Registry key verwijderen met een INF bestand, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 21:16

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden om een probleem, wat ik onder win2k heb, te verhelpen. Bij het verkennen van andere PC's op het netwerk duurde het namelijk heel lang om shares van die PC's te zien. Nu ben ik erachter dat windows eerst op zoek gaat naar scheduled tasks en gedeelde printers op een PC in het netwerk, en daarna pas de shared folders laat zien. Het gaat om de volgende key:

"[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\"

Nu moet ik de sleutel van de scheduled tasks dus verwijderen, en wel op 10 computers hier op de werkvloer. Heeft iemand een idee hoe ik dat op een handige manier kan doen? Volgens mij kan het met een .inf bestand wel. Weet iemand hoe het precies in elkaar zit? Ik bedoel... dingen toevoegen kan makkelijk met .reg bestandjes, maar verwijderen is dacht ik een ander verhaal.

All that you know, is at an end

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Verwijderen met een regfile is simpel. Gewoon een - voor de key plaatsen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

idd, traag

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 21:16

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
_/-\o_ I am not worthy! _/-\o_

All that you know, is at an end

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Ik mis een beetje wat deze post nu als aanvulling moet dienen aan de vraag van de topicstarter :?

* Arno vraagt uberhaupt af wat jouw aanvulling op GoT is :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 14:44

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Traag, je zeurt, wordt leraar en gaat voor de klas staan.... ;)

Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

/opgelost :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.