Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] voeding vraagje

Pagina: 1
Acties:

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
vraagje van een collega van me :)
hij heeft een AMD Duron 1.2 Ghz, 2 harde schijven en 2 cdrom spelers. hij wil alles aan een 200W voeding hangen. volgens mij is dat te zwaar. klopt dat??

dude... wait... what...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zoek eens, AMD heeft er berekeningstabellen voor ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn 300W Aopen voeding had moeite met een TB1400 (kacheltje), 2 harddisks, een CD-ROM speler, een ZIP-drive en een GeForce3. Ik denk dus niet dat een 200W deze setup gaat trekken...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Denk ook dat het te weinig is, maar ik zeg altijd, probeer het maar, mocht het niet lukken kan je alsnog een andere voeding halen

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Demoniac schreef op 31 oktober 2002 @ 15:18:
Mijn 300W Aopen voeding had moeite met een TB1400 (kacheltje), 2 harddisks, een CD-ROM speler, een ZIP-drive en een GeForce3. Ik denk dus niet dat een 200W deze setup gaat trekken...
Dan moet zo'n TB wel heel veel trekken zeg. Ik heb 5 harddisks, 2CD-spelers, een DVD-speler en een interne zipdrive op een 300Watt voeding. Ik heb wel maar een P3-800. Dat scheelt wel.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Dat verschilt per voeding (kwaliteit), ikzelf heb een noname 230W voeding met daarop aangesloten :

MSI K7 Turbo2
Athlon XP 2000+ (@1750 Mhz)
384 Mb Memory
CD-Rom
CD-ReWriter
9,1 Gb SCSI HD
Tekram SCSI controller
RealTek 8139C network adapter
SB Live! Player
(afijn, zie ook sig.)

Da's dus een gemiddelde configuratie en het draait volledig stabiel. Hiervoor een Duron 800 Mhz gedraaid waarmee ik al m'n twijfels had, maar zelfs de Athlon XP 2000+ draait gewoon lekker door.

Gewoon proberen, werkt het niet dan een nieuwe voeding halen. Het is mijn ogen zonde van het geld om op voorhand al te zeggen dat het niet gaat werken!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Op tomshardware stond een review van voedingen met ook het vermogen per apparaat vermeld. Misschien dat je daar eens moet kijken.
Maar 200W is wel wat krap volgens mij

Senile! Senile Oekaki

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
hey ik wilde ff iets weten, hoeveel apparaten kan je aan 1 voedingkabel hangen?

Kan je bijvoorbeeld 4 fans aan 1 voedingkabel hangen?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ik zat onlangs ff wat matrox specs te bekijken, en die trekken max (bij het opspinnen) 25W. Twee CD-rom spelers zullen samen niet over 25W komen. Zo'n processor ligt op max 70W.

Da's dus 75+70= 145W.

Daarnaast heb je altijd energie nodig voor MoBo + mem + videokaart + geluidskaart + etc. Maar of dat meer dan 50W is?

Echt ruim is het niet nee, maar volgens mij kun je het gewoon proberen. In het ergste geval reset je PC tijdens het booten (als alles tegelijk wil opspinnen enzo).

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:25:
Da's dus een gemiddelde configuratie en het draait volledig stabiel. Hiervoor een Duron 800 Mhz gedraaid waarmee ik al m'n twijfels had, maar zelfs de Athlon XP 2000+ draait gewoon lekker door.
Mijn 2400+ die ik sinds kort heb, produceert minder warmte (dus verbruikt minder energie) dan mijn oude Thunderbird 1400 :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

DeXtOuRiuS schreef op 31 oktober 2002 @ 15:35:
hey ik wilde ff iets weten, hoeveel apparaten kan je aan 1 voedingkabel hangen?

Kan je bijvoorbeeld 4 fans aan 1 voedingkabel hangen?
Het is mogelijk met behulp van splitters...maar of het gezond is betwijfel ik ;)

Verwijderd

niet duzz.

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03 00:07
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 15:49:
[...]

Het is mogelijk met behulp van splitters...maar of het gezond is betwijfel ik ;)
jah ik weet of dat ook kan, maar is het ook wel goed?? ze hebben toch niet voor niks die splitters gemaakt toch? maar hoeveel dingen kan je nou aansluiten?

want ik heb nu 1 fan aan mijn voedingaangesloten en als ik er nog 1 wil, kan ik dat dan gewoon aan de zelfde kabel vastmaken of moet ik daarvoor een aparte kabel gebruiken?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Pagina: 1