Toon posts:

probleemje met ntfs naar fat32

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op mn ene pc, waar ik WinXP op heb staan mijn HD naar NTFS gezet, maar nu wilde ik eigenlijk diezelfde HD op mn andere pc in Win98 gebruiken, en ik wil eigenlijk geen bestanden verliezen, hoe krijg ik het voor elkaar om of de HD naar FAT32 over te zetten zonder gegevensverlies(dat kan niet d8 ik), of ervoor te zorgen dat Win98 NTFS kent, of kan dat helemaal niet.

kent misschien iemand een programmatje waarmee ik die NTFS-schijf in dos kan inlezen, dan kopieer ik alle bestanden eerst naar een andere schijf en dan formatteer ik hem wel en zet hem om in FAT32

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

dos programma zou ntfs4dos kunnen zijn

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27
kun je niet gewoon onder windows de bestanden naar een andere schijf kopiëren, en dan formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb nu alleen nog een pc met win98 en die ondersteunt geen ntfs? dus kan ik ook niet kopieren

Verwijderd

partition magic?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27
Volgens mij kan Partition Magic de harddisk omzetten van NTFS naar FAT32 zonder enig gegevensverlies.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
ha das wat ik nosig had, thanx, ff kijken of jullie gellijk hebben

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 08:19
van ntfs naar fat of fat32 kan al met partition Magic 6

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Kijk ook eens op www.sysinternals.com die hebben ook tooltjes om ntfs te lezen onder dos en 98. (Moet wel 'everyone' rechten hebben.)

Verwijderd

Topicstarter
mmm, maar als ik dan PM 7 opstart, ziet PM 7 dan wel mijn ntfs schijf als ik in win98 zit?

Verwijderd

Topicstarter
Spaceman Spiff schreef op 31 oktober 2002 @ 13:03:
Kijk ook eens op www.sysinternals.com die hebben ook tooltjes om ntfs te lezen onder dos en 98. (Moet wel 'everyone' rechten hebben.)
hoe krijg ik die rechten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 13:04:
mmm, maar als ik dan PM 7 opstart, ziet PM 7 dan wel mijn ntfs schijf als ik in win98 zit?
Zekers, PM7 _/-\o_ kijkt gewoon naar de schijven die in de machine zit, dus ook NTFS of ext (linux)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 13:04:
Yup, dat hoort geen probleem te zijn.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx everybody

Verwijderd

Topicstarter
oke nu heb ik PM 7 opgehaald en geinstalled, maar nu vind die dus echt mn ntfs schijf niet, en in de bios doet ie dat wel, ff jammer, en het programmatje waar ik ntfs in win98 mee zou moeten kunnen lezen heb ik eerst ntfs voor winnt nodig enz, dus daar heb ik ook niks aan want ik heb geen winnt, ik heb win98

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

NTFS2FAT zonder format omdat je geen data kwijt wilt is redelijk onzinnig, omdat je toch een backup wilt maken voor je het omzet. De kans op fouten is altijd aanwezig.

NTFS4DOS en NTFS for Win98 zijn te vinden bij sysinternals. Beide alleen gratis in de read-only variant. Maar dit is allemaal te vinden in de search :P

(Zie ook Windows Operated Systems - Policy)

Probleempjes met Part Magic en andere programma's kan je trouwens evt. vragen in Software Algemeen. Na google, handleidingen en zo natuurlijk ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.