Toon posts:

[javascript] indexOf probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een javascriptje dat gegevens van de ene (pagina A) naar de andere pagina (pagina B) overzet in een formulier.

Dit script moet op drie verschillende plaatsen in een applicatie gebruikt worden. Deze plaatsen zijn te identificeren aan de hand van de url van pagina A waaruit pagina B geopend wordt. In Pagina B wordt het script aangeroepen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function transferCMDBEntry(intCmdbID, objParentOpener) {
    var strFldName;

if (objParentOpener.location.indexOf("/incident/")>0) {
        strFldName = "incCMDBEntry";
    } else if (objParentOpener.location.indexOf("/problem/")>0) {
        strFldName = "probCMDBEntry";
    } else if (objParentOpener.location.indexOf("/change/")>0) {
        strFldName = "chngCMDBEntry";
    }
    alert(strFldName);
}

Ik krijg echter de melding "Object doesn't support property or method". Wat doe ik hierin fout?

Verwijderd

Location is een object. Gebruik location.href.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

probeer eens
code:
1
objParentOpener.location.href.indexOf()

Intentionally left blank

Verwijderd

Soms gebruiken mensen window.location als ware het een string. Vaak gaat dat goed, bijvoorbeeld als je window.location in een alert functie zet, dan krijg je de complete URL. Maar window.location is eigenlijk geen string, maar een uitgebreider object. De string die jij wilt hebben is de property window.location.href, wat dus wél een echte string is :) De methode location.indexOf bestaat niet, en daardoor krijg je die error :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk... that does the trick. Ik was inderdaad even in de war door de alert van window.location dat deze een string liet zien.