Toon posts:

zilveren koelbok handig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam toenet op een pagina terecht :

http://www.kitco.com/market/

en daar zie je dat silver geen reet meer waard is :)

denk je dat als je een massief blok silver ombouwt in een koelblok een stuk betere koel resultaten zal halen? staat wel mega patserig in ieder geval :)

Goude kast, met een zilveren koelblok, en platina heatsinks op je vga kaart!

Maar serieus zou de extra kosten het een beetje rechtvaardigen?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Volgens mij neemt koper beter warmte op.... of was dat nou in vergelijking met een ander metaal dan zilver..... ik ben het ff kwijt....

Maar als het zo goedkoop is dan kun je allicht een mega heatsink maken :D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Zilver koelt amper beter dan koper dus het is enkel een dure grap.
Het verschil tussen aluminium en koper is wel groot en merkbaar.
Daarom zijn de koperen blokken enorm in opkomst.

Senile! Senile Oekaki

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Zilver is nog steeds erg prijzig hoor. Zit volgens die site op zo'n $4 per ounce. Denk er wel even om dat een ounce geen ons is. Een ounce is dus niet 100g, maar 28,35 gram!!! Dat scheelt nogal. Dus zo'n $4 per 28 gram vinnik nog steeds aardig prijzig. Aangezien zilver ook best een hoge dichtheid heeft is het aardig zwaar. Een massief zilveren koelblok zal dus ook niet echt goedkoop uitkomen.

Facebook :: Twitter :: PSN

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Zilver koelt wel degelijk beter dan koper, kijk maar in Binas.

Je zal voor zo'n $50 nodig hebben, maar meestal wordt dat alleen per grote eenheden verkocht.

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
kopen we met ze alle 10 ton zilver in! :P

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Kijk hier eens naar de Swiftech MCX370-OA en de Swiftech MCXC-370 op deze site: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm De een heeft een koperen voet en de andere van aluminium, dus dat scheelt al erg weinig en het voordeel van alluminium is dat het lekker licht is. Daarom heb ik dus ook die 100% alluminium Swiftech genomen. Zilver is volgens mij nog zwaarder (riotrick zegt iig van wel ;)) en geeft maar een heel klein verschil.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Het zal denk ik niet meevallen om met huis-, tuin- en keukengereedschap een blok zilver zo vlak te krijgen dat je er een koelblok van kan maken.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je het puur voor de pimp-factor doet kan je ook een koperen koelblok gaan verzilveren of vergulden. Ik wil mijn waterblokken ook verzilveren en een setje spullen om dit mee te doen kost ongeveer 25 euro bij Conrad... Laat het alleen niet doen door de juwelier, die moeten er kwaliteitsgarantie op geven dus het moet heel dik en dat is echt niet te betalen :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Demoniac schreef op 31 oktober 2002 @ 16:14:
Als je het puur voor de pimp-factor doet kan je ook een koperen koelblok gaan verzilveren of vergulden. Ik wil mijn waterblokken ook verzilveren en een setje spullen om dit mee te doen kost ongeveer 25 euro bij Conrad... Laat het alleen niet doen door de juwelier, die moeten er kwaliteitsgarantie op geven dus het moet heel dik en dat is echt niet te betalen :X
dat klopt

Maar een blok volledig van zilver heeft niet eens erg nut. Alleen warmtespreiding krijg je meer. Een deksel, wanden van zilver heeft amper nut.

Als je het ECHT goed wil doen. Neem dan CuSil. Dat heeft een warmtegeleidingscoefficient van 520 tov de 390(wat nooit gehaalt word ivm onzuiver koper, met een halve procent verontreiniging kelderd dit tot 360). Dit zou als bodem van je blokje ongelooflijk goed de warmte spreiden over je blokje.
Jammer dat het nog duurder is als zilver.

Ik heb btw welles ergens een site gezien waar ze cusil coldplates verkochten. Zilveren coltplates zijn niet eens zo zeldzaam. Die kan/kon je gewoon bij oc-shop halen.

edit:
/me kwijlt hevig: cusil coldplate...
tjek dit topic

helaas verkoopt die winkel niet meer de cusil coldplates, wel nog de zilveren

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Epsilon schreef op 31 oktober 2002 @ 16:30:
[...]

dat klopt

Maar een blok volledig van zilver heeft niet eens erg nut. Alleen warmtespreiding krijg je meer. Een deksel, wanden van zilver heeft amper nut.

Als je het ECHT goed wil doen. Neem dan CuSil. Dat heeft een warmtegeleidingscoefficient van 520 tov de 390(wat nooit gehaalt word ivm onzuiver koper, met een halve procent verontreiniging kelderd dit tot 360). Dit zou als bodem van je blokje ongelooflijk goed de warmte spreiden over je blokje.
Jammer dat het nog duurder is als zilver.

Ik heb btw welles ergens een site gezien waar ze cusil coldplates verkochten. Zilveren coltplates zijn niet eens zo zeldzaam. Die kan/kon je gewoon bij oc-shop halen.

edit:
/me kwijlt hevig: cusil coldplate...
tjek dit topic

helaas verkoopt die winkel niet meer de cusil coldplates, wel nog de zilveren
In dat topic van je zie ik dit staan: 72% Silver 28% Copper
Dus zilver zou dan nog beter zijn :? Of is het de combinatie die zo goed is?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

kutkip schreef op 31 oktober 2002 @ 16:36:
[...]

In dat topic van je zie ik dit staan: 72% Silver 28% Copper
Dus zilver zou dan nog beter zijn :? Of is het de combinatie die zo goed is?
Ja, om 1 of andere reden geleid deze legering beter warmte dan zilver :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik zoek even een artikel op op overclockers.com waar cusil helemaal niet zo goed uit de tests kwam... grappig om mijn topic terug te zien trouwens :)

Koper is gewoon de beste oplossing, een blok met een goed ontwerp van koper presteert al heel snel beter dan een zilveren met crappy design.

edit: http://www.overclockers.com/articles305/
interessant stukje leesvoer.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1