[WC] eheim pomp (de)montage vraag

Pagina: 1
Acties:

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb een eheim pomp gekocht en in de handleiding staat dat de bovenkant (de spuit kant zeg maar) altijd naar boven geplaatst moet zijn maar de pomp past beter in de kas als ik de hem een naar de zijkant plaats (en met het zuigstuk naar beneden). Volgens mij is het handleiding alleen van toepassing als ie in een vijver staat lijkt me..

Verder wil ik het tuitje van het zuigstuk afhalen en voor een haakse vervangen (incl. dat witte tape).

Is hier wat op tegen ? hebben mensen hiermee geexperimenteerd..

https://k1600gt.nl

Verwijderd

Sicce pompjes doen het in alle standen goed, dus waarschijnlijk Eheims ook....

Verwijderd

jah volgens mij ook want je hebt een gesloten systeem en dan kost het denk ik minder kracht om het water aan te zuigen... denk dat het wel kan!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
Heb mijn eheim pomp (600 l/u) al maanden op z'n zijkant hangen, tot nu toe helemaal geen problemen. Loopt nog heerlijk geruisloos :)

• shades
Okay..
Perfect.. Ik neem aan dat ik dat aanzuigstuk wel kan vervangen voor een haakse toch ? Is dan ook niets op tegen..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

het is natuurlijk ook dat ze het origineel bedoeld hebben voor een jaren lang leven in een aquarium, en ik neem aan dat je over een jaar of 2, maximaal 3 wel een ander koelsysteem hebt ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• shades
BaRF schreef op 01 november 2002 @ 07:56:
het is natuurlijk ook dat ze het origineel bedoeld hebben voor een jaren lang leven in een aquarium, en ik neem aan dat je over een jaar of 2, maximaal 3 wel een ander koelsysteem hebt ;)
Ehm nee.
De kast maak ik helemaal wc-based. Een andere pc wordt dus gewoon een ander mobo en evt. een ander waterblok. Ik heb een redelijk grote radiator en ik doe niet aan overklokken dus dat moet voorlopig wel goed blijven gaan. Schijnt dat je die radiator zelfs zonder fans kan gebruiken..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

shades schreef op 01 november 2002 @ 08:23:
[...]

Ehm nee.
De kast maak ik helemaal wc-based. Een andere pc wordt dus gewoon een ander mobo en evt. een ander waterblok. Ik heb een redelijk grote radiator en ik doe niet aan overklokken dus dat moet voorlopig wel goed blijven gaan. Schijnt dat je die radiator zelfs zonder fans kan gebruiken..
mooie rad :) en ach, doe het gewoon zoals je wilt :) zal echt niet veel uitmaken voor je pompje hoor ;)

ohja, wie weet zitten we over 3 jaar toch allemaal met een andere vloeistof zoals NO2 en dan heb je ook een ander pompje :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Doe meteen voor mij ff t aanzuigtuutje opmeten (buitendiameter) en vertellen welke pomp je precies hebt Eheim reservoir aansluitmaat?

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je kan volgensmij wel dat haakse stukje erop schroeven ja.. 't zal misschien iets meer aanzuigkracht kosten omdat het om een bocht heen moet die wel erg scherp is maar ik denk dat hij d'r op zich niet heel veel moeite mee heeft...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• shades
BaRF schreef op 01 november 2002 @ 10:01:
[...]
mooie rad :) en ach, doe het gewoon zoals je wilt :) zal echt niet veel uitmaken voor je pompje hoor ;)
Ja, dat vond ik ook. Het is alleen een hell omdat ding op een mooie manier in te bouwen. Als ie over een maandje ofzo klaar is laat ik wel fotoos zien (werk alleen maar in het weekend eraan..)
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:48:
Doe meteen voor mij ff t aanzuigtuutje opmeten (buitendiameter) en vertellen welke pomp je precies hebt Eheim reservoir aansluitmaat?
Nou euh.
Ik heb dus de kit waarbij die rad zit gekocht bij de oc-shop en alles past. Er zijn namelijk in de kit in het zakje van de pomp ook allerlei wc-aansluit stukken en dat past dus allemaal. Als je precies wilt zien wat het is moet je even tot morgen wachten, ik heb thuis even geen internet..

• snars
  • Niet online
In de handleiding van mijn Eheim 1048 staat een plaatje met de montagemogelijkheden. Met de aanzuigkant naar onder en de spuitkant opzij is geen probleem.

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1