van het hoofdscript gebeurt hier dus niet. Dit is zeer essentieel. Natuurlijk word ook de var in het subscript geëxporteerd. Misschien is er een optie om de var van een andere shell te importeren maar ik kom er iig niet uit.
Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Alvast bedankt.
(P.S. Sorry voor de lange lap tekst
)
Ik heb een script met daarin een x aantal if-jes. Op een gegeven moment word er een subscript gestart. Dit script mag maar 30 x tegelijk draaien maar moet in totaal meer dan 300 keer draaien. Dit heb ik opgelost met behulp van een tellertje. Omdat er een subscript gebruikt wordt draait deze in een andere shell. Om de variabele door te geven moet deze geëxporteerd worden. Dit doe ik met het commando export.
Tot dusver gaat het goed alleen komt nu het probleem. Als het subscript afgelopen is moet de teller met 1 verlaagd worden. Dit doet hij netjes in zijn eigen shell maar niet meer in de shell van het subscript.
Dit heeft als gevolg.
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 1)
Subscript teller =1 subscript is af teller = 0
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 2)
Subscript teller =2 subscript af teller = 1
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 3)
Subscript teller =3 subscript af teller = 2
Start subscript
Hoofdscript teller + 1 (= 4)
Subscript teller =4 subscript af teller = 3
Het verlagen van de var in de shell van het hoofdscript gebeurt hier dus niet. Dit is zeer essentieel. Natuurlijk word ook de var in het subscript geëxporteerd. Misschien is er een optie om de var van een andere shell te importeren maar ik kom er iig niet uit.
Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Alvast bedankt.
(P.S. Sorry voor de lange lap tekst