Waarom kan adsl van kpn niet op een budget abbo

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 11:31
Is het nou gewoon fysiek onmogelijk. Wat mij erg sterk lijkt of is het gewoon koppel verkoop?

Ik heb het nooit gesnapt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Tuurlijk is dat voor de $$$$$$$$$$ ;)
Bovendien moeten ze klanten hebben die veel geld te besteden hebben, niet degene die maar een goedkoop abbo'tje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 19:22
Fysiek onmogelijk ?? welnee ! Gaat puur om het geld...Voor een duurder abbo gaan ze toch ook niet je telefoonlijn ombouwen

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Swop1200 schreef op 31 oktober 2002 @ 13:37:
Tuurlijk is dat voor de $$$$$$$$$$ ;)
En ik allemaal denken dat koppel verkoop in nederland verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 13:42

Croga

The Unreasonable Man

Omdat iedere tweaker dan meteen ADSL met BelBudget zou aanschaffen..... Als je toch niet hoeft in te bellen voor je internet, is er toch geen reden meer om überhaupt nog te bellen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn oplichters is een onderzoek van de opta gaande maar ja we weten hoe snel die zijn als fiber oid standaard is dan hebben ze deze beslissing gemaakt

mijn mening dudes maar de opta is HEEL traag en VEEL te burocratisch bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed onderbouwd ook weer.

Zoek eens op de OPTA site

Ik heb een Belbudget-abonnement bij de KPN, maar kan geen gebruik maken van Carrier (Pre)Selectie:
De reden hiervoor is dat KPN verplicht is het BelBudget-abonnement aan te bieden om mensen die weinig bellen, toch een telefoonaansluiting te bieden zodat zij wel bereikbaar zijn. De abonnementskosten worden hierbij (gedeeltelijk) gesubsidieerd door de gesprekskosten. Als de combinatie van een laag abonnement met hoge gesprekskosten doorbroken zou kunnen worden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Carrier Selectie, zou het doel van deze combinatie voorbij worden geschoten en zou dit verlieslijdend zijn voor KPN.

Lijkt me duidelijk, voor ADSL geldt dit ook............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:20:
Goed onderbouwd ook weer.

Zoek eens op de OPTA site

Ik heb een Belbudget-abonnement bij de KPN, maar kan geen gebruik maken van Carrier (Pre)Selectie:
De reden hiervoor is dat KPN verplicht is het BelBudget-abonnement aan te bieden om mensen die weinig bellen, toch een telefoonaansluiting te bieden zodat zij wel bereikbaar zijn. De abonnementskosten worden hierbij (gedeeltelijk) gesubsidieerd door de gesprekskosten. Als de combinatie van een laag abonnement met hoge gesprekskosten doorbroken zou kunnen worden, bijvoorbeeld door gebruik te maken van Carrier Selectie, zou het doel van deze combinatie voorbij worden geschoten en zou dit verlieslijdend zijn voor KPN.

Lijkt me duidelijk, voor ADSL geldt dit ook............
Maar het is wel mogelijk. EN zelfs zonder abbo is het mogelijk. Dus het is gewoon koppelverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 14:36
Noem et koppelverkoop, noem et een voorwaarde.
Tligt er net aan hoe je et bekijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Opta is er helemaal niet voor JOU
De Opta is er om andere operators een kans te geven.

Voorbeeldje:
Kpn wilde laatst zijn tarieven een stuk omlaag gooien, de Opta was hier tegen, de concurrentie zou dit niet makkelijk kunnen volgen, en dan wordt het verboden.

KPN is echt zo slecht nog niet, alleen de Opta en andere organisaties leggen zoveel regels op dat KPN soms ook niks anders kan dan doen wat ze moeten doen. Op hun beurt probeert KPN dan ook af en toe een beetje hun mening te geven.

Netzoals met Cistron die weet ik hoeveel wijkcentrales moest betalen omdat ze voor een flink aantal jaar vooruit moesten plannen. Hoe gek denk je dat KPN zou worden als er elke week een andere telco 1 wijkcentrale wil inlijven. Dan blijven ze bezig.

KPN is niet heilig, maar ik heb met KPN weinig tot geen problemen.
Soms is het dokken of nokken. Als je die paar euro per maand niet wil betalen ga je toch lekker verhuizen. Zit toch niet altijd te miepen.

[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 31-10-2002 21:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet chello ook, zonder televisie aansluiting geen internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Zonder internet kun je niet online bestellen.....

Duh, soms zijn er VOORWAARDEN voordat iets gaat werken, chello kan je amper afsluiten van de tv.

Wordt dit nu het grote open deur intrap topic? :+

* TheGhostInc excuseerd zich voor zijn humeur, maar het is toch wel duidelijk dat KPN het gewoon doet omdat anders ADSL nog duurder wordt.
Sure, je mag ADSL op een budget abbo, maar dan kost het 20euro per maand meer......

[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 31-10-2002 21:25 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 22:40

ralfbosz

xm create bosz -c

Baal er ook van, vooral omdat het omzetten van BelBudget naar BelBasis bij mij pas bij de volgende factuur gebeurd en dat is pas over anderhalve maand :(...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Sen schreef op 31 oktober 2002 @ 13:35:
Is het nou gewoon fysiek onmogelijk. Wat mij erg sterk lijkt of is het gewoon koppel verkoop?

Ik heb het nooit gesnapt eigenlijk.
Als je ADSL hebt kan je Basis omzetten naar Budget merkt de KPN niets van :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Jeroen Blom op 31-10-2002 21:31 . Reden: typo ]

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen Blom schreef op 31 oktober 2002 @ 21:31:
[...]

hmmz, leg is uit. kvind wel interessant! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11
Op het belbudget abbo maken ze verlies als er geen gesprekken worden gevoerd, dit moeten ze echter hebben voor mensen met heel weinig geld. Het is dus logisch dat je bij diensten als ADSL dit niet kan hebben want dan zou KPN er verlies op maken. Heeft niks met koppelverkoop/oplichterij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 20-06 14:48
Het is legale en begrijpelijke koppelverkoop. Het BelBudget abo is er ooit door het parlement doorgedrukt om de spreekwoordelijke weduwe in Appelscha van de vereenzaming te behoeden. Abo omlaag en gesprekskosten 5 maal zo hoog. Als jij een ADSL abo kan betalen val je dus per definitie niet in de categorie mensen die met deze vrij extreme maatregel, in principe kent dit land vrije prijsvorming, in bescherming zijn genomen.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat KPN ADSL zonder telefonie gaat aanbieden dan ADSL met BelBudget.

Maar zoals gebruikelijk zullen er eerst veel mensen met hun voeten moeten stemmen voordat er dingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
jochemd schreef op 01 november 2002 @ 00:52:
Het is legale en begrijpelijke koppelverkoop. Het BelBudget abo is er ooit door het parlement doorgedrukt om de spreekwoordelijke weduwe in Appelscha van de vereenzaming te behoeden. Abo omlaag en gesprekskosten 5 maal zo hoog. Als jij een ADSL abo kan betalen val je dus per definitie niet in de categorie mensen die met deze vrij extreme maatregel, in principe kent dit land vrije prijsvorming, in bescherming zijn genomen.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat KPN ADSL zonder telefonie gaat aanbieden dan ADSL met BelBudget.

Maar zoals gebruikelijk zullen er eerst veel mensen met hun voeten moeten stemmen voordat er dingen veranderen.
Ben ik niet met je eens.
Als het belbudget abbo is ingevoerd voor mensen die weinig geld hebben waarom zijn de gesprekskosten dan zo hoog???
Dat geeft dan toch nooit het resultaat omdat mensen die weinig geld hebben dan ook niet veel kunnen bellen.
Ja, gebeld worden maar zelf bellen dus niet!!
Ook de redenatie dat mensen met meer geld ADSL nemen en daarom ook dan maar een duurder abbo van de KPN moeten hebben is niet logisch.
ADSL neem je omdat het GOEDKOPER is omdat de telefoontikken torenhoog kunnen oplopen!!
Het is gewoon puur gedaan omdat de KPN anders helemaal niets verdient omdat iedereen met ADSL helemaal niet meer gaat bellen.
Helaas doe je er niets aan de dus is het voordeligst analoog belbasis te nemen.
en ach, wat boeit het ook..je haalt die duurdere abbo van belbasis er na een dag met ADSL al uit......>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
pinolief schreef op 01 november 2002 @ 13:55:
[...]

Ben ik niet met je eens.
Archieven van vergaderingen van het Nederlandse Parlement staan online.
Als het belbudget abbo is ingevoerd voor mensen die weinig geld hebben waarom zijn de gesprekskosten dan zo hoog???
Dat geeft dan toch nooit het resultaat omdat mensen die weinig geld hebben dan ook niet veel kunnen bellen.
Ja, gebeld worden maar zelf bellen dus niet!!
Misschien was dat de doelstelling ook wel .....
Ook de redenatie dat mensen met meer geld ADSL nemen en daarom ook dan maar een duurder abbo van de KPN moeten hebben is niet logisch.
Even opnieuw lezen wat ik precies schrijf.
Helaas doe je er niets aan de dus is het voordeligst analoog belbasis te nemen.
Je kan overstappen naar BBned/BaByXL etc. waar je geen telefoonabo nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:09:
Doet chello ook, zonder televisie aansluiting geen internet :(
Dat heeft wel degelijk technische redenen:
Als je je televisie aansluiting opzegt, schroeven ze je signaal in de wijkkast dicht zodat je niks meer ontvangt.
Neem je nou internet dan moeten ze het signaal weer open schroeven, waardoor je ook weer tv signaal ontvangt...

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
jochemd schreef op 01 november 2002 @ 15:21:
[...]

Daar heb je gelijk in mits je behalve KPN ook de keuze hebt voor BBned/BabyXL.
Gaat in mijn geval niet op helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 20:11
dieFX schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
[...]

Als je je televisie aansluiting opzegt, schroeven ze je signaal in de wijkkast dicht zodat je niks meer ontvangt.
Neem je nou internet dan moeten ze het signaal weer open schroeven, waardoor je ook weer tv signaal ontvangt...
Ze willen geen investeringen doen om het signaal te scheiden en hebben niet genoeg vertrouwen in de mens om te geloven dat je geen TV zal kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 03-08 16:33

Willem2

Ω is futile

jochemd schreef op 01 november 2002 @ 15:21:
urm, is dit echt waar? Is de eerste keer dat ik ervan hoor namelijk... dus ik (met cistron/bbned) kan gewoon mijn PTT abo opzeggen en dan blijft adsl doorsnorren?

Trouwens, voor de sake of argument, als dat zo is zou ik ook net zo goed een belbudget abo moeten kunnen nemen als ik bbned heb ipv. mxstream... correct?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sen schreef op 31 oktober 2002 @ 20:54:
[...]

Maar het is wel mogelijk. EN zelfs zonder abbo is het mogelijk. Dus het is gewoon koppelverkoop.
Het gaat er niet om of het mogelijk is......( ik heb het ook niet ontkend ) lees het hele topic nog eens aandachtig door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Jeroen Blom schreef op 31 oktober 2002 @ 21:31:
Ik zal niet ontkennen dat dit in het verleden al eens is gebeurd maar mocht je dit willen doen dan moet je ook verder kijken. Iemand die ADSL heeft van de KPN heeft er automatisch minimaal een belbasis abbonement bij. Mocht je nu op het moment dat je ADSL hebt willen overstappen naar belbudget dat moet je er rekening mee houden dat je automatisch het ADSL-abbonement stop zet. :)

De klant kent wat dat betreft de voorwaardes en zal dus niet zomaar overstappen naar een goedkoper abbonemen voor de telefonie. Mocht he het nu nog willen doen dan moet je er rekening mee houden dat je 'plotseling' geen linesync meer hebt. :P

Edit:

Hee, CheS. Waar is jouw oude icoon? Deze is niet zo herkenbaar als die andere. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Willem2 schreef op 02 november 2002 @ 08:53:

urm, is dit echt waar? Is de eerste keer dat ik ervan hoor namelijk... dus ik (met cistron/bbned) kan gewoon mijn PTT abo opzeggen en dan blijft adsl doorsnorren?
Ja. Dan vraagt KPN aan BBned of BBned het ASL contract om wil zetten in een XTL contract, BBned gaat 1 euro per maand meer betalen ofzo en dan gaat de telefonie er af. Zoek anders even in cistron.broadband voor verhalen van mensen die dit gedaan hebben.
Trouwens, voor de sake of argument, als dat zo is zou ik ook net zo goed een belbudget abo moeten kunnen nemen als ik bbned heb ipv. mxstream... correct?
Niemand heeft ooit beweerd dat het technisch onmogelijk is (behalve op het moment van aanvragen). Het mag gewoon niet.
edit:

Technisch onmogelijk is het op het moment van aanvragen alleen omdat het systeem zo ingericht is, het is niet zo dat het physisch onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazs2000 schreef op 02 november 2002 @ 13:04:
[...]

Ik zal niet ontkennen dat dit in het verleden al eens is gebeurd maar mocht je dit willen doen dan moet je ook verder kijken. Iemand die ADSL heeft van de KPN heeft er automatisch minimaal een belbasis abbonement bij. Mocht je nu op het moment dat je ADSL hebt willen overstappen naar belbudget dat moet je er rekening mee houden dat je automatisch het ADSL-abbonement stop zet. :)

De klant kent wat dat betreft de voorwaardes en zal dus niet zomaar overstappen naar een goedkoper abbonemen voor de telefonie. Mocht he het nu nog willen doen dan moet je er rekening mee houden dat je 'plotseling' geen linesync meer hebt. :P

Edit:

Hee, CheS. Waar is jouw oude icoon? Deze is niet zo herkenbaar als die andere. :)
offtopic:
Dit is het anti flame logo ;)

maar hij staat er nog wel bij Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/usericons/20865/img_logokpn1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dieFX schreef op 01 november 2002 @ 15:27:
[...]

Dit is natuurlijk geen argument. Op dat moment is het net zo makkelijk om een filter te installeren, die alleen je televisie signalen tegenhoudt. Dit riekt dus naar kartel verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik weet dat het een ouder topique is, maar er gaan momenteel geruchten dat je tegenwoordig wél ADSL in combinatie met BelBudget kan krijgen.
Op de site van KPN staat van niet, maar bijvoorbeeld hier (laatste alinea van het artikel) staat dat er dus verandering op gaat treden.
Wie kan mij verblijden met goed nieuws? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Klopt, kan zo ff geen bron vinden maar ik durf er m`n hand voor in het vuur te steken dus :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is geen periode bij gezet, maar het heeft op een interne memo van KPN gestaan (die ik gezien heb).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, officieuze informatie dus (daarom niet minder geloofwaardig).

Vraag ik me af, waarom nu ineens wel? Zijn ze toch bang voor de NMA/OPTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

BrZ

JvS schreef op 18 June 2003 @ 12:50:
Er is geen periode bij gezet, maar het heeft op een interne memo van KPN gestaan (die ik gezien heb).
Zover ik weet kan het sinds afgelopen maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54
BrZ schreef op 18 June 2003 @ 13:27:
[...]

WOW, ikke ff naar kpn.com surfen. Wat lees ik:
Telefoonaansluiting

een gewone- of ISDN-telefoonaansluiting van KPN
BelBasis- of een BelPlus telefoonabonnement
Hierbij mag geen sprake zijn van:

gebruik van de Verwijsdienst
een groepsnummer of doorkiesnummer
BelBudget telefoonabonnement
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrZ schreef op 18 June 2003 @ 13:27:
[...]

Dan willen ze er óf geen ruchtbaarheid aan geven óf de site is nog niet aangepast.
Zodra ik thuis ben toch eens de klantenservice bellen, en als blijkt dat die regel idd verandert is zit ik binnen de kortste keren op belbudget! :P
/me heeft een O2 'zuiver bellen' met 500 belminuten, dus kpn kan de pot op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

BrZ schreef op 18 juni 2003 @ 13:27:
[...]

neehoor, maandag is dat bericht op dsldesk gezet, het nieuws was in principe al 4 dagen eerder beschikbaar maar er staat nergens dat die belbudget dingen nu al ingaan, helpdesks weten er ook nog helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Miglow schreef op 18 juni 2003 @ 13:36:
[...]

WOW, ikke ff naar kpn.com surfen. Wat lees ik:
Telefoonaansluiting

een gewone- of ISDN-telefoonaansluiting van KPN
BelBasis- of een BelPlus telefoonabonnement
Hierbij mag geen sprake zijn van:

gebruik van de Verwijsdienst
een groepsnummer of doorkiesnummer
BelBudget telefoonabonnement
:(
Dat zal nog wel aangepast worden dan. Blijkbaar verloopt de communicatie nog niet helemaal zoals het moet.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat bericht op dsldesk.nl had er denk ik beter gewoon niet kunnen staan. Het is namelijk nog nooit officieel gemeld door kpn en alle websites linken vanaf die gelekte memo op dsldek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 21:22

slaay

Natuurbeleven.com

Op webwereld wordt wel gerageerd door KPN, ze geven toe dat het klopt!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10
Nou.. Ik wilde het dus om laten zetten, maar kreeg te horen dat dit pas op het einde van het jaar kan. Met behoud van ADSL wel te verstaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

OllieMongollie schreef op 18 juni 2003 @ 14:59:
Nou.. Ik wilde het dus om laten zetten, maar kreeg te horen dat dit pas op het einde van het jaar kan. Met behoud van ADSL wel te verstaan :(
Sja volgens mij ligt het er maar net aan wie je aan de lijn hebt, want bij mij kon het wel evenals bij iemand anders...

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 08:01
Een collega heeft net de kpn gebeld en het is geregeld. :D

[ Voor 8% gewijzigd door NTserver op 18-06-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

slaay schreef op 18 juni 2003 @ 14:57:
Op webwereld wordt wel gerageerd door KPN, ze geven toe dat het klopt!
hoe kan webwereld nou garanderen dat kpn dat doet? En waar zie je dat staan da?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige nadeel is dan dat je eventuele 'carrierselect' eruit gemikt wordt, dus volgens mij heeft de KPN dit om verschilende redenen gedaan:

- Kill de tweakers met Carrierselect :)
- OPTA gaat weer een weekje stilliggen

Het verschil is iets van €5 ex btw per maand. Dus als je voor meer dan €5 per maand belt met een carier select bedrijf, is het al niet meer interesant ... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eergisteren adsl aangevraagd met mijn belbudget abbo en vandaag reactie gekregen dat het niet mogelijk is

moet ik dus wachten tot juli ? dit heb ik ergens gelezen

sorry dat ik in zo'n oud topic post

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 21:55 ]

Pagina: 1