[KG7 raid] freezes en reboots

Pagina: 1
Acties:

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Ik heb zo'n beetje alles gesearched op m'n probleem, maar ik kom er maar niet uit :(

Ik heb een KG7 raid die om de haverklap vastloopt of spontaan herstart. Vooral met het spelen van games is het gewoon niet tof meer. Vaak hoor je ook een soort brom over de speakers als tie vastloopt. :?
Ik heb alle laatste drivers geinstalleerd, laaste bios-versie, via drivers enz...
Dat hielp dus niet. Ik heb er een nieuwe videokaart ingezet, nieuwe hd ... zelfde gezeik. Toen alles er weer uitgetrokken (behalve vga) .. en probleem blijft bestaan.

Volgens mij is het enige wat ik nu nog kan doen het volgende:
- nieuwe voeding kopen
- nieuw mobo kopen (waar ik dus niet echt veel zin in heb)

Specs:
Win 2k - XP
Abit KG7 raid - Bios versie 9M
Athlon XP1700
3 x 256 Mb DDR
Leadtek GFTi4200 128 mb
Maxtor 40 Gb
WD 80 Gb 8 Mb
LG 52x cd-rom
Liteon Burner 40x
Iiyama 19" Monitor

Dit alles draait op een 300Watt noname voeding (MyCom kast)

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Thanx!

Verwijderd

Wat voor cooler gebruik je? Staat niet in je specs
Wat zijn de temps? Spellen kunnen vastlopen doordat de CPU meer gebruikt word en dus warmer word.

Hoe zit het met de voltages? Als bijv. de 5+ te laag komt kan je pc er ook mee ophouden

• syllaz
Ik heb er ook een nieuwe cooler opgezet (vergeten te melden):
Coolermaster HSC-V62
Idle +/- 38 C
Stressed +/- 43 C

Voltages zijn volgens mij wel ok (niet meer dan 10% marge)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien videokaart die te warm word? probeer eens met je kast open te gamen?

ow videokaart had je al geprobeert,

irq conflicten? kijk eens al je win2k logs na!

• syllaz
heh .. mijn kast ligt nu al 2 weken open, dus koeling genoeg :)

Ik had eerst een Matrox G550 erin zitten, maar die liep ook vaak vast. Dacht dat dat het probleem was, maar met die GF4 heb ik hetzelfde probleem ... dus de videokaart is wel ok.

Hoe kan ik eventuele IRQ conflicten opzoeken dan? Ik check altijd de event viewer na een vastloper .. maar daar staat niks in :?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
das best zaad dan voor je :/ kijk eens met mbm5 naar je voltages....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal eens één reepje geheugen eruit. De geheugencontroller van de AMD761 northbridge ondersteunt weliswaar 8 banken (4 geheugenslots), maar om ze allemaal vol te krijgen moet je registred geheugen gebruiken (check RAM FAQ voor details). Wanneer je unregistred geheugen gebruikt, dan is de stabielste configuratie die met twéé doublesided geheugenreepjes (maximaal 4 banken dus) :)

Volgens mij staat dit ook in de KG7 handleiding beschreven..

Verwijderd

Ik heb ook een KG7 gehad met vergelijkbare problemen. De tip over het geheugen is zeker de moeite van het proberen waard. Maar die bordjes lopen vaak ook moeizaam met XP processoren. Probeer eens de CPU slewrate op 6 of 7 te zetten in de bios (chipset options enz). Standaard staat die geloof ik op 3. Mijn bordje liep daar een stuk beter op maar probleemvrij heb ik het nooit aan de gang gekregen. Uiteindelijk heb ik het ding omgeruild voor een Gigabyte 7DXR+ en die gaat als een speer.

• syllaz
Ik heb nu een reepje geheugen eruit gehaald en de puter "voelt" stabiel aan.
Volgens het boekje mag je max 3x unregistered geheugen gebruiken en 4x registered.
Misschien dat het 2 verschillende merken zijn, dat het niet helemaal lekker loopt :?

Ik heb ook nog even me voltlijnen opgezocht:
3.3V = 3.45V
5V = 5.03V
12V = 11.83V

En nu de UT2003 test .. ben benieuwd :)

• riotrick
  • Laatst online: 17-08 00:22
en je 1,75 volt? Die werd bij mijn kg7 iig te laag. Door dat voltage in de bios ietsje hoger te zetten loopt ie nu wel netjes op 1,75 volt en ook stabiel.

• syllaz
Die 1,75 was idd iets te laag, heb nu me Vcore op 1.8 gezet en de boel blijft nu stabiel lopen :)

Ik had 2 soorten geheugen erin zitten, en het lijkt erop dat er eentje (Samsung) de boosdoener was. Tis natuurlijk wel jammer van die 256 Mb, maar alles draait nu als een tierelier. Zelfs 3D mark heeft geen problemen gegeven en alle games gaan nu ook goed! Thanx allemaal voor de hulp _/-\o_

Van mij mag deze nu op slot :D
Pagina: 1