Ik heb sinds kort Suse 8.1 draaien, allemaal mooi, supersnel. Maar nu komen de troubles. Als ik effe een tijdje bezig ben , bevriest het scherm plots, gaat het lampje van de HDD flink tekeer en na ongeveer 2 seconden dan hangt de gehele pc. Dit gaat extra snel wanneer xmms of mplayer wordt gebruikt. Het probleem komt voor in zowel Kde als Gnome. De caps-lock en scroll-lock lampjes knipperen en er gebeurd helemaal niks meer. Wat dan wel weer typisch is is dat als ik Quake3 ga spelen, alles gewoon werkt, maar zodra ik die 2 apps gebruik dan lijkt het mis te gaan. Andere linux versies (bv. Suse 8.0/Redhat
draaien verder wel normaal. Ik vrees dat dit iets van een IRQ probleem is, maar heb echt geen idee waar te beginnen met zoeken voor het oplossen van dit probleem (logging iets ofzo).
Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft of andere tips heeft om mij hier verder mee te helpen.
Het systeem is een Athlon XP1800 met Asus KT266, 512 MbRam, Nvidia GForce 2TI64Mb.
Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft of andere tips heeft om mij hier verder mee te helpen.
Het systeem is een Athlon XP1800 met Asus KT266, 512 MbRam, Nvidia GForce 2TI64Mb.