Ik ben bezig met een programma in JBuilder en nu wil het programma iets groter maken qua formaat zodat alles op het venster past, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen. Als ik het venster groter trek met de muis houdt ie nog steeds hetzelfde kleine kader
Zit ergens bij het dingetje dat de applet laat zien, dus of parameters van de appletviewer of je html dingetje.
hornage schreef op 31 oktober 2002 @ 13:58:
Ik ben bezig met een programma in JBuilder en nu wil het programma iets groter maken qua formaat zodat alles op het venster past, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen. Als ik het venster groter trek met de muis houdt ie nog steeds hetzelfde kleine kader
Je zult moeten het onresize event oid afvangen en daar code schrijven om alles in de goede properties in te stellen. (Althans, zo doe je dat in Delphi, C++ Bulder, ...).
Hoe het in Java precies moet weet ik niet, maar je kunt er alleszins vanuit gaan dat jij zult moeten zeggen wanneer er wat moet gebeuren.
https://fgheysels.github.io/
Het is iig niet het html dingetje want die kan ik wel vergroten en als ik dan de applet in html bekijk zie ik hem wel groot maar ik wil hem groter zien als ik hem gewoon run.
Er is iets niet helemaal duidelijk:
1) Wil je dat je programma groter is qua scherm als je hem opstart?
2) Wil je dat als je het programma groter maakt tijdens het draaien ervan, dat dan de knoppen goed in positie blijven staan.
1) Als het een applet is gooi je de parameters hoger in de HTML. Applications zou goed moeten werken met slepen in JBuilder, maar daar geef ik geen garanties voor
2) Laat zo veel mogelijk door je layout manager bepalen. Dan hoef je geen windowevents te listenen ed. Als dat niet werkt, zul je resize code moeten schrijven die de prefferd, min en max size van je objects gaat aanpassen. Hier kun je geloof ik een WindowListener voor gebruiken.
2) Wil je dat als je het programma groter maakt tijdens het draaien ervan, dat dan de knoppen goed in positie blijven staan.
1) Als het een applet is gooi je de parameters hoger in de HTML. Applications zou goed moeten werken met slepen in JBuilder, maar daar geef ik geen garanties voor
2) Laat zo veel mogelijk door je layout manager bepalen. Dan hoef je geen windowevents te listenen ed. Als dat niet werkt, zul je resize code moeten schrijven die de prefferd, min en max size van je objects gaat aanpassen. Hier kun je geloof ik een WindowListener voor gebruiken.
Width en Height parameters verhogen in het 'compiler options' schermhornage schreef op 31 oktober 2002 @ 14:00:
Het is iig niet het html dingetje want die kan ik wel vergroten en als ik dan de applet in html bekijk zie ik hem wel groot maar ik wil hem groter zien als ik hem gewoon run.
Ehh layout op null zetten ??
Everytime I suffer I become a better man because of it
Je kunt beter niet de layout op null zetten. Je moet gewoon met layoutmanagers gaan werken. Probeer maar eens een aantal tutorials door te lezen op sun, en dan zul je zien dat al je vragen beantwoord worden.
En al die resize code zelf schrijven? Waarom zou je?MMUilwijk schreef op 31 oktober 2002 @ 14:05:
Ehh layout op null zetten ??
Glimi schreef op 31 oktober 2002 @ 14:13:
[...]
En al die resize code zelf schrijven? Waarom zou je?
Omdat je dan weer weet wat gedaan.
https://fgheysels.github.io/
Ik kies antwoord 1. Ik wil het gewooon groter hebben als ik mijn programma ga draaienGlimi schreef op 31 oktober 2002 @ 14:04:
Er is iets niet helemaal duidelijk:
Dat werkt dus niet omdat dat alleen maar de grootte veranderd als ik de applet in een html run1) Als het een applet is gooi je de parameters hoger in de HTML. Applications zou goed moeten werken met slepen in JBuilder, maar daar geef ik geen garanties voor
Mmm, jammer genoeg werken al deze dingen dus niet... Vaag probleem zeg, waarom moet ik dit toch in JAVA maken. In Delphi is dit zo simpel....2) Laat zo veel mogelijk door je layout manager bepalen. Dan hoef je geen events te listenen ed. Als dat niet werkt, zul je resize code moeten schrijven die de prefferd, min en max size van je objects gaat aanpassen. Hier kun je geloof ik een WindowListener voor gebruiken.
[...]
Width en Height parameters verhogen in het 'compiler options' scherm
Kan je het mij dan uitleggen zodat ik het snap want niemand hier in de klas kan het vindenVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:17:
Kan toch gewoon in de applet-properties rechts? Is even zoeken, had ik namelijk ook.
kicken binnen 24 uur is _not_done_ Wacht gewoon rustig af, dat doen we allemaal hier
En probeer eens te bladeren in de helpfunctie. Daar staat vast wel vermeld waar je het in kan stellen in JBuilder
En probeer eens te bladeren in de helpfunctie. Daar staat vast wel vermeld waar je het in kan stellen in JBuilder
Ik heb dit in JBuilder wel eens quick & dirty opgelost door in de gegenereerde code in de regel
code:
de getallen aan te passen, voor mij was dit een werkbare oplossing.
1
| this.setSize(new Dimension(454, 355)); |
Verwijderd
Geen vraag, geen antwoord... zegt Samba.hornage schreef op 31 oktober 2002 @ 14:40:
mmm, toen werd samba stil
Als ik het goed begrijp wil je de grootte van de AppletVieuwer veranderen?
Of wil je de grootte van een zelfgemaakte applicatie veranderen?
Of wil je de grootte van een zelfgemaakte applicatie veranderen?
*denkt dat wasigh iets minder moet drinken*applicatioe
Hoe traag of lelijk Swing dan ook mag zijnwhoami schreef op 31 oktober 2002 @ 14:00:
[...]
Je zult moeten het onresize event oid afvangen en daar code schrijven om alles in de goede properties in te stellen. (Althans, zo doe je dat in Delphi, C++ Bulder, ...).
Hoe het in Java precies moet weet ik niet, maar je kunt er alleszins vanuit gaan dat jij zult moeten zeggen wanneer er wat moet gebeuren.
In Delphi kom je trouwens toch ook een eind met anchors ed?
Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com
Ik doe meestal dit:
dan kan je x en y een bepaalde waarde geven werkt goed
En een layout manager is ook niet onhandig
Java:
1
2
| Dimension dim = new Dimension(); this.setSize(((int) dim.getWidth()) - x, ((int) dim.getHeight()) - y); |
dan kan je x en y een bepaalde waarde geven werkt goed
En een layout manager is ook niet onhandig
Leeg
Pagina: 1