Toon posts:

Iemand die hier 'Warrior Kings' speelt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Warning] Lang gelul ahead! [Warning]

Zijn hier luitjes die de RRTS Warrior Kings spelen?
Ik zeg R(eal)RTS omdat deze RTS naar mijn idee RTS is zoals een RTS zou moeten zijn :P Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screenshoti.jpg
In Red Alert/warcraft 3/noem ze maar op/ loop je steeds te klieren met hooguit 40 units die je vervolgends domweg op een base af laat rushen alles en iedereen vernietigend....leuk maar is dit nou RTS? Waar is de S(trategy)?
Ze proberen wel d.m.v het 'voor iedere taak een unit' meer strategie te krijgen maar uiteindelijk als je er achter komt dat bv vliegtuigen niet meer zo effectief zijn bouw je gewoon meer! hmzzz niet de bedoeling maar het werkt wel.

Bij RTS'en zoals Shogun/Warrior Kings heb je practisch geen afzonderlijke units maar hele divisies van xxx units zoals in het bovenste shotje of hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/Pagans1.jpg
Daarbij komt dat hier dus ECHT iedere soort unit zijn eigen taak heeft, bv mensen met speren (Spearmen/Men-At-Arms) zijn uiteraard zeer handig tegen cavalry (paarden) om ze simpelweg de paarden te lijf gaan.
Daarintegen is cavalary handig tegen boogschutters omdat ze snel grote afstanden af kunnen leggen en ze onder de voet lopen.
Boogschutters/gunners zijn daarintegen weer vernietigend tegen spearmen omdat die zo traag zijn. Maar boogschuttes zijn waardeloos tegen stenen gebouwen...daarvoor heb je weer Siege Weapons nodig die op hun beurt weer zo gemold kunnen worden in close combat. Formaties zijn ook erg belangrijk... een driehoek formatie kan een flink gat in de vijandlijke linie rammen als je cavalary gebruikt. :9
Het leuke hiervan is dat je gedwongen word om tactiek te gaan gebruiken: Zou ik de hoge grond opzoeken, welke formatie, zou ik niet eerst verkennen, zou ik mijn spearmen nu al inzetten, hoe krijg ik dat kasteel (zie Pic) plat, etc etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screenshotb.jpg
Je zal dus echt eerst met Siege weapons de torens moeten slopen omdat je anders zwaar in de pan word gehakt door boogschutters, vervolgends knal je een groot gat in de muur om er met een combi van Cavalary/knights doorheen te raggen terwijl je artilery + boogschutters de binnenplaats bestoken. Zie pic voor de Uber Trebuchet + munitie wagen)
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/6ff9c094/bc/Games/Warrior+Kings/__hr_5.jpg?bc.JUw9A77wmXVG8
Nu vallen er wel xxxx aantallen doden maar dat zo weer aangevuld als je een goedlopende economie hebt..jaja dus ook nog resourches waar je rekening mee moet houden...ietsjes simpeler dan het systeem van Ago oF empires/setters maar niet veel...zonder resourches geen units en daarvoor heb je slaven..err vrijwilligers nodig O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screenshota.jpg
Zijn er tweakers die dit soort RTS'en spelen?, ik zie alleen maar 'Grote Warcraft 3' / C&C topics :'(
Hier nog wat shotjes tot slot van dit geblaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/Seige.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screen6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Woow ziet er wel wreed uit gek genoeg nog nooit van gehoord en ik lees toch altijd netjes gamers.nl en de pczone :? eh btw. check je mail zometeen ff :)
enne ik zie 4 kruisjes

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
w00t :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarK_M schreef op 31 oktober 2002 @ 15:51:
Woow ziet er wel wreed uit gek genoeg nog nooit van gehoord en ik lees toch altijd netjes gamers.nl en de pczone :? eh btw. check je mail zometeen ff :)
enne ik zie 4 kruisjes
:( 4 kruisjes? gloeiende shit Yahoo...wacht ff haal nieuwe plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

NoTimeRemains

I know

ziet er uit als warhammer 2k spel :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Eeh ja ik heb een vraagje, het spel ziet er bij mij echt voor geen fuck uit. 10x zo lelijk als op de screenies alhoewel ik toch geen slechte pc heb. Amd Athlon XP 1700+ @ 1447 mhz, Geforce 3 TI-500, 256 DDR ram. Het spel is toch al wel een klein half jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:17
Het lijkt me een leuk spel en het kreeg overal goeie cijfers. En nu is ie zelf in de winkels al 15 euro! En met een mooie doos :P
Misschien eerdaags kopen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of je moet nog even wachten met kopen (tenzij hij heel goedkoop is) want omdat het zo'n complex spel is hebben de coders een aantal dingen niet geoptimaliseerd, e.g loopt soms ERG traag op mijn 900 Mhz'tje :) En daarbij zouden er nog wat Bugs in zitten..niet veel van gemerkt.

Binnenkort word Warior Kings: Battles gereleased, zou daar ff op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
MaRc0 schreef op 31 oktober 2002 @ 16:18:
Het lijkt me een leuk spel en het kreeg overal goeie cijfers. En nu is ie zelf in de winkels al 15 euro! En met een mooie doos :P
Misschien eerdaags kopen :)
Ik zag ze ook bij de FRS liggen. Ik denk dat ik hem ook ga kopen :) Ik hoop alleen dat hij wel draait met Geforce 2MX400 pci > :'(

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joRDzz schreef op 31 oktober 2002 @ 16:24:
[...]

Ik zag ze ook bij de FRS liggen. Ik denk dat ik hem ook ga kopen :) Ik hoop alleen dat hij wel draait met Geforce 2MX400 pci > :'(
Denk het wel hoor..deze game heeft bijna alleen zware CPU power nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:15:
[...]

Denk het wel hoor..deze game heeft bijna alleen zware CPU power nodig
Dat heb ik dus niet met mijn 950 Mhz :(
Is dat nog te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:33:
[...]

Dat heb ik dus niet met mijn 950 Mhz :(
Is dat nog te doen?
Nog net :P Alleen de level 'Thomas the Fanatic' zal zwaar klote lopen net zoals bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel draaide neit echt lekker bij mij, maar ziet er wel :9 uit. Vond het alleen een gigantische AoE2 ripoff, maar dan in 3d (wel bijzonder fraai 3d), met goud steen hout en food resources, maja, als ik pc upgrade heb, toch maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waaaaat AoE2 ripoff? Het enige wat erop lijkt is dat resource systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond gewoon dat het een AoE gevoel gaf :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Heb het spel al een hele tijd geleden uitgespeeld. Het is inderdaad een goed spel, al had ik zo nu en dan wel last van vastlopers. Als je dit spel leuk vindt, moet je ook eens naar Medieval: Total War. Is de opvolger van Shogun: Total War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop,dit lijkt me een kickass game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Blijkbaar ben je dan één van de weinigen want 40% van de gamers hier zit al tijden vast in een ander klote topic genaamd FS2002 deel nummer 342765782967 wat totaal nergens over gaat behalve dan domme screenshots en lame verhalen :p Met als gevolg dat de minder bekende games totaal ondergesneeuwd raken :(
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screenshota.jpg
eeeeeeee! enge mannetjes.. beter niet tever inzoomen. staat ook op de doos 'voor uw eigen gezondheid raden wij u aan niet te ver in te zoomen' :p

[ Voor 27% gewijzigd door Dark_M op 09-01-2003 11:26 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

ik heb

AMD TB900 GEforce 2mx 64mb, en 512+256mb Sd-ram geheugen
dit alles onder win2000

nou het spel draait van geen F*ck bij mij :(
heb ik hiervoor 45 euro aan uitgegevene ?

of doe ik gewoon iets fout ? (het spel ligt al 8maanden stof te happen ofzo) ik heb het meteen gekocht, toen het uit was..maar heb er geen drol aan :(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zonde dat ie nooit bekend werd :'( ziet er erg goed en leuk uit!!!

Ik kijk morgen toch ff in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw een real rts is ook american conquest+cossacks maar deze game is kwa graphs stukkie bter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

Super Snackman

Snekgek

Ja deze graphics zien er zeker wel gelikt uit. Als ik dit weekend tijd heb zal ik er mischien een keer naar kijken. Ziet er goed uit, de screenshots tenminste. Hoe's de gameplay?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohann!s schreef op 09 januari 2003 @ 18:34:
ik heb

AMD TB900 GEforce 2mx 64mb, en 512+256mb Sd-ram geheugen
dit alles onder win2000

nou het spel draait van geen F*ck bij mij :(
heb ik hiervoor 45 euro aan uitgegevene ?

of doe ik gewoon iets fout ? (het spel ligt al 8maanden stof te happen ofzo) ik heb het meteen gekocht, toen het uit was..maar heb er geen drol aan :(
zoals al eerder nwerd gezecht heb je een zeer zware proc nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg hem niet aan draaien heb de ... versie ;) had hem ooit aan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man wat een wreed spel, heb m vanavond bij iemand gezien, ga m vandaag zelf halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 October 2002 @ 23:19:
Waaaaat AoE2 ripoff? Het enige wat erop lijkt is dat resource systeem :)
Dus niet. Wat je zelf al gezegd heb. Is dat je heel strategisch moet zijn. Komen ze met calvary aanvallen dan maak je geen archers maar pikemannen (Halberdiers bij AOE2) Vallen ze weer aan met pikemannen dan ben je genoodzaakt om Swordmans te maken. Dus het spel is wel degelijk van AOE afgeleid. Niet dat het erg is. Integendeel! Elke RTS heeft zo'n systeem nodig. En tot nu toe vind ik dat bij AOE2 nog steeds het beste uitkomen. Niks onrealistisch puur gebasseerd op taktiek, snelheid en inzicht.
Dat moest ik effe kwijt. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 08:57 ]

Pagina: 1