Toon posts:

Hoe wil *jij* dat een applicatie eruitziet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie Gnome-2 applicatie geschreven, die mogelijk (als ik opschiet) in de aanstaande Gnome-2.2 Fifth Toe Multimedia terecht kan komen. Dan moet ik eerst die core eens onder handen nemen, want capturen wil op zich wel, maar d'r zitten nog wat foutjes in (d.w.z., zodra ie een error geeft segfault ie (?) en af en toe (random) geeft ie na 3 frames capturen een error, maar soms ook niet. :D. (erg zinnig, I know). Maargoed, die bugjes haal ik er ooit wel een keer uit, daar gaat dit niet om. Vandaag gaan we het hebben over uiterlijk! Want, Gnome-2 applicaties (en 't zelfde geldt voor KDE-3 applicaties) moeten niet alleen werken, ze moeten ook mooi en functioneel d'r uit zien. Hiervoor heeft Gnome de Human Interface Guidelines opgezet, een stelletje nutteloze duh-regeltjes waaraan applicaties moeten voldoen om een echteTM gnome applicatie te zijn. En dat is die van mij dus niet. En dus ga ik dat veranderen, maar het probleem van Gnome applicaties is dat ze niet echt handig zijn voor multimedia interfaces.

Okee, zo ziet 't er momenteel ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-record-2-thumb.png

Da's dus niet goed. :P. De menu structuur ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
File ->
  Quit (Ctrl-Q)
Edit ->
  Preferences
Help ->
  About

De record/pause/stop buttons hebben geen sneltoetsen. Het about-scherm is een standaard Gnome-box, die voldoet dus overal aan, en het preferences scherm is een standaard popup windowtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gstrec-preferences.png

Conclusie van het Gnome team: dit ziet d'r niet uit. Okee, zal wel, dus nu moet ik 't aanpassen. Hoe ga ik dat doen? Dat weet ik dus niet, dus daar mogen jullie me mee helpen. Hoe moet een video recording applicatie eruit zien? Hou in je achterhoofd dat ie dus aan de HIG moet voldoen, en dat ie daarnaast vooral functioneel moet zijn. In twijfel gaat w.m.b. functionaliteit en bruikbaarheid voor de HIG.

Okee, voorstel wat ik in samenspraak met enkele mensen heb gedaan:

Onderdelen van mainscreen:
• video widget
• menubar
• toolbar met daarop vier buttons, stop/record/pause, dan een verticale separator, dan een play button om via gnome-VFS/mimetype de video in een player af te spelen.
• statusbar met stats: recorded time, lost/inserted/deleted frames, A/V sync time diff

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
------------------------------------
|file view edit actions help       | menubar
|----------------------------------|
|stop pause record | play | props  | toolbar
|----------------------------------|
|                                  | video widget
|                video             |
|                                  |
|----------------------------------| 18 pixel spacing in box
|save movie to:[            ]browse| gnomefileselection+label
|----------------------------------| 12 pixel spacing in box
|stats (time/diff/lost/ins/del)    | statusbar
------------------------------------

statusbar:
<B>Recording time:</B>      x:xx:xx.xxx
<B>Lost/Ins/Del Frames:</B> x / x / x
<B>A/V diff:</B>            x.xxxxxx

Menu structuur:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
File ->
  Quit (Cltr-Q)
View ->
  (v) Toolbar
  (v) Video
  (v) Statusbar
Edit ->
  Properties
  ------------
  Settings
Actions ->
  Play (Ctrl-O)
  ------------
  (o) Stop (Ctrl-S)
  (o) Pause (Ctrl-P)
  (o) Record (Ctrl-R)
Help ->
  About
  (evt. nog helpfuncties)

Zoals je ziet krijgt elke button een menu-item, dat moet volgens de HIG. :?.

Dat properties scherm is nieuw, daar kun je dan dingen als audio recording volume (mixer), video image (brightness, saturation, etc.) veranderen en je kunt een kanaal (frequentie) kiezen. hierdoor zijn de sliders niet meer nodig in het mainscreen. Dit krijgt dus drie tabbladen: Video, Audio en Channel, waarbij de eerste twee tabs bestaan uit slider/label/icon pairs, en de laatste uit iets a la xawtv/stv, dus een channel editor, een lijstje met de channels die je tot nu toe hebt aangemaakt (en waaruit je een channel kan kiezen), etc.

Het settings scherm zal overal spacing van 6 of 12 pixels krijgen. Voor de rest is dat wel goed volgens mij. Uiterlijk mag ietsje officieler, maar de inhoud is wel goed volgens mij.

Screenshots heb ik dus niet omdat ik dit nog moet veranderen (ik prog met de hand, dus geen Glade of dat soort shit). Maargoed, mijn probleem met deze approach is dat het opeens enorm veel gaat lijken op Gnome Sound Recorder (onderdeel van gnome-media), en dat 't opeens enorm pluggable blabla wordt, maar dat 't (m.i.) niet echt meer op een videorecorder lijkt, maar meer op zo'n standaard gnome-office applicatie ofzo. En dat is het dus niet. :P. Eigenlijk ziet 't er m.i. gewoon enorm lelijk uit. :D.

Dus, okee, aanleiding enzo gegeven, hoe vinden jullie dat zo'n applicatie eruit moet zien? Nogmaals, functionaliteit/bruikbaarheid zijn #1, en die HIG moet ook soms aan voldaan worden (#2). Voor de rest heb je alle artistieke vrijheid die je je mocht wensen. Wie verrast me? :P.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Wat is het probleem dat het een standaard gnome-office applicatie lijkt? Ik bedoel: uniformiteit is het grote manco van Linux op dit moment. Alleen die sneltoetsen zet ik ff m'n vraagtekens bij. Ik weet nu eigenlijk niet 100% hoe dat in Gnome zit, maar in KDE is ctrl-s, net als in Windows, de standaardtoets voor het saven van je werk.

Daarnaast vraag ik me af of die bestandsnaam waar je file naar toe geschreven moet gaan worden zo prominent in je programma moet. Ik kan me voorstellen dat je dit voorafgaand aan de opname moet selecteren. Dus lijkt het me logisch dat je dit ergens in een menu ofzo in een los pop-up ding kunt selecteren, en dan gewoon die filename in de statuszooi weergeeft ofzo i.p.v. in zo'n (imho) lelijke text-widget. Ik denk derhalve ook dat een layout zoals een willekeurige sobere mediaplayer het meest voor de hand ligt (zoals de oude mediaplayer (<6.x) van Windows, of bijv. KDE mediaplayer) en het intuitiefst werkt voor de meeste mensen. Als je een fancy uiterlijk wil, moet je dat niet doen door een afwijkende interface. Maak dan iets van een themeable gebeuren (al zit dat natuuriljk ook al standaard in Gnome :) )

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik vind je gui er een beetje uitzien zoals 90% van de java applicaties. Correct, maar oerlelijk *no offence* Veel te dikke knoppen, te veel of te weinig ruimte tussen de components. Persoonlijk hou ik van hele subtiele components met niet al te veel grijs ertussen.

Het is misschien ook wel handig om het stylen door een ander te laten doen. Soms begin je wel eens blind te worden en jij als maker ziet ook veel aan de achterkant terwijl de gebruiker alleen maar geinteresseerd is in die gui.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Het ontwerp is functioneel, echter zijn de knoppen ontzettend groot.
Vooral die schuifbalken nemen imo een beetje te veel ruimte in beslag. Persoonlijk vind ik het prettig als een applicatie een niet zo groot deel van mijn scherm in beslag neemt.

Misschien dat je die schuifbalken een beetje kan verwerken zoals bij XMMS de equalizer, dus standaard niet te zien. Verder zijn de record knoppen ook wat aan de grote kant.

Het preferences menu is zeer duidelijk en functioneel. Wat betreft de menu structuur is het misschien een beetje overbodig, maar zoveel werkt is het toch niet om die opties in het menu te zetten? Je weet dan wel precies wat het programma kan en weet snel welke functies er zijn.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Martin Sturm schreef op 31 oktober 2002 @ 13:07:
Wat is het probleem dat het een standaard gnome-office applicatie lijkt? Ik bedoel: uniformiteit is het grote manco van Linux op dit moment.
Klopt... Uniformiteit heeft echter ook nadelen, en dat is dat elke applicatie opeens in een soort keurslijf wordt gegoten waarin het een hoop speelruimte verliest. de applicatie moet er zo en zo uitzien... Voor standaard klik-en-drop applicaties werkt dat tot op zekere hoogte, maar voor media players of - zoals dit - media recorders werkt dat erg beperkend, imho.
Alleen die sneltoetsen zet ik ff m'n vraagtekens bij. Ik weet nu eigenlijk niet 100% hoe dat in Gnome zit, maar in KDE is ctrl-s, net als in Windows, de standaardtoets voor het saven van je werk.
Good point... cltr-t dan maar voor stop.
Daarnaast vraag ik me af of die bestandsnaam waar je file naar toe geschreven moet gaan worden zo prominent in je programma moet. Ik kan me voorstellen dat je dit voorafgaand aan de opname moet selecteren. Dus lijkt het me logisch dat je dit ergens in een menu ofzo in een los pop-up ding kunt selecteren, en dan gewoon die filename in de statuszooi weergeeft ofzo i.p.v. in zo'n (imho) lelijke text-widget.
Hier hebben meer mensen kritiek op gehad. :P. Het grote probleem van zo'n pop-up select ding is dat je, terwijl je juist wilt beginnen met recorden, opeens nog een filename moet invullen... Het selecteren van het juiste moment om te beginnen met recorden wordt zo onmogelijk... Een andere optie is om File -> Select filename ofzo te gebruiken, maar dat is erg onduidelijk... Dus conclusie van ons was vooralsnog dat dit de minst slechte oplossing is.
Ik denk derhalve ook dat een layout zoals een willekeurige sobere mediaplayer het meest voor de hand ligt (zoals de oude mediaplayer (<6.x) van Windows, of bijv. KDE mediaplayer) en het intuitiefst werkt voor de meeste mensen.
Hmm... Heb je screenies van KDE media player?
Alarmnummer schreef op 31 oktober 2002 @ 13:12:
Ik vind je gui er een beetje uitzien zoals 90% van de java applicaties. Correct, maar oerlelijk *no offence* Veel te dikke knoppen, te veel of te weinig ruimte tussen de components. Persoonlijk hou ik van hele subtiele components met niet al te veel grijs ertussen.
dat grijs moet inderdaad weg, en die dikke knoppen moeten standaard Gnome knoppen gaan worden, dus die worden ook anders... Daar ga ik dus nu aan werken (ik zit even met Glade te knoeien, misschien kan ik zo wat screenies neerzetten).
Het is misschien ook wel handig om het stylen door een ander te laten doen. Soms begin je wel eens blind te worden en jij als maker ziet ook veel aan de achterkant terwijl de gebruiker alleen maar geinteresseerd is in die gui.
How true... Ik heb al verschillende keren op het punt gestaan om te kappen met al dat GUI gedoe, omdat ik CLI appjes veel makkelijker vind. :P. Maargoed, voor stylers heb ik geen geld, en Gnome ook niet. ;(. :P. dus ik zal een beetje moeten improviseren.
rlensen schreef op 31 oktober 2002 @ 13:32:
Het ontwerp is functioneel, echter zijn de knoppen ontzettend groot.
Vooral die schuifbalken nemen imo een beetje te veel ruimte in beslag. Persoonlijk vind ik het prettig als een applicatie een niet zo groot deel van mijn scherm in beslag neemt.

Misschien dat je die schuifbalken een beetje kan verwerken zoals bij XMMS de equalizer, dus standaard niet te zien.
Die komen in een aparte window, die je via settings->properties kunt opvragen. Misschien komt er ook een icoontje op de toolbar oid (lijkt me op zich wel handig).
Verder zijn de record knoppen ook wat aan de grote kant.
Zie boven. :P.
Het preferences menu is zeer duidelijk en functioneel. Wat betreft de menu structuur is het misschien een beetje overbodig, maar zoveel werkt is het toch niet om die opties in het menu te zetten? Je weet dan wel precies wat het programma kan en weet snel welke functies er zijn.
Is niet echt veel werk nee... Je creert een menu item, definieert een callback en daar zet je een popup windowtje in ofzo... Erg makkelijk dus. In Glade gaat dat nog veel makkelijker. ;). Het is beetje overbodig, maar onderdeel van standaard gnome apps en dus required om een goede gnome app te zijn. :{. :P.

Maargoed, blijf komen met die kritiek, ik snap toch niks van GUIs. :P.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hee leuk...

Dat van die 'filename' wilde ik ook al opmerken, dat zou ik ook liever niet op deze manier zien.

Verder vraag ik me af of het 'Edit' menu nu wel zo handig is. In een 'edit' menu verwacht ik functies als cut/paste e.d., misschien om een stukje video er uit te kunnen knippen e.d. (als die functionaliteit er ooit komt), maar geen 'settings' en 'properties' ofzo....

Is het niet beter om een 'Settings' menu te maken en daarin een 'Configurution' optie te zetten, en de 'properties' in het file menu te zetten?

Sowieso vraag ik me af, gezien wat je nu in die 'properties' dialog hebt staan, wat nou het verschil is tussen 'settings' en 'properties' - het onderscheid is vaag en maakt het (dus) voor de user lastig te bepalen wat in welke dialog zal zitten.

Dus, verder denkend: kun je 'properties' niet zien als onderdeel van 'configuration' (of 'settings'), en dus daarmee integreren? En als het gaat om specifieke eigenschappen van een file en niet om algemene instellingen, dan hoort het dus toch zeker in het file menu en niet in 'edit'!

Disclaimer: ik ben totaal niet op de hoogte met de Gnome HIG ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik zou even goed naar windows interfaces kijken. Als windows iets kan, dan is het wel interfaces maken, want daar verpletteren ze echt ieder ander platform mee.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als ik naar je Preferences scherm kijkt, valt me meteen 1 ding op:
Radio buttons staan over het algemeen onder elkaar i.p.v. naast elkaar.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

je kunt eigenlijk het best naar Apple's HIG lezen/kijken
die is echt goeeedddd

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Afbeeldingslocatie: http://marit.dyns.net:2080/~hylke/got/gstreamer-voorstel.png

* moto-moi vind dit wel een aardige layout ?

Al heb ik geen idee of de gnome-vriendjes daar blij mee zijn (Of Jotti >:) ), maar het ziet er wel wat handiger uit, vooral een play button, die moet er gewoon inzitten IMO.

Of je daar een ander progje voor op moet starten, dat boeit niet, maar ik vind het niet handig, als ik in het ene programma kan opnemen, maar moet switchen van programma, om iets af te spelen. Da's gewoon onlogisch :)

Ook vind ik, dat je daardoor een 'first' knop nodig hebt, en heb ik dus maar voor de volledigheid een 'last'-button erbij gemaakt, deze zou handig zijn, als je tussentijds ff een stukje wilt bekijken, en later erachter wilt doorgaa met opnemen.

Nadeel van mijn screenshot : Ik kon het niet compileren, dus je ziet nog de puntjes rechts van Glade :P En ik mis een paar buttons, o.a. voor play, record & pause.

Ook staan er geen aantallen achter de verschillende labels, maar dat zul je me hopelijk vergeven ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25

JJJ

Als ik iets vervelend vind, dan is het wel die asociaal grote knoppen :) Ik hou van compact en duidelijk. In dat preferences screenshot van jou daarboven kan IMO wel wat meer ruimte tussen de opties, en daarnaast is het misschien ook makkelijker om die informatie (je eerste screenshot, helemaal onderaan) ergens anders te mikken.

Je kan ook kijken naar virtualdub, dat vind ik een geweldig windowsprogramma om avi's e.d. mee te cutten. Ik heb 2 screenshots gemaakt, misschien heb je er iets aan: 1 2

Verwijderd

Probleem met die filenaam kun je misschien oplossen door standaard naar een random filenaam in /tmp (instelbaar) te schrijven, zodat je hem later kan saven (mv'en) naar een fatsoenlijke naam op een opgegeven locatie.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:28:
Hier hebben meer mensen kritiek op gehad. :P. Het grote probleem van zo'n pop-up select ding is dat je, terwijl je juist wilt beginnen met recorden, opeens nog een filename moet invullen... Het selecteren van het juiste moment om te beginnen met recorden wordt zo onmogelijk... Een andere optie is om File -> Select filename ofzo te gebruiken, maar dat is erg onduidelijk... Dus conclusie van ons was vooralsnog dat dit de minst slechte oplossing is.
Je maakt gewoon een klein windowtje extra (of een dropdownlist/kader/whoever u want to call it) waarin per keer dat je op record drukt een entry verschijnt: "recording 01" bijvoorbeeld. Dit kan dan 10 recordings groot zijn (eventueel klein scrollbalkje). met een save knop ernaast. Je kan dan die recordings saven onder hun echte naam, daarna verdwijnen ze van de lijst.

Human Bobby

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-01 18:43
Hierover heb ik ook een aantal vragen:

Ik ben bezig met Hottopic voor linux (het orginele project was begonnen door martijn, ik werk er verder aan) en het is al in een best gevorderd stadium (nog een vage bug dat ie af en toe een paar tekens verneukt en als hij de xml gaat ophalen staat het mainwindow 'stil' daar ben ik nu dus mee bezig, ook gaat de configuratie nog niet altijd goed)

het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/HT%20-%20main.jpg
Het mainwindow. bij het maken van de screenshots heb ik de xml ophalen even gecommend, aangezien het mainwindow dan zeer slecht reageert. Dat is ook de reden dat er zo weinig in gevult is . het topicid bekent, het forum, en het aantal replies word op 0 gezet als je een topic toevoegd (om zo makkelijker te kunnen vergelijken)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/HT%20-%20configure.jpg

Dit is dus het window waar je de forums toe kan voegen. de Browse knop is OER, OER, lelijk, daar moet iets veranderd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/HT%20-%20configure2.jpg

dit is het algemene deel van de configuratie.

Maar zoals je ziet is het verschrikkelijk lelijk. Wat zou ik hier nou mooier aan kunnen maken? Plaatjes op de knoppen :?

/edit: nog wat: de velden in het mainwindow zijn heel klein. maar dit past zich aan aan de lengte van de informatie die erin staat (nu dus nog niets).

Verwijderd

Ik heb ff gimp en photo-paint onder linux.
Dit is de gevolgen er van:

Afbeeldingslocatie: http://otherweb.nl/frank/layout1.png

Ik heb alle knoppen bij elkaar gezet om zo min mogelijk afstanden te leggen met je muis.
Ik hoop dat je iets aan hebt :)

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25

JJJ

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:18:

[afbeelding]

Ik heb alle knoppen bij elkaar gezet om zo min mogelijk afstanden te leggen met je muis.
Denk jij dat verticale knoppen het gebruiksgemak verhogen? Ik niet... ik vind ze altijd gruwelijk irritant omdat ik altijd mijn hoofd moet draaien om te lezen wat erop staat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:18:

[afbeelding]

Even over deze layout. Ik zou proberen om het beeldscherm (de videoweergave) juist links te plaatsen en de knoppen rechts. Het is namelijk een feit dat gebruikers het meest met hun muis-cursor bewegen rechts-onderin het scherm.

Verwijderd

JJJ schreef op 31 oktober 2002 @ 18:31:
[...]
Denk jij dat verticale knoppen het gebruiksgemak verhogen? Ik niet... ik vind ze altijd gruwelijk irritant omdat ik altijd mijn hoofd moet draaien om te lezen wat erop staat..
Meeste mensen kenne de symbolen op de knoppen, daardoor hoeven z'n hoofd niet te draaien :)
Ik heb dit gedaan om dat je gemakkelijk met je muis snel verschillende knoppen te bedienen.
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:34:
[...]
Even over deze layout. Ik zou proberen om het beeldscherm (de videoweergave) juist links te plaatsen en de knoppen rechts. Het is namelijk een feit dat gebruikers het meest met hun muis-cursor bewegen rechts-onderin het scherm.
Klopt, heb je gelijk in :)

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 14:28:
[...]
Good point... cltr-t dan maar voor stop.
[...]

Hmm, ik merk nu pas dat je die bindingen niet meer even snel kunt wijzigen in Gnome2. Weet iemand of dat er ook niet meer in komt of dat dat in 2.2 er weer in zit? 'K vond het altijd wel een handige feature.

En kan je het venster met slide-bars niet dockable maken? Beginnene gebruikers zullen ze niet willen zien, gevorderden misschien wel.
Dus dat je het als los venster kunt laten zien, helemaal weg kunt halen, of in het scherm integreren? Zal alleen wel ietsje lastiger te proggen zijn :)

(Anjuta heeft ook zoiets voor al z'n onderdelen)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

ParaDot schreef op 31 oktober 2002 @ 17:34:
Maar zoals je ziet is het verschrikkelijk lelijk. Wat zou ik hier nou mooier aan kunnen maken? Plaatjes op de knoppen :?
http://developer.gnome.org/dotplan/porting/

Dit icm het opvolgen van de HiG zou het al een heel stuk mooier maken :)
(btw. Gtk1 is dood)

Verwijderd

Jammer dat die op Linux loopt, ik zou zeggen port hem eens naar Windows en lees GUI bloopers eens :)

• Wilke
  • Nu online
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 19:34:
Jammer dat die op Linux loopt, ik zou zeggen port hem eens naar Windows en lees GUI bloopers eens :)
Welkom op GoT, mag ik je er op wijzen dat het in NOS niet zo'n briljant plan is om wanneer het overduidelijk over een Gnome appllicatie gaat voor te stellen dingen naar Windows te porten....

Als je opbouwend commentaar hebt dan kun je dat hier dus posten :)

Verwijderd

Topicstarter
ajvdvegt schreef op 31 oktober 2002 @ 18:53:
Hmm, ik merk nu pas dat je die bindingen niet meer even snel kunt wijzigen in Gnome2. Weet iemand of dat er ook niet meer in komt of dat dat in 2.2 er weer in zit? 'K vond het altijd wel een handige feature.
denk 't niet... Dat is allemaal static. Of de applicatie moet zelf zoiets ondersteunen.
En kan je het venster met slide-bars niet dockable maken? Beginnene gebruikers zullen ze niet willen zien, gevorderden misschien wel.
Dus dat je het als los venster kunt laten zien, helemaal weg kunt halen, of in het scherm integreren? Zal alleen wel ietsje lastiger te proggen zijn :)
Da's een leuke! Ga ik naar kijken!

Ik zit overigens al de hele middag en avond tot nu toe dingen aan de GUI te wijzigen, misschien kan ik vanavond een update uploaden... Verticale knopjes is niet bepaald HIG-compliant, maargoed. :d.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Als je zo'n blokje van knopjes wilt maken, waarom dan in hemelsnaam verticaal? Je kunt de blokjes toch ook horizontaal onder elkaar zetten in een vierkantje?
Dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Niet zo:
/--\/--\/--\
|  ||  ||  |
|  ||  ||  |
|  ||  ||  |
\--/\--/\--/

Maar zo:
/----------\
|          |
\----------/
/----------\
|          |
\----------/
/----------\
|          |
\----------/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:08:
Probleem met die filenaam kun je misschien oplossen door standaard naar een random filenaam in /tmp (instelbaar) te schrijven, zodat je hem later kan saven (mv'en) naar een fatsoenlijke naam op een opgegeven locatie.
Dit is mogelijk met audio... Maar video is (imho, that is) gewoon te groot daarvoor... Een beetje videofile gaat al in de richting van de 1 gig (raw of MJPEG), en als je een uurtje full-PAL MJPEG opneemt, dan kost dat al 15-20 gig... Om dat nou tijdelijk op te slaan en dan te moven (mogelijk over partities, wat dus een cp&&rm is), dat kost gewoon teveel tijd... Bovendien kun je d'r niet vanuit gaan dat /tmp 20gig vrij heeft, daarvoor selecteer je nou juist die locatie...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:39:
[...]
Bovendien kun je d'r niet vanuit gaan dat /tmp 20gig vrij heeft, daarvoor selecteer je nou juist die locatie...
Juist. Mijn /tmp heeft bijvoorbeeld nog geen GB vrij. Dus ik vind dat er wel een fileselector of zoiets bij moet komen. Popup of in de interface ofzo.

Of de Rec-knop uitgrijzen zodat je niet KUNT opnemen voordat je een bestand hebt gekozen.... met een Select-file-knop ofzo...

• Justice
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~sander17/files/gstreamer.png
Dit heb ik ervan gebakken. Het beeld is een stukje kleiner, maar ook veel duidelijker omdat functies gegroupeerd zijn en er labels aangeplakt zijn.
Makkelijkere knoppen, belangrijkste knop met text, een filesave modus met delete (voor slechte takes).. Okay kleinigheden staan misschien niet pixelperfect, maar je krijgt het idee wel. Hoop dat je er wat aan hebt (het idee)

Human Bobby

• Justice
[...]

Dit is mogelijk met audio... Maar video is (imho, that is) gewoon te groot daarvoor... Een beetje videofile gaat al in de richting van de 1 gig (raw of MJPEG), en als je een uurtje full-PAL MJPEG opneemt, dan kost dat al 15-20 gig... Om dat nou tijdelijk op te slaan en dan te moven (mogelijk over partities, wat dus een cp&&rm is), dat kost gewoon teveel tijd... Bovendien kun je d'r niet vanuit gaan dat /tmp 20gig vrij heeft, daarvoor selecteer je nou juist die locatie...
in file in je preferences kan je dan "set scratch disk" optie maken

Human Bobby

• Solarsparc
  • Laatst online: 18:30
Waarom zo'n mega-grote about-button? Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje knullig. Subtiel in het menu is nog tot daaraantoe, maar zo'n overbodig item zo groot in je hoofdscherm is een beetje typisch.

Verwijderd

[...]

Je kan gewoon in je settings een dir opgeven waarin al je recordings komen, /home/user/myvideo/ 8-) in eerste instantie heet ie dan s93ffs8f4.ext en kun je hem daarna met een mv commando renamen...kost geen tijd :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Justice schreef op 31 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

Dit heb ik ervan gebakken. Het beeld is een stukje kleiner, maar ook veel duidelijker omdat functies gegroupeerd zijn en er labels aangeplakt zijn.
Makkelijkere knoppen, belangrijkste knop met text, een filesave modus met delete (voor slechte takes).. Okay kleinigheden staan misschien niet pixelperfect, maar je krijgt het idee wel. Hoop dat je er wat aan hebt (het idee)
Die balken die moeten echt een stuk dunner. Het zijn allemaal van die grote knoppen. En verder zou er misschien nog iets gedaan kunnen worden met duidelijkere border (met een bevel ofzo)?

Verwijderd

dubbel :(

Verwijderd

Tips van een afgestudeerd gui ontwerper:

Functie boven vorm
Ondersteun de uit te voeren taak
gebruik ruimte zo effectief mogelijk maar houd het overzichtelijk

• Wilke
  • Nu online
De directory waarin je opslaat lijkt me inderdaad typisch iets om in de configuratie instelbaar te maken, net zoals je bij brand-programma's instelt in welke dir 'ie de tijdelijke ISO's e.d. opslaat.

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 31 oktober 2002 @ 14:49:
Ik zou even goed naar windows interfaces kijken. Als windows iets kan, dan is het wel interfaces maken, want daar verpletteren ze echt ieder ander platform mee.
moah..

Afbeeldingslocatie: http://mac-news.net/desktop/gif/lisa.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.com/products/graphics/osx_desktop.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ff kijken, met enkele aanwijzinkjes van hier en de HIG groep heb ik momenteel dit ervan gebakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-rec-new.png

Mooi? :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:22:
Tips van een afgestudeerd gui ontwerper:

Functie boven vorm
Ondersteun de uit te voeren taak
gebruik ruimte zo effectief mogelijk maar houd het overzichtelijk
Ik heb ook wel les gehad in effectief GUI ontwerp, ik vind 't alleen enorm vaag gedoe dat nooit echt specifiek wordt... Vergeleken hiermee is de HIG echt een juweeltje (en dat is 't niet). Dussuh, kun je iets specifieker zijn? ;).

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Die 'stop' en 'play' knoppen zijn nu wel mooi, maar ik zou ze onder het beeld verwachten. En hoort 'play' niet bij 'stop' en 'pause', en 'rec' aan de andere kant van de seperator? Ik weet wel dat het een opname programma is, maar toch.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb play dus apart gezet, zodat duidelijk is dat die niet bij de 'stop' en 'pause' knopjes hoort... Play roept dus een externe applicatie aan.

Onder het beeld ben ik op zich met je eens... Ik heb nog geen manier gevonden om een toolbar standaard onder in plaats van boven de mainwindow te docken, dus dat kan ik nog niet. :P. Als ik weet hoe dat moet verander ik dat wel. :).

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 12:36

Cyril

it's all in my mind

Ziet er nu wel aardig uit, maar waar heb je de volume control en de andere slidertjes nu verstopt?

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• Infern0

Infern0

Deze nieuwe vorm ziet er idd beter uit, maar persoonlijk wil ik altijd zoveel mogelijk weten als ik aan het opnemen ben dus die andere metertjes mogen er wat mij betreft wel weer bij.

En waar is de progress indicator gebleven?

• deadinspace
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

ajvdvegt schreef op 31 oktober 2002 @ 18:53:
Dat zat niet in Gnome, maar in GTK.
Maar idd, jammer dat dat eruit is...
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 20:33:
denk 't niet... Dat is allemaal static. Of de applicatie moet zelf zoiets ondersteunen.
Mja, en dat is dus weer meer werk...

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:44:
Ff kijken, met enkele aanwijzinkjes van hier en de HIG groep heb ik momenteel dit ervan gebakken:

[afbeelding]

ik vind het iig 10 x mooier!! kwijl :9~

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~basiep/smartie/skin_babeskin.jpg
:X

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:44:

[afbeelding]

Dit ziet er strak uit :) Ook erg herkenbaar.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Als ik eerlijk ben vind ik die aqua desktop echt gruwelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
rlensen schreef op 01 november 2002 @ 01:03:
Deze nieuwe vorm ziet er idd beter uit, maar persoonlijk wil ik altijd zoveel mogelijk weten als ik aan het opnemen ben dus die andere metertjes mogen er wat mij betreft wel weer bij.
Ik denk dat ik dat in view->extended output ga gooien ofzo... Dat je standaard alleen de tijd ziet, en optioneel (als je dat aanvinkt) die andere stats ook. Moet niet al teveel werk zijn. :).
En waar is de progress indicator gebleven?
:?. Welke progress indicator?
Cyril schreef op 01 november 2002 @ 00:08:
Ziet er nu wel aardig uit, maar waar heb je de volume control en de andere slidertjes nu verstopt?
Die zitten onder settings->control (en ik heb daarvoor ook al een icoontje "Control" aan de toolbar toegevoegd, is makkelijker). Gnome vereist (blablabla) dat je zo veel mogelijk control aan de standard look onttrekt. Ik denk dat ik daar later dus een bonobo docking item van maak, net zoals de toolbar, die je dus in de applicatie kan 'docken', of in een aparte window (floating, zonder WM titelbar/borders e.d.), of dus helemaal niet. Maargoed, voorlopig gewoon een simpel windowtje, gaat wat sneller. :Y).

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maak jij eerst een GTK/Gnome versie van Smartie voordat je begint te blaten?
En kan ik de setup en hide knopjes en je gehele settings scherm ook vrij indelen? Ow.. en Gnome2 ondersteunt zelf standaard skins, dus daar hoef je in je applicatie zelf erg weinig aan te doen! Oh! *oops*! ;)

Heeft Gnome2 ook geen standaard m.b.t. de grootte van knoppen, of verhoudingen van knoppen?

Beelzebubu: ik moet zeggen dat ik dat laatste ontwerp er een stuk beter uit vind zien, om maar niet te zeggen goed.. clean, simpel en overzichtelijk.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:24

chem

Reist de wereld rond

Alarmnummer schreef op 01 november 2002 @ 10:23:
[...]

Als ik eerlijk ben vind ik die aqua desktop echt gruwelijk ;)

Al eens gebruikt?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:58
Justice schreef op 31 oktober 2002 @ 21:16:
[...]

dit is toch wel het, precies wat je nodig hebt, niet te meolijk en een lekker strak design

• Infern0

Infern0

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 10:33:
Ik denk dat ik dat in view->extended output ga gooien ofzo... Dat je standaard alleen de tijd ziet, en optioneel (als je dat aanvinkt) die andere stats ook. Moet niet al teveel werk zijn. :).
Dit is idd een betere optie sommige users worden afgeschrikt door te veel info.
:?. Welke progress indicator?
Ja foutje van mijn kant. Ik zag in dit screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~sander17/files/gstreamer.png
wel een progress indicator, vandaar de verwarring.
En op zich lijkt me dat wel handig om er in te hebben zitten.

Verwijderd

hmm cool ik zou het niet kunnen (nog niet )

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Wel als kde theme, verder nog nooit op een mac gewerkt. Maar ik hou zelf van simpel en grijs ipv al die kleurtjes en verder heb ik ook een enorme hekel aan afgeronde hoeken. Alsof je eraan kan stoten ;)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

rlensen schreef op 01 november 2002 @ 11:58:
[...]

Dit is idd een betere optie sommige users worden afgeschrikt door te veel info.

[...]

[afbeelding]
De applicatie ziet er heel plat uit, kan je hem niet iets meer diepte geven door gebruik te maken van lowered borders ipv lined borders? (Dat moet je ook even doen bij die info, zodat je duidelijk kan zien wat bij elkaar hoort. Dus even een border plaatsen om naam property, waarde property). En verder zijn die schuifbalken te dik. En moet trouwens ook nog even een border om die textfield. Zonder border is het echt heel lelijk.

• Occy74
  • Laatst online: 13-05 16:56
Afbeeldingslocatie: http://mac-news.net/desktop/gif/lisa.gif
Tering, mijn monitor gaat compleet flippen van die screenshot.
Die donkergrijze achtergrond dus..

Systeem Specs

Verwijderd

ik ben geen designer of wat dan ook, maar wat ik eigenlijk mis
is een MB indicator.
zodat je weet op hoeveel MB je ongeveer zit.

ook die schuifjes kun je meschien wel in een soort apple/realplayer/quicktime soort uischuif menutje zetten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
/-----------\    
|         > | 
|         > |   
|         > |   
|         > |   
|         > |   
\-----------/    

/-----------\
|            |-------\
|            | ||||  |
|            | ||||  |
|            | ||||  |
|            |-------/
\-----------/

ja ja crappy ascii art.

mmm krijg die scii zooi niet echt recht.
en heb er eigenlijk ook geen tijd voor om het recht te doen.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:54
Eigenlijk zoals pinnen moet zijn: Snel Safe en Simpel!

Verwijderd

Occy74 schreef op 01 november 2002 @ 13:00:
[...]

[afbeelding]
Tering, mijn monitor gaat compleet flippen van die screenshot.
Die donkergrijze achtergrond dus..
Vreemd, ik heb hier een hele ouwe monitor naast me en die heeft er geen problemen mee :?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Hoe *ik* het wil? Nou, zo:
Afbeeldingslocatie: http://img.jacobworld.cjb.net/gstreamer-recorder-tmb.png

&

Afbeeldingslocatie: http://img.jacobworld.cjb.net/gstreamer-recorder2-tmb.png

Dit is gewoon gefotosoept, ehm, gegimped, maar vooral het weghalen van al die extra video info (deleted frames etc.) en het onder die "info" knop zetten bespaard al heel veel ruimte en zorgt er ook voor dat het programma er wat 'vriendelijker uit ziet (imo).

Zo'n GUI maken vanuit gewoon coden is trouwens, heel onaangenaam zijn...waarom niet alle buttons/menu's rederen en dan in Gimp een beetje rondschuiven zodat je mooi het resultaat ziet en niet steeds code hoeft te wijzigen.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Die play,stop,pauze knoppen moeten echt onder het beeld hoor, en dan in de volgorde [Play] [Pauze] [Stop] || Record, het beeld moet over de volledige breedte lopen, maak anders dockable control vensters zoals bij xmms :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 19:24:
Die play,stop,pauze knoppen moeten echt onder het beeld hoor, en dan in de volgorde [Play] [Pauze] [Stop] || Record, het beeld moet over de volledige breedte lopen, maak anders dockable control vensters zoals bij xmms :)
Dat beeld loopt toch over de volledige breedte in mijn versie?

play-pause-stop|record is niet handig, omdat play dus niet bij de rest hoort. play roept een externe media player aan en is dus (vooralsnog) niet in de applicatie geintegreerd. stop-record-pause horen wel bij elkaar.

Misschien ga ik later libgstplay integreren, maar nu nog niet. :).

Verwijderd

Topicstarter
Deze heeft als grote probleem dat ie breed moet zijn, i.e. je kan 'em niet resizen naar een breedte van 200 pixels ofzo, omdat die fileselector en de stats naast elkaar staan... Terwijl 't juist zo compact mogelijk moet.

Verwijderd

Topicstarter
rlensen schreef op 01 november 2002 @ 11:58:
[afbeelding]
Wat moet zo'n progress indicator aangeven? :P. Recording heeft geen known start/einde, totdat je zelf op dat stop knopje drukt. ;).

Een MB indicator is wel handig, die gaat >> TODO. :).

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 20:08:
[...]

Deze heeft als grote probleem dat ie breed moet zijn, i.e. je kan 'em niet resizen naar een breedte van 200 pixels ofzo, omdat die fileselector en de stats naast elkaar staan... Terwijl 't juist zo compact mogelijk moet.
Ok....

Zo dan?

Afbeeldingslocatie: http://img.jacobworld.cjb.net/gstreamer-recorder3-tmb.png

offtopic:
Die clip is trouwens van een erg lekker nummen...

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets heb ik 'em dus ook... Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-record-on.png
dit is de full app.

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-record-off.png
Hier staan statusbar, toolbar en extended stats (view->*) uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-record-prefs.png
preferences scherm, niks veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://www.gstreamer.net/apps/gst-rec/gst-record-props.png
en het control scherm, om image properties te veranderen.

• Red Sonja
  • Laatst online: 03-05 19:27

Red Sonja

Linux: power to de wortel

K vind die laatste layout perfect. T gaat immers meer om functionaliteit dan layout maar bij deze heb je 2 vliegen in 1 klap. T is gelikt en best functioneel. Dat je de onnodige dingen tijdens opnemen weg kan halen is echt top.
[offtopic]
Iemand noemde net Hottopic voor *nix, waar is die te vinden? (niet op hottopic.nl zelf..)
[/off]

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

• Infern0

Infern0

Dit is imo een zeer goede gui, echter ik zou die Record knoppen aan de onderkant neet zetten. Waarom weet ik eigenlijk niet, maar het is meer gevoel. Als je het eerste screenshot als default lay-out neemt is OK, echter die tweede moet alleen zichtbaar zijn, als de gebruikers het willen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:53:
[afbeelding]
en het control scherm, om image properties te veranderen.
HiG: 12 pixels vanaf de buitenrand.. :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:21
Nu je toch zo met interfaces bezig bent is het volgende misschien wel leuke leeskost: http://www.iarchitect.com/mshame.htm . Dan weet je iig hoe het niet moet :)

Verder vind ik die laatste versie al een heel eind in de goede richting. Alleen zou ik de volgorde van de afspeelknoppen veranderen:
code:
1
<- | > | :: | [] | -> || O

Ja, je ziet het goed, er moeten imho ook spoelknoppen op zitten. Je wil namelijk je filmpje kunnen bekijken (denk ik) en dan wil je ook kunnen spoelen. Om die zelfde reden moet er ook ergens een progress bar komen

Verwijderd

balk schreef op 02 november 2002 @ 09:36:
Nu je toch zo met interfaces bezig bent is het volgende misschien wel leuke leeskost: http://www.iarchitect.com/mshame.htm . Dan weet je iig hoe het niet moet :)

Verder vind ik die laatste versie al een heel eind in de goede richting. Alleen zou ik de volgorde van de afspeelknoppen veranderen:
code:
1
<- | > | :: | [] | -> || O

Ja, je ziet het goed, er moeten imho ook spoelknoppen op zitten. Je wil namelijk je filmpje kunnen bekijken (denk ik) en dan wil je ook kunnen spoelen. Om die zelfde reden moet er ook ergens een progress bar komen
Afspelen is een extern proggel, deze app is echt puur om op te nemen, en spoelen tijdens het opnemen is niet echt nodig :P

beelzebubu: nu is ie gaaf!!!

Verwijderd

Topicstarter
De controleknoppen van het afspelen komen in een andere applicatie, die je via ">" start. Dan wordt de "windows media player van linux" (vanuit mimetypes, dus xine, gnome media player, etc.) gestart met z'n eigen GUI.

Pas later, over een jaar of 100 ofzo, zal ik de media player lib (libgstplay) gebruiken in dit proggie, en dan zal ik de knoppenvolgorde veranderen. Maar nu is dat dus simpelweg nog niet nodig.

edit:
Felix, tu est trop rapide!

• balk
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 09:57:
De controleknoppen van het afspelen komen in een andere applicatie, die je via ">" start. Dan wordt de "windows media player van linux" (vanuit mimetypes, dus xine, gnome media player, etc.) gestart met z'n eigen GUI.

Pas later, over een jaar of 100 ofzo, zal ik de media player lib (libgstplay) gebruiken in dit proggie, en dan zal ik de knoppenvolgorde veranderen. Maar nu is dat dus simpelweg nog niet nodig.

edit:
Felix, tu est trop rapide!
:)
Ok, duidelijk

Maarre, waarom staat er 'Welcome to GStreamer?'. Vind ik persoonlijk een beetje suf. En het lijdt af van waar het om gaat.

Verwijderd

Topicstarter
balk schreef op 02 november 2002 @ 10:06:
Maarre, waarom staat er 'Welcome to GStreamer?'. Vind ik persoonlijk een beetje suf. En het lijdt af van waar het om gaat.
Goeie vraag... Geen idee eigenlijk. Waarschijnlijk kon ik niks beters verzinnen.
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 02:27:
HiG: 12 pixels vanaf de buitenrand.. :)
Hm, fuck, je bedoelt zeker links/rechts? Ik doe gtk_container_set_border_width(), misschien een bugje? Onder/boven zijn wel de juiste borders. En in die notebook widget (tab) ook...

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Maakt niet zo heel veel uit vind ik. Als het maar gebruiksvriendelijk is. Wil neit 30min naar iets gaan zoeken wat je meteen nodig hebt :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• balk
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 10:33:
[...]
Goeie vraag... Geen idee eigenlijk. Waarschijnlijk kon ik niks beters verzinnen.
Misschien dat je daar de record tijd in kan zetten? Dat je als je niet in 'info' modus zit je toch de tijd ziet oid?

Verwijderd

Topicstarter
balk schreef op 02 november 2002 @ 10:36:
Misschien dat je daar de record tijd in kan zetten? Dat je als je niet in 'info' modus zit je toch de tijd ziet oid?
Die zie je toch ook? Recording time is het enige wat blijft staan als je extended stats uitzet.

Die statusbar gebruik ik voornamelijk voor informatie per menu-item (omdat tooltips (die gele balonnetjes) niet in menu items kunnen), en over de huidige status van de applicatie (recording, paused, stopped). Misschien moet ik 'em wel gewoon leeg laten als je de applicatie start...

• balk
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 11:12:
[...]

Die zie je toch ook? Recording time is het enige wat blijft staan als je extended stats uitzet.

Die statusbar gebruik ik voornamelijk voor informatie per menu-item (omdat tooltips (die gele balonnetjes) niet in menu items kunnen), en over de huidige status van de applicatie (recording, paused, stopped). Misschien moet ik 'em wel gewoon leeg laten als je de applicatie start...
Ik zie het ja :z
Ik zou hem leeg laten bij opstarten ;)

• AkaXakA

AkaXakA

Just Kidding...

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:53:
[..]
Hier staan statusbar, toolbar en extended stats (view->*) uit.
[..]
Ik zou die "extended stats (view->*)" default uit zetten, de meeste mensen hebben het waarschijnlijk niet nodig.
De statusbar en toolbar zou ik uiteraard wel gewoon aanlaten.

Worden al die 'views' ook onthouden? (Dus toobar uit -> afsluiten -> opstarten -> geen toolbar? )

Verwijderd

Topicstarter
Valium: nog niet, maar dat is wel de bedoeling voor later (GConf).

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:44
Ik zou ook nog even bij audio channels ipv mono (1) -> 1 (mono) neerzetten. Dat is consequenter, omdat je zegt het aantal channels aan te geven, dan kun je tussen haakjes de verduidelijkende term ervoor neerzetten.

• Justice
Ik zou van de play knop "view..." maken, omdat dit dan aangeeft dat er een externe applicatie wordt aangeroepen , en hem ook duidelijk onderscheidden kwa uiterlijk. Nu brengt het nog te veel verwarring met zich mee omdat je ervan uitgaat dat het gelijk afgespeelt wordt.. En record is belangrijker voor het functioneren van het programma dan het afspelen, dus die hoort ook het belangrijkste te zijn van de control knoppen, en niet play, die niet eens played maar een extern programma opstart.

Snappie? :)
Voor de rest is het veel duidelijker nu.

Human Bobby

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

wat ik mis , is een duidelijk doel van de applicatie, of ik heb er overheen gelezen.
ik vermoed alleen videostreams opnemen... Hoewel het me niet duidelijk is van welke videodeviced hij gaat opnemen of met welke codec. Ook is het handig om te weten hoe veel tijd/MB er is om op te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
it0: dat definieer je in je settings->preferences. Er komt ook (nog te doen) een druid als je voor 't eerst de applicatie start.

tijd/MB is al eerder geopperd en daar zal ik aan werken. :).
Pagina: 1