ext3 resize foutmelding, boot niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik wou dus in windowsxp mijn linux partitie iets groter maken(van 8 gig naar 14 gig) dus dat kon ik allemaal netjes instellen met partitionmagic 8.
Maar nou komt het probleem hij gaf een error toen die op de helft was van het resizen van de ext3(root) partitie 8)7
Dus nou is mijn ext3 partitie kapot :( , PM8 vind hem nu als een 14 gig PqRP(??) partitie.
Ik heb nu partitionimage voor linux geprobeerd(werkte helaas niet), en ben nu nog een recovertool aan het dl'en(zal ook wel niet werken :( ).
Maar is er een manier om de partitie weer naar zijn oorspronkelijk grootte of om deze gewoon te fixen??

Edit: zou dit met e2fsck gemaakt kunnen worden?

Update: hij word wel herkend als ext3 met partitionimage :) , maar als ik met de boot cd wil booten geeft ie helaas kernel panic :(

Verwijderd

Had ook zon soort gelijke situatie. Rescue disk erin e2fsck starten moet je wel wat parameters meegeven. Mocht dat niet werken dan kan je dacht ik ook nog een check doen met pqmagic.
Succes.

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
Mij hele hd deed niks meer :( , dus moest ik alles wissen f*ck.
Fsck had ik kunnen doen maar ik kon geen eens mijn hd partities meer mounten :X
Nou ben ik dus weer bezig met een gentoo reinstall, maar nou komt emerge sync met dit aan zetten:

Starting Rsync with Rsync://rsync.gentoo.org/gentoo-portage...
Rsync: get addrinfo: Rsync.gentoo.org 873: Temporary failure in name resolution
Rsync error: error in socket IO (code 10) at clientserver.c(97)

Dit heb ik effe overgeschreven, ik heb exact de dezelfde instellingen als laatste keer(die werkte wel) en nu doet ie dus niks :(
Ifconfig geeft ook aan dat alles ok is, Iemand een id wat dit kan zijn?
Ik heb wel cp resolv.conf gedaan, maar er staat niks in daar moeten toch gewoon losse ip's van dns servers in(of moest er nog iets van dns voor)?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
resolv.conf:
code:
1
2
search localnet
nameserver 192.168.0.1

maar dan voor jouw LAN of ISP.