RH 8.0 Installatie lukt niet; mpx probleem?

Pagina: 1
Acties:

• whazza
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 20:13

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Ik net fijn in 1,5uur de 5 cd's gedownload ( _/-\o_ to CistronMAXX) en wil deze instaleren op mijn pctje Geeft ie de volgende error:

APIC ERROR ON CPU0 04(04)

Deze foutmelding word gewoon op het scherm gedump en computer zit daanrna vast... (alleen hardreset werkt)

mijn specs:
Asus a7m266-d rev1004 (dual mobo)
Athlon XP 1900+ (1 maal jammergenoeg op cpu0)
Asus v6800
scsi160 adaptec
seagate x15 cheetah

Nu heb ik in de bios meedere optie geprobeerd (mp table uitgezet mp 1.4 ook aan/uit geprobeerd)
moet ik mijn bios updaten of is er ergens een methode om dit al in linux af te vangen....

Alvast bedankt :)

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

Verwijderd

CPU1 is je tweede CPU (unix/linux telt vanaf 0). Dus hij denkt toch dat je twee CPUs hebt.

edit:
Oh, nou is 't opeens CPU0? :P.

• whazza

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Dacht ook dat het cpu1 was. Maar nog even geprobeerd en bleek toch cpu0 te zijn... erg vreemd allemaal :(

• deadinspace
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Probeer bij de bootprompt eens "noapic" mee te geven achter de juiste image-naam.

• whazza

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Helpt ook niet... krijg dezelfde foutmelding :(

zit er aan te denken om de 2e proc. ook maar op te vullen, maar heb er op het moment geld niet... En weet natuurlijk niet of dat dan wel gaat werken...

Iemand nog ideeen?

• deadinspace
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Je bent iig niet de enige met dit probleem:
http://www.uwsg.iu.edu/hy...nel/0202.0/index.html#443 (zoeken op "760MPX IO/APIC Errors")
http://van-dijk.net/linuxkernel/200204/index.html.gz (zoeken op "APIC errors, Asus A7M266-D (760MPX chipset)")

Beide gevallen hebben ook maar één CPU. Mensen met twee CPU's heb ik geen problemen van gezien, wat suggereert dat een tweede CPU zou kunnen helpen (maar zekerweten doe ik natuurlijk niks).
Bovendien lijkt een kernel zonder SMP en zonder local APIC te helpen, maar dan moet je dus de RH installatie kernel aanpassen, zonder dat je een GNU/Linux install hebt...

• whazza

whazza

-= blaat =-

Topicstarter
Hmmm... beide treads doorgelezen, opties kosten in beide gevallen veel tijd of geld... :(

In ieder geval top dat je de oplossing gevonden hebt. Ga gewoon sinterklaas maar lief aankijken ;)

Pagina: 1