Toon posts:

Hellup.... grub pikt mijn nieuwe kernel niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bzImage van kernel-2.4.11 gecompileerd. Onder CalderaOpenLinux3.1.1 en die gebruikt grub. En met grub heb ik niet veel ervaring.

Mijn menu.lst ziet er zo uit:

-------------------
#
# /boot/grub/menu.lst - generated by Lizard
#

# options

timeout = 30
splashscreen = (hd0,0)/boot/message.col31

default = 0

title = CalderaLinux 2.4.13
root = (hd0,0)
kernel = /boot/vmlinuz-2.4.13-modular vga=274 quiet root=/dev/hda1

title = CalderaLinux 2.4.11
root = (hd0,0)
kernel = /boot/bzImage2 vga=274 quiet root=/dev/hda1
------------------------------

Mijn kernel met bzImage2 wil niet booten. Grub zegt niet "loading kernel" maar doet gewoon niks. Pc uit en aan, vmlinuz boot wel.

Het is een vrij nieuwe pc. Zou mijn kernel niet goed zijn gebakken met menuconfig? Of doe ik iets fout met grub?

(Of zet eoa mod nu weeeer een slot op mijn posting; voel me bijna geboycot _/-\o_ )

Verwijderd

Topicstarter
Ik flikker grub eraf.... lilo werkt ook....

hij gaat 1 stapje verder... hij zegt loading kernel..... maar dan stopt ie weer...

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 16:32:
Ik flikker grub eraf.... lilo werkt ook....

hij gaat 1 stapje verder... hij zegt loading kernel..... maar dan stopt ie weer...
Zeker weten dat je het juiste processortype hebt opgegeven bij de kernel config.?
Ik had dit eerst over het hoofd gezien wat ook als resultaat gaf dat de kernel niet bootte 8)7

Verwijderd

typ nog eens een keer lilo in :) en dan jebooten

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 22:28
Als er geen tiepvauten in je menu.lst staan lijkt het mij dat er iets goed fout is gegaan met het bakken van je kernel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik boot inmiddels met lilo.... zal het processortype wel zijn in de kernel ja.... heb zo'n nieuw bord van Asus.... P-celeron1,6 Ghz. Type zal dan toch wel celeron zijn? Kan ik daar geen algemeen iets voor nemen (486 of pentium-classic)?

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met kernels bakken, maar staan die types niet als i386, i486, i586 en i686 opgegeven? Je Celeron is iig een i686 :)

Verwijderd

nee staan op proc type :) meestal detecteerd ie hem wel (bij mijn p3 dan).

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:24:
Ik boot inmiddels met lilo.... zal het processortype wel zijn in de kernel ja.... heb zo'n nieuw bord van Asus.... P-celeron1,6 Ghz. Type zal dan toch wel celeron zijn? Kan ik daar geen algemeen iets voor nemen (486 of pentium-classic)?
Anders boot es met je oude kernel en tik dan es 'cat /proc/cpuinfo' in en kijk dan wat er staat bij Modelname. Vervolgens kun je hetzelfde type opgeven bij je kernel config.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 22:28
Volgens mij moet je als processor PentiumIII/Celeron kiezen. En anders stel je 486 in, met de instructieset van de 486 moet die zeker wel kunnen werken :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:57:
meestal detecteerd ie hem wel (bij mijn p3 dan).

:D
Hij detecteert er niks aan, p3 is gewoon wat in de default kernelconfig staat ;)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
Yup, mijn XP1800+ is toch echt niet een PIII hoor, en ook bij mij komt vrolijk met een PIII als proc. Dus niet zo heel erg autodetect ;)

Gewoon spullen

Verwijderd

Topicstarter
cpuinfo bij kernel 2.4.13 zegt....

processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 15
model : 1
model name : Intel(R) Celeron(R) CPU 1.70GHz
stepping : 3
cpu MHz : 1715.311
cache size : 20 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 2
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov
pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss tm
bogomips : 3420.97

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer us pentium4 .......

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet.... is die kernel 2.4.11 zo brak?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou ja, je kan natuurlijk altijd een nieuwere proberen, zeker als je em toch nog moet compilen. Het is wel een vrij "nieuwe" celeron zo te zien. Hoe het allemaal precies zit met die intel dingen van "tegenwoordig" weet ik niet precies, maar er is in de loop van 2.4 wel een en ander aan bugs en onvolkomenheden verholpen. En als 2.4.13 het wel doet...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

Op de ftp-server van xs4all staat kernel 2.4.11 als volgt weergegeven:

linux-2.4.11-dontuse.tar.gz

Tja, ik weet niet wat ik hieruit op moet maken.... :X

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik dacht dat dat 2.4.12 was eik... of was dat nou juist de gefixte :?
Ok, mijn geheugen laat me in de steek, dat is idd de gefixte. Maar dat verklaart dit probleem niet, dat don't use komt nl. door een filesystem corruption bug (tja :X )

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Novell heeft net een sp1 van zen3.2 uitgebracht. Daar zit kernel2.4.18 (een goede kernel eindelijk) in die e100.o op de nieuwste borden ondersteunt. Opgelost....
Pagina: 1