internet sharing met windows

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een vaag probleem hier. Hier was internet altijd gedeeld met sygate, werkte perfect. Het netwerk bestaat uit 2 pc's, PII 333, 32 mb (client), PII 350, 64 mb (server).

Na een upgrade naar Win ME ging het niet echt goed, de client kon niet meer goed internetten. Terug dus naar Win '98 SE, maar het probleem blijft, internetten op de client werkt bijna niet meer na een week. Eerst ging het na een week mis met ICS, daarna een week sygate (2.0) geprobeerd (wat dus gewoon een paar maanden gewerkt heeft voor Win ME.), na die week ging het weer fout, client kan bijna niet meer surfen, popmail binnenhalen "hangt" na het eerst bericht. Server + client staan meestal uit, en wordt steeds pas opgestart voordat er geinternet wordt.

Netwerk lijkt goed te werken. Hardware bestaat uit een trust gamer kit. In de client zit een netwerkkaart met ingebouwde hub, in de server een gewone netwerkkaart. Pingen leverde gewoon 1000 ontvangen packets van de 1000 op, gemiddelde pingtijd 0 ms, max pingtijd = 1 ms.

Weet iemand waarom het na een week fout gaat, loopt na een week een of andere buffer vol ofzo?

Verwijderd

Installeer TCP/IP eens opnieuw...

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ook sygate (3.1 op het moment) en gaat nog steeds goed... wat wel eens wil helpen als de client geen inet meer heeft, is dat je op de client ook sygate installeerd (client versie) en dan op de server & client de Sygate manager laten draaien (helpt bij mij tenminste :))
maar hij doet het eigenlijk bij mij altijd zonder dat ik de manager op moet starten

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 12:14

admiral866

The King Personality Disorder

waarom gerbruik je eigenlijk sygate.
internet delen zit toch standaard bij windows is?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor sygate is er natuurlijk eerst de standaard zooi geprobeerd:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Eerst ging het na een week mis met ICS[/quote]TCP/IP weggooien en opnieuw installeren is gebeurd op het moment dat de de hd's geformat werden nadat ME eraf moest, maar dat hielp dus niet.

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Trust gebruikt realtek kaartjes in zijn kits. Vervang eens de netwerkkaart door een andere en kijk of het probleem dan weg blijft. Ik heb al de vaagste netwerkproblemen opgelost door de rotte appels (de realteks dus) uit het netwerk te vissen. En nu komt er weer een hele lading postings van mensen die zeggen noooooooit problemen te hebben met realteks natuurlijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[hap]
'ik heb zelf nooit problemen met realtek kaartjes gehad en ik heb er 4 in gebruik'
[/hap]

LOL

Maar het kan geen kwaad het eens uit te proberen. Met al je netwerk kaarten, zelfs een DEC kan dwarsliggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1