Toon posts:

[Win98] C Station verbergen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een netwerkje en wil het volgende:

Als ik niet als een beheerder inlog op een Win98 client. Dus inlog als bijvoorbeelf groep5 of klas5 dat ik dan wel de A: en de Cdrom drive ziet. Maar dus niet de C:.

Ik heb een poledit script draaien maar daarmee kan ik alleen alle stations verbergen zover ik weet.

Weet iemand een tip waarmee ik dus alleen C: kan verbergen.

De clients loggen in op een NT4 domein.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Even zoeken op TechNet levert je een mooi document op hoe je je system.adm moet aanpassen waardoor het WEL gaat werken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar hoe kan ik de system.adm draaien?

Op de server of op de win98 client??

en dan gewoon in uitvoeren dat werkt namelijk niet.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

mvds

Totally awesome!

http://www.sd61.bc.ca/windows2000/Docs/HideDrives.doc

Zo te zien alleen voor NT based windows. Had je overigens ook zelf even op google kunnen vinden hoor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu op een school, Loop namelijk stage.
En zit achter een win98 client, en als ik dus niet als admin inlogt krijg ik de C: schijf niet tezien. mijn stage begeleider is benieuwd hoe ze dit hebben gedaan en ik ook.

Wie weet hoe?>>

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Poledit gebruikt adm files als template ;)

Verder kan je ze dmv TweakUI verwijderen en dan met regmon kijken wat er verandert in je register -> zo kan je dus een adm aanmaken / aanpassen om het te doen.

offtopic:
Titel aangepast, zie WOS policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet uit sorry.

in TweakUI kan ik de drives wel uitzetten. Maar waar laat TweakUI die instellingen zodat ik ze voor elke groep anders kan instellen.

De clients hebben namelijk in profiles de instellingen staan.

Verwijderd

Vraag het aan de systeem beheerder op je school als het daar werkt dan moet hij je kunnen vertellen hoe je het moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus gedaan.

En dat weet die niet. Ik weet niet wie het gedaan heeft. het is ook niet erg dat het zo is. maar wil zelf graag weten HOE

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie mijn post van 14:17. Kijk wat TweakUI doet in je register, wees creatief, pas een adm aan en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je hebt een programma dat heet sentry 98........ik weet niet waar je dat precies kan vinden maar ik heb er ooit in een grijs verleden mee gewerkt. je kan van alles aan je win98 installatie aanpassen inclusief rechten-structuren

Verwijderd

Met Security Administrator 8.72 kan je alle stations verbergen en nog veel meer.

download ? www.download.com en ff zoeken op administrator.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Veel scholen gebruiken Novell. Met de administrator kun je exact per user instellen wat ie wel mag (zien) en niet. Als ze dit in jouw geval gebruiken weet je dat het daar dus zit.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
poledit.exe is your friend

hiermee kan je heel mooi policys maken en daarin kan je dat precies (userafhankelijk als at gewenst is) regelen

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik ook poledit over het netwerk. Maar kan nergens de drive perstuk uitzetten? wie weet hoe?> of heeft een mooie poledit file daarvoor.

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 07:51

lavagiant

...

Kijk, itstim. Je bent toch stage aan het lopen. Het lijkt me wel zo verstandig om zelf op zoek te gaan, daar leer je immers van.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Bedoel je dit? http://www.windows2000faq...Index.cfm?ArticleID=15055. Volgens mij moet dat ook op Windows98 werken.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28
Log je in op een Novell of op een Windows NT omgeving?! :?

Dat is wel errug handig om te weten denk ik zo... :{

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

Verwijderd

Topicstarter
De clients loggen in op een NT4 domein. dat schrijf ik in mijn topic..

En over stage. Ik weer erg veel behalve dit :S:S

En waarom mag ik het niet vragen. Als ITér blijf je toch ook leren?
Pagina: 1