Wireless Linksys PCI netwerk -> Packet loss/ping timeouts

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
De situatie is vrij simpel: Twee pc's met elk een WMP11 Linksys 11 Mbps Wireless PCI netwerkkaart in Ad-Hoc mode.

IP-Adres1: 192.168.0.1
IP-Adres2: 192.168.0.2
Subnetten zijn: 255.255.255.0

Het netwerk werkt en het signaal is good tot excellent, maar toch heb ik last van packetloss/ping timeouts

Als ik van de ene pc continu ping naar de ander (ping 192.168.0.2 -t), dan zie ik dat ongeveer 1 op de 15 pings een timeout geeft. Dit is niet zo heel erg totdat je een spelletje gaat spelen, want dan krijg je lag en andere vervelende problemen. Helaas wordt de situatie tijdens het spelen van Quake3 over het netwerk vanzelf nog erger! Binnen een halve minuut is de connectie om de 5 seconden 1 seconde verbroken! 8)7

Als ik vervolgens Quake3 afsluit, dan zie ik "Wireless connection not available" rechtsonder in beeld. Het pingen werkt vervolgens maar half. 1 op de 4 pings heeft een timeout (en dat verklaart de lag om de paar seconden in Quake3!) Als ik reconnect doe, dan begint de boel weer van voor af aan...

De vraag blijft natuurlijk: Hoe de hel komt dit nou weer? Ik heb al oudere/nieuwere drivers geinstalleerd, maar het probleem blijft.
De pc's staan 3 meter van elkaar, dus dat kan het ook niet zijn (signal strenght is ook 'Excellend')

Is er misschien iemand met een Linksys Wireless PCI netwerk in Ad-Hoc mode die NIET bovenstaande problemen heeft? Dan weet ik in elk geval dat het waarschijnlijk niet aan de software ligt...

Ik ga het nu iig onder Windows98 proberen.... ben benieuwd... :X

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Geweldig! Nog geen enkele ping-timeout gehad, Quake3 werkt ook weer normaal en ik heb geen wazige disconnects meer en de snelheid is Ok (500+k/sec) :)
Driverprobleempje? Ik mag toch aannemen dat die Linksys kaartjes wel WinXP Compatible zijn?

Misschien een conflict met de oude netwerkkaarten? Misschien dat een verse XP-install helpt...

/edit
Na een telefoontje naar Linksys Nederland (tja, daar zijn ze nou eenmaal voor ;) )werd mij verteld dat ik "Bridge Connections" uit moet zetten in XP. Dit zou mijn probleem moeten verhelpen.

/edit2
Ik had al zo'n vermoeden: Deze optie staat al lang uit. Kon me al niet voorstellen dat XP automatisch 'bridge connections' zou doen. Het probleem is er nog steeds.... DAMN! Dan maar XP opnieuw installeren en owee als ie het dan nog niet normaal doet. Wie vangt m'n pc op? :P

/edit3
Het is toch GVD niet te geloven... zelfs na 2 verse installaties van WinXP-SP1 zit ik nog met packetloss en pings die nergens aankomen.... Damn, dit is echt weer typisch kenmerkend voor computers. |:(
Denk je een redelijk merk te kopen met goede driverondersteuning, krijg je dit. Op internet is NERGENS ook maar 1 post o.i.d te vinden waarin staat dat 2 Linksys PCI Wireless kaartjes wel of niet werken in Ad-Hoc modus onder WinXP.

/edit4 ;)
Ik ben niet de enige met dit probleem blijkt... het ziet er naar uit dat deze kaartjes in deze combinatie simpelweg niet werken onder XP. Ik hoop dat linksys snel geupdate drivers uitbrengt, want die dingen zijn duur zat! (en dan heb ik het nog niet eens over de "windows xp compatible' stickers die op de doos zitten)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec