Is het nou gewoon fysiek onmogelijk. Wat mij erg sterk lijkt of is het gewoon koppel verkoop?
Ik heb het nooit gesnapt eigenlijk.
Everytime I suffer I become a better man because of it
En ik allemaal denken dat koppel verkoop in nederland verboden is.
Verwijderd
Verwijderd
Maar het is wel mogelijk. EN zelfs zonder abbo is het mogelijk. Dus het is gewoon koppelverkoop.Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:20:
Goed onderbouwd ook weer.
Zoek eens op de OPTA site
Ik heb een Belbudget-abonnement bij de KPN, maar kan geen gebruik maken van Carrier (Pre)Selectie:
De reden hiervoor is dat KPN verplicht is het BelBudget-abonnement aan te bieden om mensen die weinig bellen, toch een telefoonaansluiting te bieden zodat zij wel bereikbaar zijn. De abonnementskosten worden hierbij (gedeeltelijk) gesubsidieerd door de gesprekskosten. Als de combinatie van een laag abonnement met hoge gesprekskosten doorbroken zou kunnen worden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Carrier Selectie, zou het doel van deze combinatie voorbij worden geschoten en zou dit verlieslijdend zijn voor KPN.
Lijkt me duidelijk, voor ADSL geldt dit ook............
[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 31-10-2002 21:08 . Reden: typo ]
[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 31-10-2002 21:25 . Reden: ... ]
rm -r *
Als je ADSL hebt kan je Basis omzetten naar Budget merkt de KPN niets vanSen schreef op 31 oktober 2002 @ 13:35:
Is het nou gewoon fysiek onmogelijk. Wat mij erg sterk lijkt of is het gewoon koppel verkoop?
[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen Blom op 31-10-2002 21:31 . Reden: typo ]
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Verwijderd
hmmz, leg is uit. kvind wel interessant!Jeroen Blom schreef op 31 oktober 2002 @ 21:31:
[...]
Als je ADSL hebt kan je Basis omzetten naar Budget merkt de KPN niets van
Ben ik niet met je eens.jochemd schreef op 01 november 2002 @ 00:52:
Het is legale en begrijpelijke koppelverkoop. Het BelBudget abo is er ooit door het parlement doorgedrukt om de spreekwoordelijke weduwe in Appelscha van de vereenzaming te behoeden. Abo omlaag en gesprekskosten 5 maal zo hoog. Als jij een ADSL abo kan betalen val je dus per definitie niet in de categorie mensen die met deze vrij extreme maatregel, in principe kent dit land vrije prijsvorming, in bescherming zijn genomen.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat KPN ADSL zonder telefonie gaat aanbieden dan ADSL met BelBudget.
Maar zoals gebruikelijk zullen er eerst veel mensen met hun voeten moeten stemmen voordat er dingen veranderen.
Archieven van vergaderingen van het Nederlandse Parlement staan online.
Misschien was dat de doelstelling ook wel .....Als het belbudget abbo is ingevoerd voor mensen die weinig geld hebben waarom zijn de gesprekskosten dan zo hoog???
Dat geeft dan toch nooit het resultaat omdat mensen die weinig geld hebben dan ook niet veel kunnen bellen.
Ja, gebeld worden maar zelf bellen dus niet!!
Even opnieuw lezen wat ik precies schrijf.Ook de redenatie dat mensen met meer geld ADSL nemen en daarom ook dan maar een duurder abbo van de KPN moeten hebben is niet logisch.
Je kan overstappen naar BBned/BaByXL etc. waar je geen telefoonabo nodig hebt.Helaas doe je er niets aan de dus is het voordeligst analoog belbasis te nemen.
Dat heeft wel degelijk technische redenen:Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:09:
Doet chello ook, zonder televisie aansluiting geen internet
Eat my shorts !
Daar heb je gelijk in mits je behalve KPN ook de keuze hebt voor BBned/BabyXL.jochemd schreef op 01 november 2002 @ 15:21:
[...]
Je kan overstappen naar BBned/BaByXL etc. waar je geen telefoonabo nodig hebt.
Ze willen geen investeringen doen om het signaal te scheiden en hebben niet genoeg vertrouwen in de mens om te geloven dat je geen TV zal kijkendieFX schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
[...]
Dat heeft wel degelijk technische redenen:
Als je je televisie aansluiting opzegt, schroeven ze je signaal in de wijkkast dicht zodat je niks meer ontvangt.
Neem je nou internet dan moeten ze het signaal weer open schroeven, waardoor je ook weer tv signaal ontvangt...
urm, is dit echt waar? Is de eerste keer dat ik ervan hoor namelijk... dus ik (met cistron/bbned) kan gewoon mijn PTT abo opzeggen en dan blijft adsl doorsnorren?jochemd schreef op 01 november 2002 @ 15:21:
Je kan overstappen naar BBned/BaByXL etc. waar je geen telefoonabo nodig hebt.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Het gaat er niet om of het mogelijk is......( ik heb het ook niet ontkend ) lees het hele topic nog eens aandachtig door...Sen schreef op 31 oktober 2002 @ 20:54:
[...]
Maar het is wel mogelijk. EN zelfs zonder abbo is het mogelijk. Dus het is gewoon koppelverkoop.
Ik zal niet ontkennen dat dit in het verleden al eens is gebeurd maar mocht je dit willen doen dan moet je ook verder kijken. Iemand die ADSL heeft van de KPN heeft er automatisch minimaal een belbasis abbonement bij. Mocht je nu op het moment dat je ADSL hebt willen overstappen naar belbudget dat moet je er rekening mee houden dat je automatisch het ADSL-abbonement stop zet.Jeroen Blom schreef op 31 oktober 2002 @ 21:31:
Als je ADSL hebt kan je Basis omzetten naar Budget merkt de KPN niets van
Ja. Dan vraagt KPN aan BBned of BBned het ASL contract om wil zetten in een XTL contract, BBned gaat 1 euro per maand meer betalen ofzo en dan gaat de telefonie er af. Zoek anders even in cistron.broadband voor verhalen van mensen die dit gedaan hebben.Willem2 schreef op 02 november 2002 @ 08:53:
urm, is dit echt waar? Is de eerste keer dat ik ervan hoor namelijk... dus ik (met cistron/bbned) kan gewoon mijn PTT abo opzeggen en dan blijft adsl doorsnorren?
Niemand heeft ooit beweerd dat het technisch onmogelijk is (behalve op het moment van aanvragen). Het mag gewoon niet.Trouwens, voor de sake of argument, als dat zo is zou ik ook net zo goed een belbudget abo moeten kunnen nemen als ik bbned heb ipv. mxstream... correct?
Verwijderd
bazs2000 schreef op 02 november 2002 @ 13:04:
[...]
Ik zal niet ontkennen dat dit in het verleden al eens is gebeurd maar mocht je dit willen doen dan moet je ook verder kijken. Iemand die ADSL heeft van de KPN heeft er automatisch minimaal een belbasis abbonement bij. Mocht je nu op het moment dat je ADSL hebt willen overstappen naar belbudget dat moet je er rekening mee houden dat je automatisch het ADSL-abbonement stop zet.
De klant kent wat dat betreft de voorwaardes en zal dus niet zomaar overstappen naar een goedkoper abbonemen voor de telefonie. Mocht he het nu nog willen doen dan moet je er rekening mee houden dat je 'plotseling' geen linesync meer hebt.
Edit:
Hee, CheS. Waar is jouw oude icoon? Deze is niet zo herkenbaar als die andere.
Verwijderd
Dit is natuurlijk geen argument. Op dat moment is het net zo makkelijk om een filter te installeren, die alleen je televisie signalen tegenhoudt. Dit riekt dus naar kartel verkoop.dieFX schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
[...]
Dat heeft wel degelijk technische redenen:
Als je je televisie aansluiting opzegt, schroeven ze je signaal in de wijkkast dicht zodat je niks meer ontvangt.
Neem je nou internet dan moeten ze het signaal weer open schroeven, waardoor je ook weer tv signaal ontvangt...
Verwijderd
I'm not as think as you stoned I am
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Zover ik weet kan het sinds afgelopen maandag...JvS schreef op 18 June 2003 @ 12:50:
Er is geen periode bij gezet, maar het heeft op een interne memo van KPN gestaan (die ik gezien heb).
WOW, ikke ff naar kpn.com surfen. Wat lees ik:
Verwijderd
Dan willen ze er óf geen ruchtbaarheid aan geven óf de site is nog niet aangepast.
neehoor, maandag is dat bericht op dsldesk gezet, het nieuws was in principe al 4 dagen eerder beschikbaar maar er staat nergens dat die belbudget dingen nu al ingaan, helpdesks weten er ook nog helemaal niets van.
Dat zal nog wel aangepast worden dan. Blijkbaar verloopt de communicatie nog niet helemaal zoals het moet.Miglow schreef op 18 juni 2003 @ 13:36:
[...]
WOW, ikke ff naar kpn.com surfen. Wat lees ik:
Telefoonaansluiting
een gewone- of ISDN-telefoonaansluiting van KPN
BelBasis- of een BelPlus telefoonabonnement
Hierbij mag geen sprake zijn van:
gebruik van de Verwijsdienst
een groepsnummer of doorkiesnummer
BelBudget telefoonabonnement
De islam kan uw vrijheid schaden
Dich bis echt unne foëzen haas
Sja volgens mij ligt het er maar net aan wie je aan de lijn hebt, want bij mij kon het wel evenals bij iemand anders...OllieMongollie schreef op 18 juni 2003 @ 14:59:
Nou.. Ik wilde het dus om laten zetten, maar kreeg te horen dat dit pas op het einde van het jaar kan. Met behoud van ADSL wel te verstaan
[ Voor 8% gewijzigd door NTserver op 18-06-2003 15:33 ]
hoe kan webwereld nou garanderen dat kpn dat doet? En waar zie je dat staan da?slaay schreef op 18 juni 2003 @ 14:57:
Op webwereld wordt wel gerageerd door KPN, ze geven toe dat het klopt!
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 21:55 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq