80mm fans op grotere heatsinks?

Pagina: 1
Acties:

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
waarom worden er geen 80mm fans op een bredere heatsink gemaakt? lijkt me alleen maar voordelen hebben. meer air pressure minder rpm = minder lawaai. je hebt betere koeling en ze hoeve die heatsinks niet zo hoog te maken waardoor je geen dimm slote meer hoeft op te offeren.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Omdat die meestal niet rechtstreeks op de heatsink geschroeft kunnen worden. Dan moet je dus weer een verloopstuk maken van smal (60mm) naar breed (80mm), wat ook regelmatig mensen doen (zie o.a. Hardocp.com een dag of 2 terug bij zoiets icm een HSF met peltier)

*insert signature here

Verwijderd

Wat je kan doen om een 80MM op een 60MM heatsink te bouwen is:
een 80MM fingerguard nemen en die op de schroefpunten van de heatsink vastzetten en dan monteer je op de schroefpunten van de fingerguard weer de 80mm fan. Klaar. Je zat er toch niet aan te denken een 80MM Delta HP erop te zetten he;) Ga gewoon voor een wat stillere fan! SUCCES met je projectje. Je kan ook een Ductje bouwen op je heatsink maar dat eerste is makkelijker. Dman ik heb geld nodig kan ik weer eens klussen:)

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:47

Spooksel

Spooksel!

Ik heb een coolermaster die mijn 800@900 51C full stressed blies... ik heb er nu een 2e coolermasterfan bovenopgezet :) resultaat met een paar minuten 5C kouder :):)
kan ik nu dus door naar de 1000 MHz en dan ben ik zekers te weten niet boven de 50...

dit alles totdat ik een betere koeler heb offcourse :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl